Citat:
Vad är då att vara feminin för dig? Att manipulera och vara dramatisk om vartannat? Dom flesta brukar svara omtänksam bland annat, men det säger inte så mycket. Omtänksam och snäll är för mig givna egenskaper hos intressanta män och kvinnor och inte något utmärkande för just kvinnor.
Kvinnorollen är verkligen tråkigare än dödstråkig. Vem orkar gå runt och leka jungfru Maria med ett svalt leende hela tiden?
Kvinnorollen är verkligen tråkigare än dödstråkig. Vem orkar gå runt och leka jungfru Maria med ett svalt leende hela tiden?
Du behöver ju inte "leka" någon utan det räcker med att du leker dig själv. Vissa kvinnor kan attrahera män, andra kan inte det, och de som inte kan det kommer inte att få mycket "napp" även om de ser bra ut. Man måste nog gör sig lite intressant tror jag, för på något sätt bara måste vi alla göra det om vi skall räkna med att attrahera fler tänkbara partners. "Man är inte intressantare än vad man gör sig", lite enkelt uttryckt, eftersom vi alla samtidigt är olika och det får man ta hänsyn till.
Jag skulle om jag vore du först försöka se till att vara närmare "toppen" av mitt liv än tvärtom, dvs. om jag vill attrahera fler personer. Man signalerar naturligt ut mer vitalitet och energi utan att för den skull behöva spela någon. Därför, försök fundera på vad som gör dig glad i livet (utan partner, som läget är just nu, ...kanske?). Så till exempel, det kan vara livsmål (som är dina egna), långsiktigt tänkande och planerande (realism), bra kost (rätt energi), bra vänner (ger mental energi, råd och perspektiv), lämpliga belöningar för bra prestationer (t.ex. uppnådda milstolpar)...etc.