Jag har ett ca 40-50 cm långt aluminiumrör innanför dörren Det har funkat bra vid det tillfälle som jag var tvungen att använda det.
Rånaren flög in inom dörren och förstörde mina glasögon innan jag ens var bered på vad som skulle hända, jag fick ta många smällar i ryggen och bakhuvudet innan jag ens lyckades trycker pundaren mot dörren där jag hade mitt försvar. sen tryckte han in mig i köket igen så jag äntligen kunde använda mitt "järnrör"
Jag tror dom flesta "HENS" hade varit körde vid det laget, men jag hade tur och han var ensam.
Men en sak ska ni veta börja ni slås i en trång hall med invällare, förlåt jag menar inkräktare.
Så glöm allt vad basebollträ och järnrör heter jag slog i väggen många gånger innan jag lyckades träffa skallen på pundaren som ville råna mig. men efter en smäll så gav han upp snabbare än Alexander "Mauler" Gustavsson.
Ni behöver minst en tre meter bred hall, förmodligen upp mot 4 meter. För att effektivt kunna använda det vapnet. Jag bor i en liten två på ca 35m2 och hallen är bara ca 1 meter bred och det är förlitet för att försvara er med ett basebollsträ, ni kommer inte skräma nån pundare om ni lyckas ta upp basebollsträt för det är för trångt för att använda där.
Numera ligger aluminiumröret vad samma plats i hatthyllan men två meter in så har jag en yxa gömd i en garderob och ytterligare 50 cm in så ligger en machete så jag har lätt tillgång till från hallen och mitt sovrum, sitter jag vid datorn så har jag en rejäl filékniv och i köket så är knivarna placerad så jag lätt kommer åt dom.
Glöm inte att slå gräv och tig gäller vid en homeinvasion vi har inte ens rätt att försvara oss med dödligt våld när vi själv är på väg att utsättas för det. Det finns det tyvärr många exempel på.
Här har vi en 69 åring som skjöt ihjäl två pensionsräddare som skulle rädda han från hans pension och därefter döda han för att han hade gjort det oförlåtliga brottet av att dejta deras mamma.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/PlQxR/69-aring-dodade-tva-broder--far-sankt-straff
https://www.expressen.se/kvallsposten/skot-ihjal-tva-broder--fick-sankt-straff/
I tingsrätten så fick han 4 års fängelse för att han valde att inte bli dödad, det sänktes dock i hovrätten till 2 två år pga hans ålder, ålder att den viktigaste anledningen till det "låga straffet"och
Det säger en alldeles för mycket för våra rättigheter att försvara hos mot det importerade våldet.
Hovrättens resonemang är att dom var visserligen beväpnad med kniv och järnrör hade slagit sönder rutan till dörren samt hotat han till livet så han var naturligtvis livrädd, dom hade kontakt förbud mm mm men ändå så får 69 åring spendera en stor del av resten av sitt sitt liv.
Skjut gräv tig