2006-02-22, 18:54
Medlem
Dreamons avatar
Den kyrkogården var/är en välbeökt plats av stans pundare vid den tiden. Har själv sett folk gå in och ut ur den mitt i natten. Skulle gissa på att det är en pundare som gjort det, precis som den misstänkte.
Citera
2006-02-23, 19:08
Bannlyst
Jag minns också fallet mycket väl. Eftersom mordet skedde i närheten av porrklubbar spekulerades det i att mördaren kan ha försökt våldta henne. Jag har alltid undrat hur hennes kompisar kände sig efter mordet. De blev ovänner med henne, hon gick iväg för sig själv i en stad hon knappt kände till och hittas mördad kort därefter. Stackars flicka.

Som en parentes kan jag nämna att Malin var tillsammans med en kille som umgicks i samma kretsar som mig. Han var dock inte med i sällskapet den här kvällen och är därför inte misstänkt. Hur som helst försökte killen vara cool inför några av sina kompisar genom att spela oberörd av att hans flickvän blivit mördad: "Så hon är död. Skiter väl jag i. Får väl skaffa mig en ny tjej."

Coola killen, eller hur? Jävla drägg. Tack och lov fick han ta jävligt mycket skit av folk runt omkring honom som tyckte att han var ett jävla svin som inte brydde sig mer om sin flickvän. Sen var han inte coola killen längre.
Citera
2006-02-24, 07:33
Medlem
Azraels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naughtyboy
Ja det är flickan som försvann från en Shell mack i Göteborg den 24 Juli 1994. Flickan hette Malin Olsson och blev bara 16 år och det finns en huvud misstänkt.
Tagit från Göteborgs posten:
I kretsen huvudmisstänkta ingår fyra-fem män. Alla är inte kriminellt belastade.
- Det har figurerat många namn under årens lopp. Dock inget bestående, summerar Alhbin.
En av dem som förhörts ordentligt är en göteborgare, född 1962. Han betraktas som en yrkesförbrytare och är dömd för nästan allt - utom att ha dödat någon annan människa.
42-åringen har åkt in i och ut ur fängelse. Han bor för närvarande i ett missbrukarkollektiv i en av stans förorter.
- Det finns en koppling i tid och rum. Mannen befann sig i det aktuella området när Malin Olsson överfölls. Han ertappades då med att försöka stjäla en cykel, berättar Sven Alhbin.
42-åringen är inte den som erkänner något, och hittills har inte polisen lyckats spräcka hans alibi för den natten.
- Det är inte det att mordet utförts på ett proffsigt sätt. Nej, det handlar sannolikt om ett oplanerat angrepp, där mördaren haft tur. Slumpen har spelat honom i händerna.
Alhbin avslutar med förtröstan:
- Jag tror svaret på Malingåtan ligger gömt i det material vi redan samlat in. Vi skall bara hitta det.

Det är han som polisen "vet" utförde dådet. Medlem i en av Göteborgs mest kända kriminella familjer (den med sson-namn). Tattare. De flesta är nog överens om att han gjorde det. Konstigt att de inte lyckats matcha DNA.
Citera
2006-02-24, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azrael
Det är han som polisen "vet" utförde dådet. Medlem i en av Göteborgs mest kända kriminella familjer (den med sson-namn). Tattare. De flesta är nog överens om att han gjorde det. Konstigt att de inte lyckats matcha DNA.

Är det Magnusson? Är inte helt säker att det är den familjen men berätta gärna mera.
Eller är det den inavlade släkten från skärgården?
När jag växte upp i Högsbo under 80-90 talet så fanns det några bröder som hette Magnusson och dom va helt sjövilda speciellt 1 av dom.
Citera
2006-02-24, 11:40
Medlem
KEFFs avatar
Citat:

Mannen med -ssonnamnet heter inte så och han är ingen tattare. Han är en resande. Lär dig någon gång, bonnjävel.

Om det varit den utpekade snubben borde polisen kunna sätta dit honom, med förfinade DNA-metoder om inte annat. Har polisen sjabblat med bevismaterialet, kanske?
Citera
2006-02-24, 11:45
Medlem
Kom igen ni som vet vem den misstænkte pundaren ær, kan ni inte lægga ut namnet i en lænk eller nåt ? Vore ytterst tacksam før detta.
Citera
2006-02-24, 11:56
Medlem
KEFFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aurora Centauro
Kom igen ni som vet vem den misstænkte pundaren ær, kan ni inte lægga ut namnet i en lænk eller nåt ? Vore ytterst tacksam før detta.

Vad i helvete ska vi göra det för? Mannen är förhörd av polis i laga ordning, har aldrig blivit lagförd för brottet och är såvitt mig bekant inte aktuell för förnyade förhör. Dom har alltså inte kunnat binda honom för det.

Låt polisen sköta sitt arbete, klarar dom inte av det, så är det fan bara att gilla läget. Eller har det digitala proletariatet upprättat sitt eget rättssystem här inne, helt utan kontroll och regler?

Fy fan, vad är det här för en jävla knashåla?
Citera
2006-02-24, 12:31
Medlem
KEFFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fäckju
Du döljer nåt...

Verkligen inte. Däremot så finner jag ingen anledning för mig, dig eller någon annan här inne att sprida obestyrkt skvaller om en person som inte lagförts för ett brott. Saken hade kommit i en helt annan dager om personen ifråga blivit dömd för brottet, då är det brukligt att publicera namn.

Personen ifråga har en stor släkt som redan lidit av alla rykten som gått i Göteborg, varför ska dom trakasseras ytterligare? Ser du något egenvärde i att trakassera oskyldiga medborgare på grund av obestyrkta rykten?

Skulle du själv vilja bli uthängd med namn och bild om din syster eller bror hade begått ett brott? Det finns många medlemmar i den släkten som inte är kriminella, varför ska dom schavottera för att du ska kunna runka åt ett namn?
Citera
2006-02-24, 15:49
Medlem
dacartmans avatar
Va?

Citat:

Hur fan får du hans namn till sson-namn? Det stämmer inte.
Citera
2006-02-24, 16:04
Medlem
Coolcittes avatar
Fallet togs upp i det där programet när medium skulle lista ut vad som hade hänt. det gick 2003 eller nåt sånt.....
Citera
2006-02-24, 17:00
Medlem
tapirs avatar
Jag bodde bara några hundra meter från kyrkogården när det hände och det var ju ingen trevlig känsla när man gick förbi där på natten. (helt jävla becksvart)

men hur som helst så berättade min farsa, eftersom jag var för liten för att fatta något som fallet att hennes plånbok hittades i Bergsjön. Om det kan hjälpa er utredning!
Citera
2006-02-24, 18:49
Medlem
Azraels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KEFF
Mannen med -ssonnamnet heter inte så

Jag vet att vissa ev dem bytt namn.

Citat:
Ursprungligen postat av KEFF
och han är ingen tattare. Han är en resande. Lär dig någon gång, bonnjävel.

Tattare - resande. Bajskorven blir inte finare för att du kallar den exkrement.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in