Flashback bygger pepparkakshus!
2019-01-20, 10:52
Medlem
JackBlacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fistfullofmetal
Förlåt mig är inte insatt alls men varför tror dom att pojken skulle överlevt det här fallet på 150m?
Han har ju inte fallit 150 meter. Dels är 150 meter bara så långt som entreprenören borrade. Det betyder inte att pojken är på det djupet. Hålet är smalt och inte helt rakt. Så han har ju skrapat och studsat mot väggarna. Hastigheten har inte varit så hög som vid fritt fall utan kan rent av varit ganska låg.
Citera
2019-01-20, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morsan555
Var är föräldrarna? Hade mitt barn trillat ner i ett hål hade jag inte lämnat det hålet förrän barnet var uppe igen.
De får inte vara där uppe eftersom det är en säkerhetsrisk, stor risk för jordskred.
Citera
2019-01-20, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tyrant215
Kan även tillägga att anledningen till att de var tvungna att gräva bort 25 meter av kullen är att den borriggen de använder kan gräva ca 25 meter på 6 timmar under optimala förhållanden ner till 60 meter, när de passerat 60 meter är det något som gör att maskinen endast kan ta sig ca 10 meter på 6 timmar, därför sänkte de ner marken 25 meter så de kan köra fullgas konstant med maskinen.

Fast 10m på 6 timmar ger att det skulle tagit 15 timmar att borra de 25 m som de spenderat 3-4 dagar åt att gräva ut. Måste finnas fler anledningar till att de grävt så länge istället för att borra.
Citera
2019-01-20, 11:19
Medlem
Merwinnas avatar
De har skickat efter ett borrhuvud ifrån en annan spansk provins, som bättre ska klara det hårdare berg som de prospekterat att de ska stöta på längre ner.
Citera
2019-01-20, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KindOne
Fast 10m på 6 timmar ger att det skulle tagit 15 timmar att borra de 25 m som de spenderat 3-4 dagar åt att gräva ut. Måste finnas fler anledningar till att de grävt så länge istället för att borra.
Det är under optimala förhållanden, maskinen ska klara 25 meter på 6 timmar under optimala förhållanden, men hittills har den klarat 40 meter på över 15 timmar(kommer ej ihåg exakt vilken tid de började borra), du kan tänka dig då att de där 10 meterna på 6 timmar när den passerat 60 meter mycket väl hade kunnat vara 3 meter på 6 timmar under dessa förhållanden. På grund av maskinens konstruktion så blir den långsammare när den passerat 60 meter, jag antar att det är för att axeln som borrhuvudet sitter på börjar flexa när den blir för lång.
Citera
2019-01-20, 11:38
Medlem
tryggtochbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackBlack
Han har ju inte fallit 150 meter. Dels är 150 meter bara så långt som entreprenören borrade. Det betyder inte att pojken är på det djupet. Hålet är smalt och inte helt rakt. Så han har ju skrapat och studsat mot väggarna. Hastigheten har inte varit så hög som vid fritt fall utan kan rent av varit ganska låg.

Ja, hålet är ju så smalt att det mycket väl kan vara så att pojken fastnat om han dragit ett riktigt djupt andetag men hasar nedåt igen så fort han skriker eller andas ut. Hemskt.

Hur som helst måste väl chansen för att hitta honom levande vara 0 vid det här laget? Redan för ett par dagat sedan såg jag hur man skickat ner någon kamera och bara såg sand och jord som täppte till hålet. Antingen måste han ha drunknat i vatten på djupet eller kvävts av inrasad jord/sand. Eller har jag missat något? Har inte följt det här dag för dag.
Citera
2019-01-20, 11:41
Medlem
Merwinnas avatar
Sprämngämnesexperter från Civilgardet (?) har kommit dit nu. Så de ska använda sprängämnen i alla fall?
Citera
2019-01-20, 11:44
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryggtochbra
Ja, hålet är ju så smalt att det mycket väl kan vara så att pojken fastnat om han dragit ett riktigt djupt andetag men hasar nedåt igen så fort han skriker eller andas ut. Hemskt.

Hur som helst måste väl chansen för att hitta honom levande vara 0 vid det här laget? Redan för ett par dagat sedan såg jag hur man skickat ner någon kamera och bara såg sand och jord som täppte till hålet. Antingen måste han ha drunknat i vatten på djupet eller kvävts av inrasad jord/sand. Eller har jag missat något? Har inte följt det här dag för dag.

Jag tror att alla fattar att han måste vara död vid det här laget. Men de måste ju ändå få upp kroppen och fastställa dödsorsaken. Det kan ju ha varit så, att föräldrarna dödade barnet och slängde i den döda kroppen för att dölja det. Ett annat barn i familjen har också dött under mystiska omständigheter.
Citera
2019-01-20, 11:59
Medlem
Det är inte alls säkert att barnet är död. Ni har verkligen ingen överlevnadsinstinkt, hade ni själv hamnat i det där hålet nu så hade ni vart döda medans om jag hamnat i det hålet så hade jag fortfarande vart vid liv. En 2-åring dör inte lätt, vid 2 år är man full av liv.
Citera
2019-01-20, 12:02
Medlem
DjPuttes avatar
Ser att sändningen ligger nere på tuben nu...….
Så man ska spränga sig in i berget risky movment men men är nog det enklaste vägen och snabbaste in i berget!
Citera
2019-01-20, 12:03
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loquo
Det är inte alls säkert att barnet är död. Ni har verkligen ingen överlevnadsinstinkt, hade ni själv hamnat i det där hålet nu så hade ni vart döda medans om jag hamnat i det hålet så hade jag fortfarande vart vid liv. En 2-åring dör inte lätt, vid 2 år är man full av liv.

Tänk på att det är vinter i Spanien också nu. Det är KALLT, särskilt på nätterna och särskilt långt nere i berget. Eller har de lyckats spruta in varmluft på något sätt? Det har man inte fått höra något om.
Citera
2019-01-20, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Tänk på att det är vinter i Spanien också nu. Det är KALLT, särskilt på nätterna och särskilt långt nere i berget. Eller har de lyckats spruta in varmluft på något sätt? Det har man inte fått höra något om.
Det blir inte så kallt inne i berget, hade berg blivit kalla hade inte bergvärme kunnat värma upp hus här i Sverige på vintern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in