Flashback bygger pepparkakshus!
2019-01-20, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Ser att sändningen ligger nere på tuben nu...….
Så man ska spränga sig in i berget risky movment men men är nog det enklaste vägen och snabbaste in i berget!
Det kom någon som tog tag i kameran och vinklade om den och sedan vart det svart några minuter efter, har vi tur flyttar de kameran till ett bättre ställe än på en kulle som inte ger någon vy alls ner i gropen där borriggen står
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Tänk på att det är vinter i Spanien också nu. Det är KALLT, särskilt på nätterna och särskilt långt nere i berget. Eller har de lyckats spruta in varmluft på något sätt? Det har man inte fått höra något om.

Vad snackar du om? Det är i södra Spanien. Det är väl runt 10 grader där om nätterna under vintern.
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Det står att det inte har kommit någon mer officiell information om hur borrandet fortskrider, sedan de nådde 33 meter...
Citera
2019-01-20, 12:09
Medlem
7-9 dagar är vad han kan överleva, sedan har väl jag också tappat hoppet.
Citera
2019-01-20, 12:14
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyrant215
Det blir inte så kallt inne i berget, hade berg blivit kalla hade inte bergvärme kunnat värma upp hus här i Sverige på vintern.

Man måste ett par tusen meter ner för att komma till värmen i jordens inre. Bergvärme utnyttjar temperaturskillnader mellan ett köldmedium och grundvattnets temperatur, det är en komplicerad process. Grundvattnet är 14 grader varmt i Spanien året runt (ja det slog jag upp), så det blir inte spa av det direkt.
Citera
2019-01-20, 12:16
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loquo
Vad snackar du om? Det är i södra Spanien. Det är väl runt 10 grader där om nätterna under vintern.

Ja, det är i Málaga, det hade jag faktiskt missat. Ja, men då är chanserna lite bättre.
Citera
2019-01-20, 12:20
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
-5 natten till idag. Men kan inte svara på hur kallt det blir inne i berget.
(Pojken är stendöd och har varit i dagar är min gissning.)
Citera
2019-01-20, 12:26
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyrant215
Det kom någon som tog tag i kameran och vinklade om den och sedan vart det svart några minuter efter, har vi tur flyttar de kameran till ett bättre ställe än på en kulle som inte ger någon vy alls ner i gropen där borriggen står
Känsligt läge skulle man vilja tro då man gör dyl åtgärder, Sedan eg vad har dem att dölja alla ser att det går långsamt som sjutton etc etc kan vara att dem fått klagomål att det inte går snabbare vad vet man!
Citera
2019-01-20, 12:27
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Beror lite på djup etc så allt från ngn plusgrad till ngn minusgrad brukar det vara, Visst chansen att han överlevt är väl inte så stor men den finns och så länge den finns kommer all tillgängligt material som finns tillbuds!
Citera
2019-01-20, 12:33
Medlem
Citat:

https://www.eltiempo.es/malaga.html?v=por_hora

-5?! Det är runt 10 grader på nätterna. Kolla länk
Citera
2019-01-20, 12:37
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
https://www.eltiempo.es/malaga.html?v=por_hora

-5?! Det är runt 10 grader på nätterna. Kolla länk
Gick på googles egen vädertjänst som sa att natten till idag var det -5 i malaga.
Citera
2019-01-20, 12:41
Medlem
Citat:
Gick på googles egen vädertjänst som sa att natten till idag var det -5 i malaga.

Inatt var det faktiskt +12 som kallast.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in