2019-01-13, 23:18
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Fast det ändrar inte det faktum att Sverige har ett stort mansöverskott bland den yngre delen av befolkningen, i vissa åldersgrupper ligger man på nivåer som i Kina, i den kommunistiska enpartidiktaturen talat man iallafall om sitt mansöverskott.

Mansöverskottet kommer fortsätta öka enligt prognoserna så det kommer bara bli värre. Och i takt med det kommer brottsligheten öka och i synnerlighet sexbrotten när män blir mer desperata.
Det bästa för en man som inte trivs i Sverige är att skaffa sig en utbildning och sedan söka lyckan i något annat land.
Citera
2019-01-13, 23:30
Bannlyst
jag tänker inte förändra mej , jag är den jag är

jag har inte svårt att träffa en kvinna , jag har svårt att hitta kärleken

många kvinnor i dag tror inte ens på kärleken ? riktigt sorgligt i mina ögon
Citera
2019-01-13, 23:40
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Fast det ändrar inte det faktum att Sverige har ett stort mansöverskott bland den yngre delen av befolkningen, i vissa åldersgrupper ligger man på nivåer som i Kina, i den kommunistiska enpartidiktaturen talat man iallafall om sitt mansöverskott.

Det är sant och om du söker på min posthistorik så ser du att jag tagit upp det flera gånger i den här forumdelen. Kombinationen att kvinnor i snitt har relationer med några år äldre män gör också att fler yngre män än kvinnor är dömda till att vara ofrivillig singel. Men som enskild ung man som söker kärleken hos en kvinna så kan man ändå bara anpassa sig till de villkor som råder just nu. Som på de flesta andra områden i livet handlar det om att försöka hävda sig i konkurrensen och använda de starka sidor man har till sin fördel.
Citera
2019-01-13, 23:55
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Decembergui
Du är så naiv så det är synd om dig.

Inser du vad som händer i ett samhälle där ett ständigt ökat antal män inte får någon kvinna, familj eller kärlek?

Inser du att HELA SAMHÄLLET bygger på att män blir belönade för sin möda? När samhällskontraktet bryts mellan män och kvinnor (vilket det nu gjorts) så blir samhället sakta men säkert mindre och mindre tryggt för kvinnor och män bryr sig mindre och mindre, till slut kollapsar det.

Det är resultat av detta marxistiska feministiska experiment, det är vad som händer just nu och lågintelligenta idioter likt dig själv fortsätter att ha huvudet i sanden.

Att döma av din posthistorik så känner jag mig i alla fall inte orolig för att ha lägre IQ än du och mina insikter i hur samhället och människor i allmänhet fungerar är i vart fall inte sämre än dina heller. Om jag uttrycker mig försiktigt.

Dina invändningar är fortfarande beside the point och det säger något om din självöverskattning att du inte tycks begripa det. Även om allt du påstår till äventyrs skulle vara sant så är fortfarande ämnet och tillika problemet att mannen som har problem att hitta en kvinna att ha ett förhållande med inte är hjälpt ett skit här och nu av att dra din slutsats.

En enda kommentar till dina utfall i övrigt (personangrepp som du ägnar dig åt i var och varannan post visar f.ö. bara att du är osäker på din förmåga att övertyga med riktiga argument och att detta intellektuella liten-kuk-komplex får dig att fara ur i larviga smädelser istället för att visa att du kan vinna diskussionen som en riktig man - eller kvinna för den delen):

Samhällskontraktet bygger på att ALLA (eller åtminstone så många som möjligt) känner att de får lön för mödan. Att ensamma män utan partner och kanske med allmänt dåliga framtidsutsikter kan vara ett problem för mer än sig själva och att det kan leda till droger och kriminalitet tror jag ingen vettig människa förnekar. Sen kan man ju tro om man är lagd åt det hållet att de demografiska problem som finns idag kommer att leda till en total civilisationskollaps. Jag ser inte den komma, men om du får rätt kan du ju skriva ett triumferande inlägg här om 10-20 år till mig och hoppas att jag läser. Att undergången är nära har folk trott i alla tider. För 100 år sen när den allmänna rösträtten kom trodde många precis som du gör nu att det skulle leda till kaos och sönderfall. Många högernationella dit jag gissar att du hör var fast övertygade redan för 25 år sen att samhället skulle gå åt helvete inom några få år och det fortsätter de att tro, precis som Jehovas vittnen och andra religiösa stollar - fast av andra skäl. Hittills har ingen fått rätt och inget talar för att ni får det heller. Går samhället under är det andra och större krafter bakom än att kvinnor inte längre gör som du säger och vill att de ska göra.
Citera
2019-01-14, 00:31
Medlem
Challenger-74s avatar
Det beror sannolikt på att dom är idioter. Hur förklarar man annars att folk gör på samma sätt inte en, två eller tre gånger, utan fem, sex och hoppas på ett annat resultat än de tidigare gångerna?
Citera
2019-01-14, 00:35
Medlem
K.R.Kroenens avatar
Det är inte den första gången något geni kommit på den här bisarra idén "Om nu så många män misslyckas med att träffa kvinnor, då måste det vara fel på dem och de ska ändra sig".

Ta ett steg tillbaka och fundera lite. I ett samhälle (i alla fall normala fungerande sådana) är det ungefär lika många män som kvinnor.
De allra flesta, såväl män som kvinnor, vill ha ett förhållande med någon.
Det finns alla sorters människor, fula och snygga, trevliga och otrevliga, detta gäller både män som kvinnor.
Alltså borde det bli så att de allra flesta hittar någon på sin egen "nivå" att vara med, alternativt att det är massor med ensamma och olyckliga män och kvinnor.

I det här landet verkar vi dock ha en situation där det finns massor med ensamma män som har svårt att hitta någon, men inte tillnärmelsevis lika många ensamma kvinnor i samma situation. Detta inser ju varje person med logisk tankeförmåga inte är något som har att göra med att "män ska ändra sig" utan ha sina rötter i helt andra problem.

Jag tippar på två huvudsakliga orsaker:

1) Fenomenet att alla kvinnor tycker sig vara värda drömprinsen och inte nöjer sig med någon på sin egen nivå, och istället så hamnar vi i någon konstig seriell och i vissa fall parallell harem-situation där vissa män har mer än sin beskärda del av kvinnor.
2) Överskott av män på grund av huvudlös immigrationspolitik.
Citera
2019-01-14, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Framtyr
Exakt, om man så har ett vällbetalt arbete och ser bra ut så är det inte helt lätt, att hitta en kvinna. För kvinnor däremot krävs inget för att hitta en man. Och då dessa har ett otroligt utbud att välja på tycks sällan någon duga för dem, och ju fler ni knullar runt med tycks erat problem att hitta "den perfekte" bli.

Men guuud när ska ni ta av er offerkofte-mentaliteten?! Finns otaliga trådar här på fb som vittnar om att män har väldigt ytliga krav på kvinnor. Ser man inte ut som en Victoria secret modell så duger man inte till mer än ett ligg och liknande kommentarer läser man allt som oftast. I en tråd skrev någon att han aldrig skulle inleda ett förhållande med en sjuksköterska pga att dom tjänar för lite och han fick medhåll ifrån flera andra män som tydligen hade samma preferenser. Har man den här typen av ytliga krav för att inleda ett förhållande så är det inte konstigt att man har svårt att hitta någon.
Senast redigerad av Den.smarta 2019-01-14 kl. 01:41.
Citera
2019-01-14, 01:54
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marangzviss
Det handlar inte om mig. Det har kommit fram under samtalen att dom har vissa problem. Vissa mer medvetna om det än andra.

Men du har inga problem förutom att du är ofrivillig singel?
Citera
2019-01-14, 01:59
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Det är det inte. Jag behöver tex arbeta med mig själv på flera sätt.

Ja det är uppenbart. Du har för höga krav helt enkelt, vad gör det om en man tuggar med öppen mun och lägger av en brakare i tid och otid, huvudsaken är väl ändå att han är representativ till det yttre så att även du har något att putsa på (förändra lite) och sen visa upp?
Citera
2019-01-14, 03:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Den.smarta
Men guuud när ska ni ta av er offerkofte-mentaliteten?! Finns otaliga trådar här på fb som vittnar om att män har väldigt ytliga krav på kvinnor. Ser man inte ut som en Victoria secret modell så duger man inte till mer än ett ligg och liknande kommentarer läser man allt som oftast. I en tråd skrev någon att han aldrig skulle inleda ett förhållande med en sjuksköterska pga att dom tjänar för lite och han fick medhåll ifrån flera andra män som tydligen hade samma preferenser. Har man den här typen av ytliga krav för att inleda ett förhållande så är det inte konstigt att man har svårt att hitta någon.

Knappast, de flesta män är desperata och tar i princip vad som helst. Tyvärr, ger dom kvinnor alldeles för mycket luft och det ger er ett falsk självfortroende. Och därför tror ni att ni kan byta upp er hela tiden, hitta bättre. Jag har aldrig hört någon med penis säga att en sjuksköterska skulle "tjäna för lite" och därför inte skulle kunna vara tillsammans med en. Totalt bullshit, kanske i dina kretsar. Antar att du umgås med skräpmänniskor, efter som du verkar vara en..

Citat:
Ursprungligen postat av Den.smarta
Känsligt ämne för dig det här tydligen

Det är ju rätt uppenbart att detta är känsligt för er.
Men kvinnor gillar att projicera, och inbillar ofta sig själva att alla andra också resonerar/agerar som er. Och därför rättfärdigar erat vidriga betende
Senast redigerad av Framtyr 2019-01-14 kl. 03:16.
Citera
2019-01-14, 06:03
Medlem
Citat:

, men det som förenar dom är just oviljan eller oförmågan att se att dom behöver förändra sig eller byta strategi. Vissa av dessa män har även haft höga krav. Hur kommer det sig att dessa män inte rannsakar sig själva och gör upp en plan? Varför söker dom inte svar och nya infallsvinklar? Jag har tom gett svaren på vissa frågor/problem som ignoreras och personen fortsätter med samma märkliga approach. Vad beror det här på?

Det handlar om Makt.
De tror att de väljer kvinna.

Att förändras finns inte på planeten.

När mannen inte får Makten så blir de ett offer.

PÅ med offerkoftan bara...
Citera
2019-01-14, 06:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Du verkar ha missat den grundläggande skillnaden mellan kvinnor och män. Det är mycket enklare för en kvinna att skaffa sig en man än vad det är för en man att attrahera en kvinna.

Kan du utveckla dina tankar ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in