2016-02-24, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlutoJ
Om spåren tyder på att GM tagit sig ner mot Redbergsplatsen efter mordet, och man sedan hittar Malins trasiga ID i Kortedala är det väl sannolikt att GM klivit på vagnen från Redbergsplatsen till Kortedala?

I övrigt så, vad tyder på att GM varit på Halta Lotta? GM hade lika gärna kunnat tagit en hel special och Pucko på Nobelgrillen, eller Redbergsgrillen för all del...

Nobelgrillen tänkte jag inte på. Mintensgatan upp för att kissa- ner till Danska Vägen-hungrig- träffar någon på Nobelgrillen- Östra Kyrkogården.

Nu känns vittnesuppgiften om att hen lämnat Malin på Mintensgatan lite men bara lite troligare.

Hur säker är den uppgiften?
Citera
2016-02-25, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totalinvandring
För vilka personer ska "Tommy S" ha erkänt mordet på Malin för? Kanske bara är något enstaka fyllesnack som rykten gjort stor sak av.

I dag va tommy jagad av insatsstyrkan gt.se
Citera
2016-02-26, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gbg67a
I vilket sammanhang var han jagad, vad skulle han vara skyldig till. Länka gärna.
Citera
2016-02-26, 09:23
Medlem
http://www.expressen.se/gt/insatsstyrkan-jagar-misstankt-bevapnad-man/

Han gillar ju råna de svaga i samhället
Citera
2016-02-26, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gbg67a
Och hur vet du att det var TJS?
Var du med?
Citera
2016-02-27, 14:32
Medlem
Joe Blows avatar
Var tog ni vägen? TheRiddle, bloodnose och bluetramp som hade för avsikt att höja nivån på tråden och som jag bad sammanfatta allt som ni i ärendet menar är utan tvivel fastlagt och klarlagt. Var det bara tomma tunnor som skramlade?
Citera
2016-02-28, 22:36
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Var tog ni vägen? TheRiddle, bloodnose och bluetramp som hade för avsikt att höja nivån på tråden och som jag bad sammanfatta allt som ni i ärendet menar är utan tvivel fastlagt och klarlagt. Var det bara tomma tunnor som skramlade?
Vad vill du veta, allt finns i tråden om man bara rensar bort bruset.
GM är namngiven, finns t.o.m. på bild. En kriminell pundare som levt rövare hela sitt miserabla liv och fortsätter så än idag. Han åker in och ut på häkten, anstalter, missbrukarhem och börjar sen om igen. En totalt värdelös sopa som bara kostat pengar och orsakat lidande för sina otaliga brottsoffer och deras anhöriga.
Citera
2016-02-29, 21:15
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -TheRiddle-
Vad vill du veta, allt finns i tråden om man bara rensar bort bruset.
GM är namngiven, finns t.o.m. på bild. En kriminell pundare som levt rövare hela sitt miserabla liv och fortsätter så än idag. Han åker in och ut på häkten, anstalter, missbrukarhem och börjar sen om igen. En totalt värdelös sopa som bara kostat pengar och orsakat lidande för sina otaliga brottsoffer och deras anhöriga.
Med en så bergsäker ståndpunkt i skuldfrågan måste du ha många tunga bevis att presentera. Att det anses "polisiärt uppklarat" och att någon lallare påstår att han erkänt väger väldigt lätt. Kom igen nu. Skriv loss ordentligt och ge oss allt vad som pekar på din påstådda GM.
Citera
2016-02-29, 22:20
Medlem
Alltså, jag kan inte komma ifrån Malins sätt, hur märkligt det ter sig. Vet att jag tänkte samma sak när det hände och jag läste om det då. Var själv i samma ålder ungefär. En 16-åring som inte är från stan, men som blir så sur för en tillsägelse att hon helt sonika lämnar de enda hon (vad vi vet) känner i stan och går en väldig bit. Det var ju innan alla hade mobiler så hon kunde ju heller inte förmedla sig med dem senare. Undrar vem som hade nyckeln hem till familjen förresten? Det känns som om hon var en väldigt viljestark person med ett hetsigt humör. Menar inte att det någonsin är offrets fel att ngt händer, men kan inte låta bli att fundera på hennes personlighet ändå.

Skulle vilja höra från fler än mamman om hur hon kan ha reagerat och betett sig i olika situationer. Tycker att det känns så tyst om det här, det måste väl ändå finnas många som kände henne, kompisen hon var hundvakt med t.ex. Kanske var hon lite "aningslös" och lätt litade på folk, och då är det lättare att förstå att hon hamnade på kyrkogården. Eller så var det tvärtom, hon skulle aldrig hängt på någon vilket skulle säga oss att personen som gjorde det måste varit extremt manipulativ/karismatisk. Men allting blir ju bara spekulationer om ingen berättar hur hon egentligen var.
Citera
2016-03-01, 17:47
Medlem
Hollyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Med en så bergsäker ståndpunkt i skuldfrågan måste du ha många tunga bevis att presentera. Att det anses "polisiärt uppklarat" och att någon lallare påstår att han erkänt väger väldigt lätt. Kom igen nu. Skriv loss ordentligt och ge oss allt vad som pekar på din påstådda GM.
-TheRiddle- Har inget som helst att komma med.
Sitter bara och spyr ut sitt hat mot TJS. Har du råkat illa ut för TJS?
Sitt inte och säg att det är TJS när du inte har nått att komma med. Tro kan man göra men och sitta där som en jävla allvetare och säga tvärsäkert att det skulle vara TJS är så jävla pinsamt.
Citera
2016-03-02, 00:34
Medlem
Fyndstället i den andra stadsdelen, Kortedala, vad är det för ställe? Höghusområde, Villaområde?? Vad finns det där som kan få GM att åka dit och kasta ut saker från BO??
Citera
2016-03-02, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Fyndstället i den andra stadsdelen, Kortedala, vad är det för ställe? Höghusområde, Villaområde?? Vad finns det där som kan få GM att åka dit och kasta ut saker från BO??
Kortedala har ganska dåligt rykte. Det ligger bredvid Bergsjön, ett av Göteborgs ökända områden. Dock är ryktet oförtjänt på vissa sätt. Kortedala består av både höghus, normalhöga lägenhetshus och en del radhus. Det är bara vissa delar man vill undvika. I andra delar hade det varit helt okej att bo, är min uppfattning (om man står ut med lite stök på spårvagnen ibland). Jag tror området har samma rykte idag som det hade 1994, området har inte försämrats i varje fall, så som vissa området har blivit mer slum.

Det bor såklart en del invandrare i Kortedala men långt mycket färre än i Bergsjön och Angered och de andra delarna av nordöstra Göteborg. Jag hittade faktiskt lite statistik; i Kortedala är 40 % av utländsk bakgrund, i Bergsjön 75 %.

Vad som kan få GM att åka dit för att lämna ett spår vet jag inte. Om han ville lämna villospår kanske det inte hade fungerat så bra att åka till någon av de finare stadsdelarna, då kanske det är bättre att åka mot slumen?
Om han är missbrukare så kanske han bodde i Kortedala annars.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in