2019-01-19, 01:35
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagSkaTaDig
Jag har aldrig hajat det där hur antal vapen betyder bättre försvar.
Hur många armar har du egentligen?

Poängen är att ha dom spridda i huset så att det finns ett där man behöver det när man behöver det.

Citat:
Ursprungligen postat av Flottstek
Hur tänker du då, de måste komma in först?

Om dom inte lyckas ta sig in behöver du inget vapen.
Citera
2019-01-19, 01:39
Medlem
Baptisten555s avatar
Är det bara jag som köpt in försvarsringar från Kina?
Citera
2019-01-19, 01:40
Medlem
JagSkaTaDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Poängen är att ha dom spridda i huset så att det finns ett där man behöver det när man behöver det.

Jag har ett litet hus, sover på ovanvåningen med en kniv under madrassen, tycker det räcker.
Citera
2019-01-19, 01:43
Medlem
Baptisten555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagSkaTaDig
Jag har ett litet hus, sover på ovanvåningen med en kniv under madrassen, tycker det räcker.
Låter bra, men ingen som har Panic room eller liknande?
Citera
2019-01-19, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder

Eller så hackar jag dem i bitar när de rycker i dörrhandtaget
Citera
2019-01-19, 02:00
Medlem
Baptisten555s avatar
Men seriöst, ni i tråden bor säkert i förorter till större städer, och där händer denna skiten nuförtiden, kommer säkert till mindre samhällen i Norrland om nått år, men som sagt vad är eran plan?

Ni har barn och helt plötsligt knackar "rinkeby gänget" sönder eran dörr och är inne i huset!
Citera
2019-01-19, 02:37
Bannlyst
avsågad Winchester 1887 lever action
Senast redigerad av TerjeWendtCompello 2019-01-19 kl. 02:42.
Citera
2019-01-19, 05:27
Medlem
l150s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baptisten555
Är det bara jag som köpt in försvarsringar från Kina?

Upplys en okunnig. Vad är en försvarsring för något?

Jag har en påk i hallen som hunden släpade in.
(Fast mitt bästa försvar är min Gamma Dopler M9 Bayonet)
Citera
2019-01-19, 07:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av l150
Upplys en okunnig. Vad är en försvarsring för något?

Jag har en påk i hallen som hunden släpade in.
(Fast mitt bästa försvar är min Gamma Dopler M9 Bayonet)

Det ska fungera som någon form av knogjärn, tramspryl.

Ska man försvara sig mot någon galning så vill man ett vapen med bra reach, och eftersom skjutvapnen ligger inlåsta i ett skåp så tar dom en stund att ta fram, ett vapen som är bra billigt och väldigt enkelt att göra är ett sopkvastskaft med en morakniv längst fram, då får man ett rätt otäckt spjut som man kan hugga ner banditer med.

Bara att sticka iväg till Biltema köpa ett skaft en kniv och två rejäla slangklämmor, man kommer nog undan under hundringen.

Slänger ihop en inköpslista för den som känner att dom behöver ett spjut.

Biltema inköpslista
*TELESKOPSKAFT 200CM
Art. 47-0401
110-200 cm
39,90 SEK
*
SLANGKLÄMMOR 31-48MM 2ST
Art. 61-856
ø31–48 mm
16.90 SEK

SLIDKNIV KOLSTÅL - RÖD
Art. 19-761
Blad av kolstål.
34,90 SEK

SUMMA 92 SEK
Senast redigerad av Fistfullofmetal 2019-01-19 kl. 08:06.
Citera
2019-01-19, 08:05
Medlem
Qusimotos avatar
En yxa samt en miniyxa som ligger under sängen fast kilad så det är bara och slita loss den. I hallen ligger yxan samt 2 knivar Borde räcka så länge det inte blir pistol vs yxa/kniv
Citera
2019-01-19, 08:18
Medlem
Isnatts avatar
Jag har en säkerhetsdörr vilket känns bra, har tidigare bott på adresser där man nog kunnat sparka in dörren då dom varit gamla och tunna.
I hallen har jag en teleskopbatong och i sovrummet en mindre batong. Ska man använda såna inomhus är det att föredra korta batonger istället för långa baseballträn som kräver sitt svängutrymme för att ge kraft. Med en batong kan du dessutom slå upprepade slag med en hand medan du skyddar dig med den andra armen, försök göra det i en hall med ett baseballträ..
Knivar känns lätt att tappa och blir så tätt inpå.
Jag har även skjutvapen, men hade nog varit enklare att använda dom om jag bodde i ett hus och kunde gå ut och möta upp på gården alternativt smita ut bakvägen med vapnet och sen möta upp rånaren utifrån, då kan man hålla brottslingen ifrån sig på ett annat sätt och backa om så krävs. I en trång lägenhetshall är det ju omständligt med ett gevär.

Det bästa är nog att försöka inte släppa in nån och om nån kommer in ta skydd eller fly. Har du inget att skydda så som familj eller liknande så är det dumt att ta strid med någon som planerat ett överfall på dig och har förberett sig på alla sätt. Då är det bättre att smita ut bakvägen.
Kommer nån till dig för att ta just dig så får man nog räkna med att personen har förberett sig precis som jag själv skulle gjort om jag hade tänkt attackera nån i dess hem.
Citera
2019-01-19, 08:27
Avslutad
Jag har en korridor liknande hall, har funderat mest på skojj på att bygga en ballista riktad mot ytterdörren. Men det skulle vara olyckligt om den löste ut när brevbärarn står utanför ytterdörren så det blir nog inte av.

Ont: Jag har en kravallsköld och en lång teleskopbatong ungefär i mitten av boendet, nära till hands.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in