Citat:
Ursprungligen postat av
Decembergui
Du är så naiv så det är synd om dig.
Inser du vad som händer i ett samhälle där ett ständigt ökat antal män inte får någon kvinna, familj eller kärlek?
Inser du att HELA SAMHÄLLET bygger på att män blir belönade för sin möda? När samhällskontraktet bryts mellan män och kvinnor (vilket det nu gjorts) så blir samhället sakta men säkert mindre och mindre tryggt för kvinnor och män bryr sig mindre och mindre, till slut kollapsar det.
Det är resultat av detta marxistiska feministiska experiment, det är vad som händer just nu och lågintelligenta idioter likt dig själv fortsätter att ha huvudet i sanden.
Att döma av din posthistorik så känner jag mig i alla fall inte orolig för att ha lägre IQ än du och mina insikter i hur samhället och människor i allmänhet fungerar är i vart fall inte sämre än dina heller. Om jag uttrycker mig försiktigt.
Dina invändningar är fortfarande beside the point och det säger något om din självöverskattning att du inte tycks begripa det. Även om allt du påstår till äventyrs skulle vara sant så är fortfarande ämnet och tillika problemet att mannen som har problem att hitta en kvinna att ha ett förhållande med inte är hjälpt ett skit här och nu av att dra din slutsats.
En enda kommentar till dina utfall i övrigt (personangrepp som du ägnar dig åt i var och varannan post visar f.ö. bara att du är osäker på din förmåga att övertyga med riktiga argument och att detta intellektuella liten-kuk-komplex får dig att fara ur i larviga smädelser istället för att visa att du kan vinna diskussionen som en riktig man - eller kvinna för den delen):
Samhällskontraktet bygger på att ALLA (eller åtminstone så många som möjligt) känner att de får lön för mödan. Att ensamma män utan partner och kanske med allmänt dåliga framtidsutsikter kan vara ett problem för mer än sig själva och att det kan leda till droger och kriminalitet tror jag ingen vettig människa förnekar. Sen kan man ju tro om man är lagd åt det hållet att de demografiska problem som finns idag kommer att leda till en total civilisationskollaps. Jag ser inte den komma, men om du får rätt kan du ju skriva ett triumferande inlägg här om 10-20 år till mig och hoppas att jag läser. Att undergången är nära har folk trott i alla tider. För 100 år sen när den allmänna rösträtten kom trodde många precis som du gör nu att det skulle leda till kaos och sönderfall. Många högernationella dit jag gissar att du hör var fast övertygade redan för 25 år sen att samhället skulle gå åt helvete inom några få år och det fortsätter de att tro, precis som Jehovas vittnen och andra religiösa stollar - fast av andra skäl. Hittills har ingen fått rätt och inget talar för att ni får det heller. Går samhället under är det andra och större krafter bakom än att kvinnor inte längre gör som du säger och vill att de ska göra.