2019-01-17, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Män antar att det är något fel på en om man tar kontakt med dem.

Nej det gör vi inte, bara trevligt och bra.
Däremot konstigt med kvinnor som tittar på ens sida 40 ggr utan att skriva.
Citera
2019-01-17, 18:15
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShallowInfidel
Eller så har de fattat det där med att kompromissa och ta för sig istället för att vänta, vänta och vänta på inget.
Kudos till dom såklart.
Citera
2019-01-17, 18:21
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Kvinnorna som tar kontakt kanske är socialt inkompetenta eller udda?
Borde i och för sig vara tvärtom, att de som vill ha kontakt är socialt kompetenta.
Citera
2019-01-17, 18:36
Medlem
Brunbeverns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marangzviss
Jag är långtifrån perfekt och jag har mycket att jobba på, men jag vet att om jag ska nå mina mål i livet, oavsett vilket mål det än är, så måste jag anstränga mig. Vill jag att drömprinsen ska komma med en ros mellan tänderna så måste jag förändra mig i en riktning som möjliggör detta. Jag kan sura och tänka att det är killarna som är dumma i huvudet eller så klurar jag ut vad jag verkligen vill ha, vem jag är, och hur jag kan bli mitt allra bästa jag så att jag kan hitta en man jag passar med och kan älska. Men under den tid jag har varit singel så har jag haft kontakt med ett antal män där flera förenas av att dom alla verkar ha det lite kämpigt på kärleksfronten. Dom har haft helt olika personligheter och sociala förutsättningar, men det som förenar dom är just oviljan eller oförmågan att se att dom behöver förändra sig eller byta strategi. Vissa av dessa män har även haft höga krav. Hur kommer det sig att dessa män inte rannsakar sig själva och gör upp en plan? Varför söker dom inte svar och nya infallsvinklar? Jag har tom gett svaren på vissa frågor/problem som ignoreras och personen fortsätter med samma märkliga approach. Vad beror det här på?

Tro mig, många killar gör det. Varför du har fått det motsatta intrycket att killar inte försöker förändra sig förstår jag inte riktigt. Märk väl att det inte är lätt att förändra sig, men att folk lägger stor energi på att försöka borde inte vara en speciellt förvånande sak idag.

Det är jättemånga som kan tjäna pengar på folks osäkerheter och viljor att utveckla sig till och med. Se bara på hur populärt det är med betalda kurser numera, coachning av olika slag, självhjälpsböcker och allt möjligt.

Problemet med relationer och attraktion är att det inte finns något särskilt bra sätt att bara "förändra sig". Det är inte som att gå på gymmet och träna eller köpa en gitarr och lära sig att spela. För när vi snackar om dessa saker så måste man ändra på något så fundamentalt som sin personlighet och det är på ett sätt omöjligt att göra. Inte nog med det så handlar det sällan om några rätt eller fel när det kommer till sociala situationer, utan allt handlar om exponering.
Då kan man istället omformulera frågan, varför exponerar sig inte fler? Det är inte en lätt sak att göra heller. Hur exponerar man sig mer, i ett samhälle där människor inte vill beblanda sig eller prata med främlingar? Ens framgång är beroende av andra där andra inte har öppenheten. Därför är det inte ens egna förmåga eller vilja som begränsar en.

Så som sagt, att få större socialt liv och träffa någon är helt stokastiskt och något som man inte bara "kan förändra" för att man vill det. Du kan gå ner i vikt om du vill, du kan få en beach-kropp om du vill, du kan lära dig att spela piano om du vill, du kan klä dig snyggare om du vill... Men att köpa hem en bok som lär dig hur du attraherar en annan person? Det går inte.

Med det sagt, vad menar du själv att de ska ha för plan?

Citat:
Ursprungligen postat av Dynami
Kvalificerat skitsnack, ingen av mina manliga vänner skulle ens tänka tanken att hångla med ett sådant fetto.
Alla mina manliga vänner har krav på utbildning, utseende, ambitioner samt att dom är helt friska och drogfria.

Du missade att skribenten skrev "oftast", inte "alla". Vi skiter i vad dina påhittade vänner (anekdotisk bevisföring) har för krav då. Skribenten har inte fel.

Dessutom så skrev skribenten "en tjej som inte väger 150kg", men ändå svarar du som om skribenten har skrivit "en tjej som väger 150kg".
Senast redigerad av Brunbevern 2019-01-17 kl. 18:40.
Citera
2019-01-17, 18:39
Bannlyst
Citat:
Män antar att det är något fel på en om man tar kontakt med dem.

absolut inte , testa så ser du att din tankevurpa inte stämmer
Citera
2019-01-17, 19:47
Medlem
Xpander-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jennipenn76
Några av de jag dejtat har heller inte haft tid eller lust att umgås till vardags och släppa in en i sitt liv, och då blir det ju svårt att lära känna varandra.

Detta är väl första uppenbara tecknet på att personen dejtar flera personer.
Citera
2019-01-17, 19:54
Medlem
jennipenn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xpander-
Detta är väl första uppenbara tecknet på att personen dejtar flera personer.

Mm ja så kan det mkt väl vara. Sen var en av dem psykisk sjuk också och väldigt märklig..
Citera
2019-01-17, 21:41
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Kvinnorna som tar kontakt kanske är socialt inkompetenta eller udda?

Ja, eftersom att som kvinna ta kontakt uppfattas som socialt avvikande så ligger det liksom i själva företeelsen. Det går inte att ta första kontakten och inte framstå som udda.

Citat:
Ursprungligen postat av spacefun
absolut inte , testa så ser du att din tankevurpa inte stämmer

Det är väl klart som fan att jag har testat, tror du jag sitter och kväker ur mig sånt utan grunda det på något?

Och det har för all del gått fint vissa gånger. Men många andra gånger har det lett till misstänksamhet och flera gånger till helt absurda krav för att jag omedelbart ska bevisa att jag inte är en man/porrbot/golddigger/prostituerad. Man inser ju helt enkelt att för många män är att kvinnan tar första kontakten inte ett tänkbart upplägg.
Citera
2019-01-18, 00:04
Medlem
Citat:
Ja, eftersom att som kvinna ta kontakt uppfattas som socialt avvikande så ligger det liksom i själva företeelsen. Det går inte att ta första kontakten och inte framstå som udda.

Det är väl klart som fan att jag har testat, tror du jag sitter och kväker ur mig sånt utan grunda det på något?

Och det har för all del gått fint vissa gånger. Men många andra gånger har det lett till misstänksamhet och flera gånger till helt absurda krav för att jag omedelbart ska bevisa att jag inte är en man/porrbot/golddigger/prostituerad. Man inser ju helt enkelt att för många män är att kvinnan tar första kontakten inte ett tänkbart upplägg.

Kloka tankar som alltid.
Citera
2019-01-18, 01:31
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marangzviss
Jag är långtifrån perfekt och jag har mycket att jobba på, men jag vet att om jag ska nå mina mål i livet, oavsett vilket mål det än är, så måste jag anstränga mig. Vill jag att drömprinsen ska komma med en ros mellan tänderna så måste jag förändra mig i en riktning som möjliggör detta. Jag kan sura och tänka att det är killarna som är dumma i huvudet eller så klurar jag ut vad jag verkligen vill ha, vem jag är, och hur jag kan bli mitt allra bästa jag så att jag kan hitta en man jag passar med och kan älska. Men under den tid jag har varit singel så har jag haft kontakt med ett antal män där flera förenas av att dom alla verkar ha det lite kämpigt på kärleksfronten. Dom har haft helt olika personligheter och sociala förutsättningar, men det som förenar dom är just oviljan eller oförmågan att se att dom behöver förändra sig eller byta strategi. Vissa av dessa män har även haft höga krav. Hur kommer det sig att dessa män inte rannsakar sig själva och gör upp en plan? Varför söker dom inte svar och nya infallsvinklar? Jag har tom gett svaren på vissa frågor/problem som ignoreras och personen fortsätter med samma märkliga approach. Vad beror det här på?

Du borde verkligen skapa en alternativ tråd som bär namnet:

"Kvinnor som har svårt att träffa en man - Varför förändrar dom sig inte?"

Du är ju helt uppenbart en kvinna som har svårt att träffa rätt man så varför förändrar inte du dig själv så att du kan träffa en lämplig man som accepterar dig?

Den nuvarande tråden känns rätt märklig eftersom du efterlyser en förändring hos männen när det istället är du som ska förändra dig
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2019-01-18 kl. 02:02.
Citera
2019-01-18, 01:48
Medlem
JagSkaTaDigs avatar
Envetna gubbjävlar menar du antar jag?
Från 40 och öppåt, tror dom har sett hela världen och har full koll på allt.
Ingen kan lära dom nåt nytt.
Har du t.ex vart på ett trevligt resmål, där han inte vart så vet han mirakulöst ändå att "där e rene skiten"..

Jag vet typen, och jag kommer aldrig att bli en gaggig jävla pissluktar gubbe, problemet är att majoriteten av kärringarna i samma ålder är ju lika förtorkade i huvudet.
Citera
2019-01-18, 07:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dynami
Kvalificerat skitsnack, ingen av mina manliga vänner skulle ens tänka tanken att hångla med ett sådant fetto.
Alla mina manliga vänner har krav på utbildning, utseende, ambitioner samt att dom är helt friska och drogfria.
Vet inte vad du vill få fram. Jag skrev inte att män gillar feta kvinnor.

Din kommentar är helt onödig och slöseri på bandbrädd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in