2016-05-07, 23:02
Medlem
bluetramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av breeder
Det bodde ju en del annat halvlurigt aggressivt folk i den delen av Lunden förr... t ex F*iberg och A*onsson (släkt med Magnusson?). Nån som vet om de är hörda?

Friberg blev väl själv ihjälslagen i Lunden ?
Citera
2016-05-07, 23:39
Medlem
bluetramps avatar
Feltänk av mig...han dog av sjukdom, men var med och slog ihjäl Jan-Roger.
Citera
2016-05-11, 22:30
Medlem
Binx-Bollings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Nä, JTS skulle kanske inte ha några större samvetskval...fast en sån kåkfarartyp som han skryter väl gärna om sånt som inga vettiga människor kan med att skryta om, trots ingen inblandning över huvudtaget, alltid är det några idioter som blir imponerade..

Tänkte det först men han är verkligen ovillig att berätta saker oavsett hur triviala de kan verka, min bedömning utgår egentligen från vad han inte säger i detta fallet. Han är okänt "svåråtkomlig" genom att han aldrig erkänner något utan åker bara in de gånger det handlar om vittnesmål från andra eller bara gärningar.
Citera
2016-05-13, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binx-Bolling
Tänkte det först men han är verkligen ovillig att berätta saker oavsett hur triviala de kan verka, min bedömning utgår egentligen från vad han inte säger i detta fallet. Han är okänt "svåråtkomlig" genom att han aldrig erkänner något utan åker bara in de gånger det handlar om vittnesmål från andra eller bara gärningar.

Undrar hur trovärdig den inbitne pundaren verkade mitt i natten år 1994...så t.o.m en mörkrädd flicka från landet vågade följa med honom in på en kyrkogård..hm.... Du känner honom visst!? Kan han spela snäll och omtänksam om han vill??
Citera
2016-05-15, 17:09
Medlem
Binx-Bollings avatar
Citat:
Undrar hur trovärdig den inbitne pundaren verkade mitt i natten år 1994...så t.o.m en mörkrädd flicka från landet vågade följa med honom in på en kyrkogård..hm.... Du känner honom visst!? Kan han spela snäll och omtänksam om han vill??

Har mött mycket människor både privat och inom arbetet (socialt) och har aldrig mött någon som är så trevlig och farlig samtidigt. Har personligen inget emot honom men han är extremt manipulativ och beräknande samt hämndlysten. Men trots detta så hade du aldrig tagit honom för en farlig person om du inte hade en bakgrund till honom...
Citera
2016-05-15, 19:12
Medlem
Citat:
Har mött mycket människor både privat och inom arbetet (socialt) och har aldrig mött någon som är så trevlig och farlig samtidigt. Har personligen inget emot honom men han är extremt manipulativ och beräknande samt hämndlysten. Men trots detta så hade du aldrig tagit honom för en farlig person om du inte hade en bakgrund till honom...

Hm...väldigt konstigt att det inte fanns något DNA på kroppen så man kunde jämföra...JTS är ju en klart misstänkt GM...en av flera förstås...fast undrar om han är en "samlare"...alltså skulle plocka på sig offrets tillhörigheter, som inte går att sälja ens, som den här mördaren gjorde...otroligt knäpp handling bara det...undrar om han har tvångsbeteende annars?
Citera
2016-05-16, 01:54
Medlem
Binx-Bollings avatar
Citat:
Hm...väldigt konstigt att det inte fanns något DNA på kroppen så man kunde jämföra...JTS är ju en klart misstänkt GM...en av flera förstås...fast undrar om han är en "samlare"...alltså skulle plocka på sig offrets tillhörigheter, som inte går att sälja ens, som den här mördaren gjorde...otroligt knäpp handling bara det...undrar om han har tvångsbeteende annars?

Vem har sagt att det inte fanns DNA?, däremot kan det ju varit kontaminerat. Har du läst om vart tillhörigheterna hittades både på kyrkogården och i övriga stan? Helt klart komprimerande omständigheter för JTS. Tvångsbeteenden är svårt att säga men helt klart har han mycket märkligheter för sig. För övrigt mycket fakta kring dådet som polisen medvetet inte går ut med för att kunna urskilja värdefulla vittnesmål mm.
Citera
2016-05-16, 20:23
Medlem
Citat:
Vem har sagt att det inte fanns DNA?, däremot kan det ju varit kontaminerat. Har du läst om vart tillhörigheterna hittades både på kyrkogården och i övriga stan? Helt klart komprimerande omständigheter för JTS. Tvångsbeteenden är svårt att säga men helt klart har han mycket märkligheter för sig. För övrigt mycket fakta kring dådet som polisen medvetet inte går ut med för att kunna urskilja värdefulla vittnesmål mm.

..men vad jag har fått för mig så är inte JTS GW:s huvudmisstänkte med cykelhandtaget i gravsanden i alla fall!?
Citera
2016-05-18, 21:51
Medlem
Binx-Bollings avatar
Citat:
..men vad jag har fått för mig så är inte JTS GW:s huvudmisstänkte med cykelhandtaget i gravsanden i alla fall!?

Det kan jag inte uttala mig om, har skickat ett mail till Gw o sagt att det finns info men inte fått något svar ännu.
Citera
2016-05-27, 16:32
Medlem
Vem är vittnet som ska ha sett när Malin blev mördad?
Citera
2016-06-15, 23:09
Medlem
Auroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Du minns väl att han försökte koppla ihop detta med ett annat mord för ett antal år sedan då brottsoffren var arrangerade så lika? Han var då minst lika övertygad om sitt stora genombrott. Utredarna höll inte med honom men han stod på sig. Sedermera visade det sig också vara helt fel. Och nu är det något annan fyllegrej som slagit ner i hans grumliga skalle.

GW menade väl på att det kunde vara Anders Eklund, det var baserat på det bisarra beteendet vid mordplatsen. Malin Olssons mördare gick och satte sig på en parkbänk dryga 70 meter från brottsplatsen för att gå igenom hennes plånbok, något som väl får anses vara ett unikt beteende.

Eklund ska vid mordet på Pernilla Hellgren ha uppehållit sig en kvart på brottsplatsen för att gå igenom hennes tillhörigheter, något som skett centralt i staden och bland bostadshus. Tanken är ju inte helt fel.
Citera
2016-06-16, 18:01
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aurora
GW menade väl på att det kunde vara Anders Eklund, det var baserat på det bisarra beteendet vid mordplatsen. Malin Olssons mördare gick och satte sig på en parkbänk dryga 70 meter från brottsplatsen för att gå igenom hennes plånbok, något som väl får anses vara ett unikt beteende.

Eklund ska vid mordet på Pernilla Hellgren ha uppehållit sig en kvart på brottsplatsen för att gå igenom hennes tillhörigheter, något som skett centralt i staden och bland bostadshus. Tanken är ju inte helt fel.
Vad vet du och/eller GW om vad Malins mördare gjorde efter dådet?

Eklund är vad som sagts helt avförd i detta ärende. Tanken var därför fel hur attraktiv den än kan ha varit i något tidigare skede.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in