2019-01-18, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagSkaTaDig
Envetna gubbjävlar menar du antar jag?
Från 40 och öppåt, tror dom har sett hela världen och har full koll på allt.
Ingen kan lära dom nåt nytt.
Har du t.ex vart på ett trevligt resmål, där han inte vart så vet han mirakulöst ändå att "där e rene skiten"..

Jag vet typen, och jag kommer aldrig att bli en gaggig jävla pissluktar gubbe, problemet är att majoriteten av kärringarna i samma ålder är ju lika förtorkade i huvudet.

Det här är också en typ. Gnistan är borta och nyfikenheten på livet. Vad man än gör så går det inte att dra dom ur sitt mindset.
Citera
2019-01-18, 14:17
Medlem
MAX-HIMs avatar
Det beror på i vilken riktning man skall förändra sig. Själv så måste jag ofta fördumma mig om jag skall matcha ganska många av dagens massmedia-konsumerande kvinnor, som tyvärr tycks tro på allting som skrivs där (den politiska korrektheten torde vara bästa exemplet här). Sedan kan jag väl tycka att ganska många kvinnor följer strömmen för lätt, gör som alla andra. Så till exempel, om ytlighet gäller till allra största delen vid val av en partner (på grund av att all reklam säger så), så tycker jag att det är för svaga grunder att bilda en relation på.

Nu ser jag iofs. inte dålig ut, tvärtom, men jag har aldrig gillat att bli bedömd utifrån mitt utseende endast, det bara känns riktigt jobbigt.

Så "förändra sig" javisst, jag har förändra mig mycket i livet, och det har skett mot det intelligentare hållet, det vill jag hoppas iallafall. Men man blir också väldigt ensam när man är 50 år för sin tid, för åtminstone jag klarar inte av att fördumma mig. När det gäller intelligens så tror jag att det bara finns en riktning, och det är framåt, att gå tillbaka är inget alternativ (helt ologiskt).

Du TS skrev också om en "gnista", det är ju också viktigt, verkligen. Men sådana saker har med hur samhället ser ut i stort, vilka mål man har i livet, vilka förutsättningar som finns i livet, vilka val man gör i livet (om man nu saknar mål), kosten...m.m.

Jag upplever inte att politikerna i de 7 etablerade partierna bygger upp ett Sverige som är friskt, där sammanhållningen är god oss emellan, och där jobb finns för folk inom varje yrkeskategori. Så på så sätt förstör dessa partier samhället vårat och förutsättningarna för många svenskar att få behålla "gnistan" i livet. Jag tro många upplever att de får mindre stunder till återhämtning, balans i livet, och framtidstron och samhällskontraktet är som bortblåst när man ser hur politikerna bara fortsätter med denna svindyra och påtvingade massmigration.

Men sedan har man ju ett eget ansvar också, man kan försöka kämpa fast oddsen inte längre är med en nå mer, helt klart är det så.
Senast redigerad av MAX-HIM 2019-01-18 kl. 14:23.
Citera
2019-01-18, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marangzviss
Jag är långtifrån perfekt och jag har mycket att jobba på, men jag vet att om jag ska nå mina mål i livet, oavsett vilket mål det än är, så måste jag anstränga mig. Vill jag att drömprinsen ska komma med en ros mellan tänderna så måste jag förändra mig i en riktning som möjliggör detta. Jag kan sura och tänka att det är killarna som är dumma i huvudet eller så klurar jag ut vad jag verkligen vill ha, vem jag är, och hur jag kan bli mitt allra bästa jag så att jag kan hitta en man jag passar med och kan älska. Men under den tid jag har varit singel så har jag haft kontakt med ett antal män där flera förenas av att dom alla verkar ha det lite kämpigt på kärleksfronten. Dom har haft helt olika personligheter och sociala förutsättningar, men det som förenar dom är just oviljan eller oförmågan att se att dom behöver förändra sig eller byta strategi. Vissa av dessa män har även haft höga krav. Hur kommer det sig att dessa män inte rannsakar sig själva och gör upp en plan? Varför söker dom inte svar och nya infallsvinklar? Jag har tom gett svaren på vissa frågor/problem som ignoreras och personen fortsätter med samma märkliga approach. Vad beror det här på?

Har inte din mamma lärt dig att varje man är ett renoveringsprojekt för hans kvinna? Något man som kvinna ömt måste vårda och försiktigt pietetsfullt renovera och vid behov uppdatera löpande.
Citera
2019-01-18, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Har inte din mamma lärt dig att varje man är ett renoveringsprojekt för hans kvinna? Något man som kvinna ömt måste vårda och försiktigt pietetsfullt renovera och vid behov uppdatera löpande.

Haha nej, men berätta gärna mer.
Citera
2019-01-18, 15:19
Medlem
Citat:
Haha nej, men berätta gärna mer.

Finns inget mer att berätta. Varje erfaren kvinna vet det instinktivt och agerar med förnuft och känsla. Försiktigt och med kvinnlig takt och list.

Ledtråd - feminism fungerar inte men femininitet gör det.
Citera
2019-01-18, 15:43
Medlem
Citat:
Jag är långtifrån perfekt och jag har mycket att jobba på, men jag vet att om jag ska nå mina mål i livet, oavsett vilket mål det än är, så måste jag anstränga mig.
Du tror att jag/andra är lat och inte har ansträngt mig?
Jag börjar tro att det är omöjligt att övertyga någon om det "normala verkligheten" är
något annat än perfekt.

Citat:
Vill jag att drömprinsen ska komma med en ros mellan tänderna så måste jag förändra mig i en riktning som möjliggör detta. Jag kan sura och tänka att det är killarna som är dumma i huvudet eller så klurar jag ut vad jag verkligen vill ha, vem jag är, och hur jag kan bli mitt allra bästa jag så att jag kan hitta en man jag passar med och kan älska.
"vem jag är" identitet. Jag har ändrat mig tusen går om, vi är inte alltid fula.
Man kan vara hur snygg som helst, jag skrev till en incel som var manlig fotomodell
och var förtvivlad. Jag förklarade att jag trodde att det var för att han inte hade några sällskaps cirklar, vän till en vän till en vän etc.
Miljonärer kan ha samma problem, det spelar ingen roll hur bra man är.
Kvinnor behöver bara existera, för att män skall dyka upp.
Män måste leta efter platser, komplexa grupper av bekanta etc.
Problemet är att vi inte vågar närma oss främmande kvinnor
eftersom det räcker med att man försöker ignorera kvinnor
eller att man bara existerar för bli anklagad.
Att behöva tänka på linda in allting hela tiden kan vara väldigt stressigt.

Citat:
Men under den tid jag har varit singel så har jag haft kontakt med ett antal män där flera förenas av att dom alla verkar ha det lite kämpigt på kärleksfronten. Dom har haft helt olika personligheter och sociala förutsättningar, men det som förenar dom är just oviljan eller oförmågan att se att dom behöver förändra sig eller byta strategi.

Förändringen vi får höra är oftast att vi skall bli mer kvinnliga, eller att vi skall ge upp kontroll.
Tja jag personligen kan inte lära mig "empati" och så vidare. Jag mår inte bra när jag tänker på
kvinnor och så vidare.

Citat:
Vissa av dessa män har även haft höga krav. Hur kommer det sig att dessa män inte rannsakar sig själva och gör upp en plan? Varför söker dom inte svar och nya infallsvinklar? Jag har tom gett svaren på vissa frågor/problem som ignoreras och personen fortsätter med samma märkliga approach. Vad beror det här på?

På att män och kvinnor är olika, dom flesta kan inte ändra sig så lätt.
Riktiga incels ändrar sig hela tiden, det funkar ändå inte.
Har du glömt alla råd "tänk inte, var dig själv".
Gör upp en plan?, tja svårt att planera något man aldrig upplevt.
Många planer kan vara rätt brutala,
jag mår riktigt illa om jag skulle försöka vara på någon stor fest eller liknande.
Citera
2019-01-18, 19:55
Medlem
Citat:

Jävla feministideer. En man sköter sin egen utveckling utan någon kvinna ska lägga sig i

När en kvinna har bundit en man så är hennes typiska undermedvetena driv att pussiffisera mannen så han inte kan få ande brudar och därmed inte lämnar henne
Citera
2019-01-18, 20:02
Medlem
De gillar väl sig själva mer än de gillar fitta.
Citera
2019-01-19, 14:54
Medlem
Tråkigt nog så räcker det inte för vissa att förändra sig. Det ger inget iallafall.
Citera
2019-01-19, 15:43
Medlem
MAX-HIMs avatar
Citat:
Har inte din mamma lärt dig att varje man är ett renoveringsprojekt för hans kvinna?

Sant, tyvärr, ibland iallafall. Det här förutsätter ju att det är något "fel" på män som de är, vilket ju är knasigt i alla fall. Ibland behöver en del män (OCH kvinnor för den delen) ändra på sig, men inte ändra på sig bara för förändringens skull, eller för att en kvinna skall ha ett "projekt" att arbeta med.
Det är inte respektfullt att ändra människor om det inte finns något fel på dem, det är inte heller att ge dem frihet, och därmed är det inte en kärleksfull handling, utan det är mera att man skall anpassa mannen till att bli mera som alla andra, konform, ungefär som reklamen visar.

Citat:
Ledtråd - feminism fungerar inte men femininitet gör det.

Helt rätt, och det beror på att radikal-feminister blivit manhaftiga, bland annat, de verkar tro att det är rätt väg att gå.
Citera
2019-01-19, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAX-HIM
Sant, tyvärr, ibland iallafall. Det här förutsätter ju att det är något "fel" på män som de är, vilket ju är knasigt i alla fall. Ibland behöver en del män (OCH kvinnor för den delen) ändra på sig, men inte ändra på sig bara för förändringens skull, eller för att en kvinna skall ha ett "projekt" att arbeta med.
Det är inte respektfullt att ändra människor om det inte finns något fel på dem, det är inte heller att ge dem frihet, och därmed är det inte en kärleksfull handling, utan det är mera att man skall anpassa mannen till att bli mera som alla andra, konform, ungefär som reklamen visar.

Helt rätt, och det beror på att radikal-feminister blivit manhaftiga, bland annat, de verkar tro att det är rätt väg att gå.

Vad är då att vara feminin för dig? Att manipulera och vara dramatisk om vartannat? Dom flesta brukar svara omtänksam bland annat, men det säger inte så mycket. Omtänksam och snäll är för mig givna egenskaper hos intressanta män och kvinnor och inte något utmärkande för just kvinnor.

Kvinnorollen är verkligen tråkigare än dödstråkig. Vem orkar gå runt och leka jungfru Maria med ett svalt leende hela tiden?
Citera
2019-01-19, 16:00
Bannlyst
[quote=marangzviss

Kvinnorollen är verkligen tråkigare än dödstråkig. Vem orkar gå runt och leka jungfru Maria med ett svalt leende hela tiden?[/QUOTE]

ni får ha horn och svans i bland , helt ok
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in