Citat:
Ursprungligen postat av
marangzviss
Jag är långtifrån perfekt och jag har mycket att jobba på, men jag vet att om jag ska nå mina mål i livet, oavsett vilket mål det än är, så måste jag anstränga mig. Vill jag att drömprinsen ska komma med en ros mellan tänderna så måste jag förändra mig i en riktning som möjliggör detta. Jag kan sura och tänka att det är killarna som är dumma i huvudet eller så klurar jag ut vad jag verkligen vill ha, vem jag är, och hur jag kan bli mitt allra bästa jag så att jag kan hitta en man jag passar med och kan älska. Men under den tid jag har varit singel så har jag haft kontakt med ett antal män där flera förenas av att dom alla verkar ha det lite kämpigt på kärleksfronten. Dom har haft helt olika personligheter och sociala förutsättningar, men det som förenar dom är just oviljan eller oförmågan att se att dom behöver förändra sig eller byta strategi. Vissa av dessa män har även haft höga krav. Hur kommer det sig att dessa män inte rannsakar sig själva och gör upp en plan? Varför söker dom inte svar och nya infallsvinklar? Jag har tom gett svaren på vissa frågor/problem som ignoreras och personen fortsätter med samma märkliga approach. Vad beror det här på?
Tro mig, många killar gör det. Varför du har fått det motsatta intrycket att killar inte försöker förändra sig förstår jag inte riktigt. Märk väl att det inte är lätt att förändra sig, men att folk lägger stor energi på att
försöka borde inte vara en speciellt förvånande sak idag.
Det är jättemånga som kan tjäna pengar på folks osäkerheter och viljor att utveckla sig till och med. Se bara på hur populärt det är med betalda kurser numera, coachning av olika slag, självhjälpsböcker och allt möjligt.
Problemet med relationer och attraktion är att det inte finns något särskilt bra sätt att bara "förändra sig". Det är inte som att gå på gymmet och träna eller köpa en gitarr och lära sig att spela. För när vi snackar om dessa saker så måste man ändra på något så fundamentalt som sin personlighet och det är på ett sätt omöjligt att göra. Inte nog med det så handlar det sällan om några rätt eller fel när det kommer till sociala situationer, utan allt handlar om exponering.
Då kan man istället omformulera frågan, varför exponerar sig inte fler? Det är inte en lätt sak att göra heller. Hur exponerar man sig mer, i ett samhälle där människor inte vill beblanda sig eller prata med främlingar? Ens framgång är beroende av andra där andra inte har öppenheten. Därför är det inte ens egna förmåga eller vilja som begränsar en.
Så som sagt, att få större socialt liv och träffa någon är helt stokastiskt och något som man inte bara "kan förändra" för att man vill det. Du kan gå ner i vikt om du vill, du kan få en beach-kropp om du vill, du kan lära dig att spela piano om du vill, du kan klä dig snyggare om du vill... Men att köpa hem en bok som lär dig hur du attraherar en annan person? Det går inte.
Med det sagt, vad menar du själv att de ska ha för plan?
Citat:
Ursprungligen postat av
Dynami
Kvalificerat skitsnack, ingen av mina manliga vänner skulle ens tänka tanken att hångla med ett sådant fetto.
Alla mina manliga vänner har krav på utbildning, utseende, ambitioner samt att dom är helt friska och drogfria.
Du missade att skribenten skrev "oftast", inte "alla". Vi skiter i vad dina påhittade vänner (anekdotisk bevisföring) har för krav då. Skribenten har inte fel.
Dessutom så skrev skribenten "en tjej som inte väger 150kg", men ändå svarar du som om skribenten har skrivit "en tjej som väger 150kg".