2019-01-20, 01:15
Medlem
Trigglypuffs avatar
45-kilo kamphund med väldigt mycket vakt. Fjäderbatong, knivar, knogjärn och brandsläckare.
Citera
2019-01-20, 01:23
Medlem
skarpladdad cz-75 och en friluftskniv modell större. järnnian förvaras dock ej i bostaden p.g.a. höjda straff för vapenbrott, så det hjälper kanske inte direkt om någon tar sig in...
Citera
2019-01-20, 02:04
Medlem
megacoolmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hittarintepanamn
Seriöst, om ni på ett eller annat sätt skadar en inbrottstjuv i ert egna hem så kommer ni med största sannolikhet minst åka dit för misshandel eller vad ni nu beslutat er för att göra.

Förhoppningsvis så tar det så lång tid innan någon hittar kvarlevorna av tjuven, så man kommer undan med det.
Jag har en plan för detta, som jag hoppas jag aldrig behöver sätta till verket.
Citera
2019-01-20, 02:17
Medlem
Mglas avatar
Skål på er grabbar!

OT: Hade gärna skaffat en biffig hund, rottweiler eller staffe ( Kalla mig WT)

Men om det är något dessa personer är rädd för är det hundar.
Jag själv bor i "området" och det är en synd bara att hund slickar på än.
Som sagt i "området" bryr sig folk enbart om sina egna - vi är inte deras egna.
Senast redigerad av Mgla 2019-01-20 kl. 02:23.
Citera
2019-01-20, 02:25
Medlem
BenDaviss avatar
Eftersom förövarna med all sannolikhet är ute efter monetär vinning och vill helst undvika strul så hade jag hanterat det lugnt och sansat.

Tittat dem i ögonen och förklarat lugnt att jag fattar läget, frågat vad de vill ha och varit behjälplig. Man får inte glömma att de är uppjagade och superstressade, så mer av den varan hjälper inte situationen.
Så länge man inte visar rädsla så brukar det gå bra vid rån och liknande.

Om de mot all förmodan är där för att döda mig så hade jag ändå inte haft någon chans om de överumplar mig och är flera stycken med vapen och en plan, hur många batonger och skjutjärn jag än har hemma.
Citera
2019-01-20, 02:37
Medlem
Mglas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenDavis
Eftersom förövarna med all sannolikhet är ute efter monetär vinning och vill helst undvika strul så hade jag hanterat det lugnt och sansat.

Tittat dem i ögonen och förklarat lugnt att jag fattar läget, frågat vad de vill ha och varit behjälplig. Man får inte glömma att de är uppjagade och superstressade, så mer av den varan hjälper inte situationen.
Så länge man inte visar rädsla så brukar det gå bra vid rån och liknande.

Om de mot all förmodan är där för att döda mig så hade jag ändå inte haft någon chans om de överumplar mig och är flera stycken med vapen och en plan, hur många batonger och skjutjärn jag än har hemma.

Vad hade du gjort om du hade haft ett barn som sett på som hade haft dig som största förebild. Gett dom allt och fått en lavett på köpet? Sagt att det var dina kompisar som skoja lite
Citera
2019-01-20, 03:13
Medlem
Christopher.s avatar
Hagelgevär i buken, ja jag har lagliga vapen.
Citera
2019-01-20, 03:16
Medlem
Hem_bränts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mgla
Jag är inte en nervös hen, jag har suttit, har grova domar.. Men när man får ett litet barn.

Är du lika tuff då? På att ta en resa till kåken? De flesta här som snackar om att de gör de och de har aldrig gjort något och då väl första gången kommer ni ändån stå där med era fattiga vapen och frysa till is.

Det är så roligt hur ni pratar om hur lättvindigt det är att ta till grovt våld mot någon - det är det inte.
Speciellt inte under stress.

Alla fungerar ju olika, men det är just under stress som jag upplever att man har som lättast att ta till våld, varje gång jag har hamnat i hotfulla situationer så har det gått av sig självt, helt plötsligt så står man där och matar slag samt sparkar eller så här man använt det man redan hade i näven vid just det tillfället.

Om någon skulle bryta sig in här så finns det två teleskopbatonger, några knivar och pepparspray samt en stor schäfer som jag vet skulle komma springande. Skjutvapen får jag tyvärr inte äga.

Hade det slutat med en död inbrottstjuv eller rånare så hade jag inte ringt polisen. Hade grannarna däremot ringt så får man ändå resonera som så att familjen är värd att sitta för, det tycker i alla fall jag.
Citera
2019-01-20, 03:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Hagelgevär i buken, ja jag har lagliga vapen.

Det har jag med men det tar en stund att ta sig till vapenskåpet... men du kanske sover med bössan under sängen.

Jag kan rekommendera dig ett par sådana här spjut (FB) Vad har ni för plan vid en homeinvasion?
Citera
2019-01-20, 04:11
Medlem
Importerad kalasjnikov från Bosnien duger nog
Citera
2019-01-20, 04:17
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hittarintepanamn
Seriöst, om ni på ett eller annat sätt skadar en inbrottstjuv i ert egna hem så kommer ni med största sannolikhet minst åka dit för misshandel eller vad ni nu beslutat er för att göra.

Det finns inget som heter självförsvar i Sverige, och trodde ni det som kommer ni bli motbevisade i en rättegång.

Det enda ni kan göra är att ringa polisen och vänta ca. 30-60 min och hoppas på det bästa. Ingen som bryr sig ett skit om någon plundrar ert hem.

Men självklart, är det frågan om liv eller död så för all del, rädda er själva.
Ringa polisen? haft pågående bilinbrott och ringt, de kom nästa dag
Detta när jag bodde i storbyn, numera bor jag utanför ca 4mil utanför, no hope!
Får jag oväntat besök så ser jag det som att skjuta högvilt, om ingen kom undan skulle jag inte anmäla, varför anmäla när polisen inte ens ids dyka upp när man bor inne i storbyn?
Det är som med vargen, den försvann visst..
Biltjuv skulle jag inte skjuta men går de in i huset där är min gräns nådd.

Har absolut inget emot vargen och har inte haft anledning att skjuta den, men skulle den gå efter min hund så går jag efter den och glömmer helt enkelt bort det sen.
Senast redigerad av Onanikrem 2019-01-20 kl. 04:20.
Citera
2019-01-20, 04:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 25-cm-pa-morgonen
Importerad kalasjnikov från Bosnien duger nog

Har du en sådan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto