Citat:
Ursprungligen postat av
Trapizo
Fyndstället i den andra stadsdelen, Kortedala, vad är det för ställe? Höghusområde, Villaområde?? Vad finns det där som kan få GM att åka dit och kasta ut saker från BO??
Kortedala har ganska dåligt rykte. Det ligger bredvid Bergsjön, ett av Göteborgs ökända områden. Dock är ryktet oförtjänt på vissa sätt. Kortedala består av både höghus, normalhöga lägenhetshus och en del radhus. Det är bara vissa delar man vill undvika. I andra delar hade det varit helt okej att bo, är min uppfattning (om man står ut med lite stök på spårvagnen ibland). Jag tror området har samma rykte idag som det hade 1994, området har inte försämrats i varje fall, så som vissa området har blivit mer slum.
Det bor såklart en del invandrare i Kortedala men långt mycket färre än i Bergsjön och Angered och de andra delarna av nordöstra Göteborg. Jag hittade faktiskt lite statistik; i Kortedala är 40 % av utländsk bakgrund, i Bergsjön 75 %.
Vad som kan få GM att åka dit för att lämna ett spår vet jag inte. Om han ville lämna villospår kanske det inte hade fungerat så bra att åka till någon av de finare stadsdelarna, då kanske det är bättre att åka mot slumen?
Om han är missbrukare så kanske han bodde i Kortedala annars.