2006-02-24, 19:01
Medlem
Azraels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KEFF
Verkligen inte. Däremot så finner jag ingen anledning för mig, dig eller någon annan här inne att sprida obestyrkt skvaller om en person som inte lagförts för ett brott. Saken hade kommit i en helt annan dager om personen ifråga blivit dömd för brottet, då är det brukligt att publicera namn.

Så om vi startar en tråd om alla andra brott han begått (och det är väl det mesta som går att komma på) så är det ok för dig om vi publicerar namn och bild?

Citat:
Personen ifråga har en stor släkt som redan lidit av alla rykten som gått i Göteborg, varför ska dom trakasseras ytterligare? Ser du något egenvärde i att trakassera oskyldiga medborgare på grund av obestyrkta rykten?

Att släkten lider av alla rykten är väl inte så konstigt. Det kan de tacka sina egna släktingar för. Det är ju inga duvungar vi pratar om direkt. Dessutom så är det bara en enda ur släkten som avhandlas i den här tråden.

Citat:
Skulle du själv vilja bli uthängd med namn och bild om din syster eller bror hade begått ett brott? Det finns många medlemmar i den släkten som inte är kriminella, varför ska dom schavottera för att du ska kunna runka åt ett namn?

Vem har blivit uthängd med namn och bild?
Citera
2006-02-24, 19:02
Medlem
TSs avatar
Jag minns också fallet väl. Jag bodde några hundra meter från platsen (jag med!) och jag kommer ihåg att vårat hus var med på ett flygfoto.

Men i närheten av några porrklubbar ligger inte mordplatsen. Däremot så kan hon ha tagit en väg förbi porrklubbar på sin väg mot mordplatsen, detta skulle i så fall vara odinsgatan (bikerstreet) som går mellan odinsplatsen och svingeln.
Det som jag kommer ihåg, eller tror mig komma ihåg är; Malin kom från dals ed(?), bråkade med sina kompisar vid shell Ullevi p.g.a. rökning på mackområdet, lämnade sedan platsen och hittades senare bakom en gravsten dåligt döljt av ett buskage och hon var naken. Inga tecken på samlag.
Gravstenen ligger längst ut mot ett staket + buskar, på andra sidan finns det en gata som nästan aldrig trafikeras p.g.a. att det är en återvändsgatan, det enda skälet till att åka på den gatan är för att komma åt sitt garage, garagen närmast graven ägdes (iaf. då) av gatubolget eller någon liknande firma och brukades endast på dagtid under veckorna. Graven ligger ett stenkast från judiska kyrkogården.

Jag minns också att satanisterna som var misstänkta för mordet i keilers park var uppe som misstänkta, hurvida detta var officiellt eller inte vet jag ej.
Citera
2006-02-24, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tapir
men hur som helst så berättade min farsa, eftersom jag var för liten för att fatta något som fallet att hennes plånbok hittades i Bergsjön. Om det kan hjälpa er utredning!

Nope, jag ær ganska sæker på att plånboken hittades vid en spårvagnshållplats i Kortedala, alltså nærmare brottsplatesen æn Bergsjøn.
Citera
2006-02-24, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azrael
Tattare - resande. Bajskorven blir inte finare för att du kallar den exkrement.

Den var klockren !
Citera
2006-03-06, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fäckju
Är det Magnusson? Är inte helt säker att det är den familjen men berätta gärna mera.
Eller är det den inavlade släkten från skärgården?
När jag växte upp i Högsbo under 80-90 talet så fanns det några bröder som hette Magnusson och dom va helt sjövilda speciellt 1 av dom.

Ty***e Magnusson?
Citera
2006-07-25, 22:28
Medlem
Coolcittes avatar
Det går en gång mellan vanliga kyrkogården och judiska. en smal jävla gång. har gått där ensam i februarimörkret på natten ett par gånger. Inte så roligt. Nu är jag ju av det manliga könet, så jag är ju inte direkt rädd för att bli våldtagen men man vet ju aldrig vad det springer för löst folk där. när man gått stigen mellan kyrkogårdarna svänger man upp till höger där man kommer till en väg med garage. ett stort mörkt område. folk som sitter under garagetaken ser dig som går på stigen men du ser inte in under garagetaket. Lite spooky. När man gått den vägen kommer man upp mot nobelgatan. Då känns det lugnt igen. Extra skönt är det om man går just i februari, det är kallt, det är natt och man pratar skräckfilmer med kompisen. Ja, jag vet jag är en lättskrämd jävel.
Citera
2006-07-26, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TS

Jag minns också att satanisterna som var misstänkta för mordet i keilers park var uppe som misstänkta, hurvida detta var officiellt eller inte vet jag ej.

Det var nog officiellt:

http://members.tripod.com/~black_metal/dissection/satan2.html
Citera
2008-02-20, 01:31
Medlem
Oldiebutgoldies avatar
Jag vill meddela att i stort sett halva stan vet om att det just är vederbörande som är skyldig. Han har själv erkänt mordet för närstående. Kan inte säga mer än så.Otroligt tragiskt.
Citera
2008-02-23, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oldiebutgoldie
Jag vill meddela att i stort sett halva stan vet om att det just är vederbörande som är skyldig. Han har själv erkänt mordet för närstående. Kan inte säga mer än så.Otroligt tragiskt.

Så synd att du inte kan berätta något mera! Det vore intressant att veta hur mordet gått till. Vad som ledde till det. Jag kommer mycket väl ihåg detta mord eftersom jag bor i Göteborg. Just att det hände på en kyrkogård tycker jag är lite läskigt. Minns att folk som bor i närheten av kyrkogården hade hört skrik därifrån mitt i natten. En så ung tjej på tillfälligt besök i stan. Stackars föräldrar!
Citera
2008-02-23, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oldiebutgoldie
Den som "alla vet" gjorde det hette då Tomm* M*gnusson. Han har nu bytt namn till Tomm* S*lenkv*st, vistas från och till på Meros Camping (http://www.meros.se/index3.htm)

Mer om honom och andra Magnussons här http://www.flashback.org/showthread.php?t=513565&page=30

Oldiebutgoldie, skulle bli väldigt glad om du ville berätta mer om vad du vet om T. Sal*nk*ist och just detta fallet (Kyrkogårdsmordet). Jag vet att han är knuten till platsen vid rätt tidpunkt tack vare en cykelstöld. Även info via PM uppskattas.
mvh AC
Citera
2008-02-27, 23:30
Medlem
Oldiebutgoldies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aurora Centauro
Den som "alla vet" gjorde det hette då Tomm* M*gnusson. Han har nu bytt namn till Tomm* S*lenkv*st, vistas från och till på Meros Camping (http://www.meros.se/index3.htm)

Mer om honom och andra Magnussons här http://www.flashback.org/showthread.php?t=513565&page=30

Oldiebutgoldie, skulle bli väldigt glad om du ville berätta mer om vad du vet om T. Sal*nk*ist och just detta fallet (Kyrkogårdsmordet). Jag vet att han är knuten till platsen vid rätt tidpunkt tack vare en cykelstöld. Även info via PM uppskattas.
mvh AC

Det finns erkännanden till..... Troligen pga ånger. Skithögar oavsett.
Citera
2008-02-27, 23:32
Medlem
Oldiebutgoldies avatar
Konstigt att denna tråd inte har behandlats mera med tanke på hur ohyggligt skakat göteborg var långt efter detta mord. Tragiskt att bl.a hela poliskåren vet att det är just han men inte har kunnat gå vidare. Undrar bestämt vad det är som fallerade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in