2019-01-19, 17:24
Medlem
MAX-HIMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marangzviss
Vad är då att vara feminin för dig? Att manipulera och vara dramatisk om vartannat? Dom flesta brukar svara omtänksam bland annat, men det säger inte så mycket. Omtänksam och snäll är för mig givna egenskaper hos intressanta män och kvinnor och inte något utmärkande för just kvinnor.

Kvinnorollen är verkligen tråkigare än dödstråkig. Vem orkar gå runt och leka jungfru Maria med ett svalt leende hela tiden?

Du behöver ju inte "leka" någon utan det räcker med att du leker dig själv. Vissa kvinnor kan attrahera män, andra kan inte det, och de som inte kan det kommer inte att få mycket "napp" även om de ser bra ut. Man måste nog gör sig lite intressant tror jag, för på något sätt bara måste vi alla göra det om vi skall räkna med att attrahera fler tänkbara partners. "Man är inte intressantare än vad man gör sig", lite enkelt uttryckt, eftersom vi alla samtidigt är olika och det får man ta hänsyn till.

Jag skulle om jag vore du först försöka se till att vara närmare "toppen" av mitt liv än tvärtom, dvs. om jag vill attrahera fler personer. Man signalerar naturligt ut mer vitalitet och energi utan att för den skull behöva spela någon. Därför, försök fundera på vad som gör dig glad i livet (utan partner, som läget är just nu, ...kanske?). Så till exempel, det kan vara livsmål (som är dina egna), långsiktigt tänkande och planerande (realism), bra kost (rätt energi), bra vänner (ger mental energi, råd och perspektiv), lämpliga belöningar för bra prestationer (t.ex. uppnådda milstolpar)...etc.
Citera
2019-01-19, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAX-HIM
Du behöver ju inte "leka" någon utan det räcker med att du leker dig själv. Vissa kvinnor kan attrahera män, andra kan inte det, och de som inte kan det kommer inte att få mycket "napp" även om de ser bra ut. Man måste nog gör sig lite intressant tror jag, för på något sätt bara måste vi alla göra det om vi skall räkna med att attrahera fler tänkbara partners. "Man är inte intressantare än vad man gör sig", lite enkelt uttryckt, eftersom vi alla samtidigt är olika och det får man ta hänsyn till.

Jag skulle om jag vore du först försöka se till att vara närmare "toppen" av mitt liv än tvärtom, dvs. om jag vill attrahera fler personer. Man signalerar naturligt ut mer vitalitet och energi utan att för den skull behöva spela någon. Därför, försök fundera på vad som gör dig glad i livet (utan partner, som läget är just nu, ...kanske?). Så till exempel, det kan vara livsmål (som är dina egna), långsiktigt tänkande och planerande (realism), bra kost (rätt energi), bra vänner (ger mental energi, råd och perspektiv), lämpliga belöningar för bra prestationer (t.ex. uppnådda milstolpar)...etc.

Fint av dig att ge tips, men jag vet redan att man kan förändras och göra sig av med mindre trevliga sidor. Jag vill dock inte bli en typiskt kvinnlig kvinna eftersom det skulle innebära att jag måste göra avkall på stora delar av mig själv. Jag är spontan, pratig och gillar att diskutera. Att bara sitta där som en nickedocka och bekräfta män fungerar säkert jättebra, men jag skulle inte kunna leva så.
Citera
2019-01-19, 18:28
Medlem
MAX-HIMs avatar
Citat:
Fint av dig att ge tips, men jag vet redan att man kan förändras och göra sig av med mindre trevliga sidor. Jag vill dock inte bli en typiskt kvinnlig kvinna eftersom det skulle innebära att jag måste göra avkall på stora delar av mig själv. Jag är spontan, pratig och gillar att diskutera. Att bara sitta där som en nickedocka och bekräfta män fungerar säkert jättebra, men jag skulle inte kunna leva så.

Ja fast alla män gillar ju inte nickedockor som du verkar tro. Så återigen, var dig själv, fast om man har en "gnista" i sig så underlättar det att attrahera människor, och det var därför jag skrev att försök göra sig själv lycklig (lyckligare, lyckligast), iallafall så gott man kan. Vad har man att förlorat på att försöka, ett övergångsmotstånd finns men man får också mycket energi tillbaka.
Citera
2019-01-19, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAX-HIM
Ja fast alla män gillar ju inte nickedockor som du verkar tro. Så återigen, var dig själv, fast om man har en "gnista" i sig så underlättar det att attrahera människor, och det var därför jag skrev att försök göra sig själv lycklig (lyckligare, lyckligast), iallafall så gott man kan. Vad har man att förlorat på att försöka, ett övergångsmotstånd finns men man får också mycket energi tillbaka.

Du behöver inte förklara vad män dras till. Jag vet vilka typer som går hem och jag vill inte bli som någon av dessa. Gnista har jag så det räcker. Tack ändå.
Citera
2019-01-19, 21:22
Medlem
MAX-HIMs avatar
Citat:
Du behöver inte förklara vad män dras till. Jag vet vilka typer som går hem och jag vill inte bli som någon av dessa. Gnista har jag så det räcker. Tack ändå.

Ja fast du skrev ju att män bara dras till nickedockor men jag menar i egenskap av man att det är fel. Så ja, tydligen behöver jag förklara att alla män inte attraheras av din stereotypa bild.
Citera
2019-01-20, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spacefun
ni får ha horn och svans i bland , helt ok

Tyvärr en bild som är frikopplad från livets realiteter.

Under den tid i livet som barn skapas och växer upp så måste både kvinnor och män vara förebilder för sina barn. Det är den viktigaste perioden i livet. Därför vi lever.

Just därför är det kvinnans uppgift att söka omvandla mannen till hans bättre jag och för mannen att lyfta fram det bästa hos kvinnan.

Svår balansgång.
Citera
2019-01-20, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lobstr
Vet inte vad du vill få fram. Jag skrev inte att män gillar feta kvinnor.

Din kommentar är helt onödig och slöseri på bandbrädd.
Varför sitter du då här och grinar att du inte kan få till det med en kvinna?
Gör något åt det istället, t om Adam Alsing, Lasse Kroner och andra feta jättebebisar kan få normala kvinnor.
Citera
2019-01-20, 21:25
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dynami
Gör något åt det istället, t om Adam Alsing, Lasse Kroner och andra feta jättebebisar kan få normala kvinnor.
Du tror inte kändisskapet hjälper? Varför inte jämföra med rockstjärnor och Trump när du ändå är igång?
Citera
2019-01-21, 11:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dynami
Varför fortsätter du skriva en massa off topic skit som är helt godag yxskaft till allt? Är du mentalt efterbliven eller?
Citera
2019-01-22, 02:14
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Varför är det alltid mannen som ska förändra sig?

In med 100,000 unga utländska singelkvinnor i landet, avkriminalisera prostitution etc.

Det är inte kvinnors fel om vissa män inte kan träffa en kvinna. Män gnäller över att kvinnor är för slampiga och äckliga, men de anstränger sig inte för att få en bra kvinna. T.ex. kan de gå med i mormonrörelsen, där finns det snygga, vita, smala kvinnor som inte är slampor eller manshatare. Men det är förstås för svårt att avstå alkohol och att missionera.
Citera
2019-01-22, 02:17
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
Tack för ditt enkla inlägg, idioter på flashback har för liten hjärna för att förstå att 35 % fler män än kvinnor i giftasålder gör att många män kommer förbli ensamma livet ut.

Det drabbar ju i synnerhet de muslimska invällarmännen, och dom känner jag föga sympati för.
Citera
2019-01-22, 02:19
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Det drabbar ju i synnerhet de muslimska invällarmännen, och dom känner jag föga sympati för.
Dom lär importera fruar isf. Det är prio ett i Sverige numera att ge muslimerna allt, det lutar år det åtminstone. Det drabbar alla slags män.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in