2019-01-14, 06:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tnem
Så hur skall män förändra sig för att få kvinnorna då?
Inte så enkelt att förändra sig när man inte vad som behöver förändras.

Raggningsättet tillex, inte fan går du på en date och drar dina sjukdomar det första du gör.
Eller bablar om ditt senaste ex som du hade.
eller alla du legat med.
Eller " så här ser mitt liv ut och det här är vad jag ska ha "

Du lyfter fram det positiva du har och sedan får du ta och stoppa bort alla dina problem.
Var lite glad och tillmötesgående tillex.
Citera
2019-01-14, 06:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det här är en annan pudelkärna faktiskt. Det verkar vanligt att kvinnor inte riktigt vet vad dom vill ha.

Jo, kvinnor i dag vet vad de vill ha, inga blattar eller afrikaner. om man är svenska.
Invandare däremot tar vad fan som helst.
Citera
2019-01-14, 07:24
Medlem
tnems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Raggningsättet tillex, inte fan går du på en date och drar dina sjukdomar det första du gör.
Eller bablar om ditt senaste ex som du hade.
eller alla du legat med.
Eller " så här ser mitt liv ut och det här är vad jag ska ha "

Du lyfter fram det positiva du har och sedan får du ta och stoppa bort alla dina problem.
Var lite glad och tillmötesgående tillex.
Det är rätt självklara grejer du listar, det gäller ju för övrig att man skall vara positiv i alla kontakter man försöker skapa.

Det räcker inte som kille att vara positiv, som tjej kan det räcka att bara le.

Kollar man på tinder exempelvis så verkar det som om man är under 1.9m så har man noll att hämta.
Testa att skapa en dejting profil som kille på tinder skall du se, ta någon kille med alldagligt utseende, ingen fotomodell så skall du få se. Tjejer kan ha långa kravlistor utan att berätta ett ord vad de har för intressen och brinner för.
Eller så skriver de inte ett ord, om du är 30 då måste man väll ha någon form av intresse.
Inte så lätt att göra en "kall öppning" alltid, och tjejer förväntar sig att killen skall börja skriva.
Att sedan tjejerna få högvis med meningslösa meddelande är ju inte så konstigt.

Vill inte låta bitter vill bara belysa att det är stor skillnad mellan att vara kille och tjej på dejtingmarknaden.
Citera
2019-01-14, 07:27
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.R.Kroenen
Det är inte den första gången något geni kommit på den här bisarra idén "Om nu så många män misslyckas med att träffa kvinnor, då måste det vara fel på dem och de ska ändra sig".

Ta ett steg tillbaka och fundera lite. I ett samhälle (i alla fall normala fungerande sådana) är det ungefär lika många män som kvinnor.
De allra flesta, såväl män som kvinnor, vill ha ett förhållande med någon.
Det finns alla sorters människor, fula och snygga, trevliga och otrevliga, detta gäller både män som kvinnor.
Alltså borde det bli så att de allra flesta hittar någon på sin egen "nivå" att vara med, alternativt att det är massor med ensamma och olyckliga män och kvinnor.

I det här landet verkar vi dock ha en situation där det finns massor med ensamma män som har svårt att hitta någon, men inte tillnärmelsevis lika många ensamma kvinnor i samma situation. Detta inser ju varje person med logisk tankeförmåga inte är något som har att göra med att "män ska ändra sig" utan ha sina rötter i helt andra problem.

Jag tippar på två huvudsakliga orsaker:

1) Fenomenet att alla kvinnor tycker sig vara värda drömprinsen och inte nöjer sig med någon på sin egen nivå, och istället så hamnar vi i någon konstig seriell och i vissa fall parallell harem-situation där vissa män har mer än sin beskärda del av kvinnor.
2) Överskott av män på grund av huvudlös immigrationspolitik.
Tack för ditt enkla inlägg, idioter på flashback har för liten hjärna för att förstå att 35 % fler män än kvinnor i giftasålder gör att många män kommer förbli ensamma livet ut.
Citera
2019-01-14, 08:12
Medlem
Araztras avatar
Mitt svar innehåller en teori som kan appliceras på bägge könen.

Jag tror att många långvariga singlar blir väldigt bekväma i sitt liv för att det aldrig behövs kompromissas, låta någon annan välja eller komma med synpunkter. Ens bostad blir bokstavligt talat ens skyddade verkstad. Ska någon mot förmodan släppas in i tillvaron så måste den personen minsann vara si och så annars får det vara. Man sätter mer eller mindre omedvetet mycket höga krav för att på så vis kunna fortsätta sitt bekväma liv där det bara är den egna åsikten som räknas.
Citera
2019-01-14, 11:06
Medlem
hardusettminapas avatar
För att det är svårt och kräver enorma mängder tid och energi. Det blir dessutom svårare och svårare och idag räcker det knappast att vara trevlig, hälsosam, ha en ingenjörsutbildning och bra jobb för att som man ha lätt att träffa en kvinna. Istället måste du lära dig "game" fast det får man egentligen inte göra eftersom det är extremt politiskt inkorrekt och alla former av män som tillsammans försöker lära sig att ragga ses ner på och fördöms å det grövsta av samhället så fort det kommer upp i ljuset. Föreslå detta här och alla kvinnor och vissa män på forumet skriker rätt ut och kommer istället med "var dig själv" eller annat diffust "jobba på dig själv" och liknande.

Men att lära sig game kräver också hårt jobb och massor med tid och energi, vilket inte alla har. Och även om man har tiden kan det vara väldigt svårt för vissa att internalisera koncepten hur mycket jobb man än lägger ner. Om resultaten uteblir trots att man lagt ner massor av jobb på det inser man tillslut att det inte är värt det att ägna all sin vakna tid åt att försöka lära sig att attrahera kvinnor och man börjar ägna sig åt annat istället.

Det krävs verkligen en major overhaul för män som inte kan attrahera kvinnor och det är inget man gör bara sådär. För de flesta i den situationen är det förmodligen en så pass stor förändring som krävs att det blir orimligt.
Citera
2019-01-14, 11:11
Medlem
Kodiak-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Araztra

Jag tror att många långvariga singlar blir väldigt bekväma i sitt liv för att det aldrig behövs kompromissas, låta någon annan välja eller komma med synpunkter. Ens bostad blir bokstavligt talat ens skyddade verkstad. Ska någon mot förmodan släppas in i tillvaron så måste den personen minsann vara si och så annars får det vara. Man sätter mer eller mindre omedvetet mycket höga krav för att på så vis kunna fortsätta sitt bekväma liv där det bara är den egna åsikten som räknas.

Check, men främst vad gäller att inte uppsöka potentiella kärleksintressen, om man inte är nöjd med hur ens närmaste miljö speglar hur man själv förhåller sig till den.

Inte för att jag som kontrast brukar ställa till med bjudningar under andra pretenser titt som tätt, men det händer. Andra ungkarlar har ju exempelvis av uppenbara orsaker ofta lite lättare för att överse med andras lyor.

Men när du skrev om att "släppas in i tillvaron" så kanske du också menade just att låta ett eventuellt kärleksintresse få tycka till om det ena eller andra inte bara över en kväll.
Citera
2019-01-14, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tnem
Det är rätt självklara grejer du listar, det gäller ju för övrig att man skall vara positiv i alla kontakter man försöker skapa.

Det räcker inte som kille att vara positiv, som tjej kan det räcka att bara le.

Kollar man på tinder exempelvis så verkar det som om man är under 1.9m så har man noll att hämta.
Testa att skapa en dejting profil som kille på tinder skall du se, ta någon kille med alldagligt utseende, ingen fotomodell så skall du få se. Tjejer kan ha långa kravlistor utan att berätta ett ord vad de har för intressen och brinner för.
Eller så skriver de inte ett ord, om du är 30 då måste man väll ha någon form av intresse.
Inte så lätt att göra en "kall öppning" alltid, och tjejer förväntar sig att killen skall börja skriva.
Att sedan tjejerna få högvis med meningslösa meddelande är ju inte så konstigt.

Vill inte låta bitter vill bara belysa att det är stor skillnad mellan att vara kille och tjej på dejtingmarknaden.

Tinder ? Går man inte längre ut och möter en tjej på ett helt vanligt ställe, eller har killarna blir så bekväma att de raggar på Tinder. ( var är världen på väg... )
Citera
2019-01-14, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Araztra

Tala för dig själv...

Om du möter en tjej ( låt oss säga att du är kille ) och det helt klickar mellan er och du bjuder hem henne och hon kommer hem till dig, har inte höga krav då på att du har det städat och snyggt ?

Vad är du för slarver ?
Citera
2019-01-14, 15:34
Medlem
En förändring hjälper, men realistiskt så kanske det inte hjälper tillräckligt mycket och blir därför inte värt det. Om "Incel-Lasse" förändrar sig och anstränger sig som fan kanske han får ligga med ett träsktroll. Men med det som realistiskt mål när han egentligen vill ligga med Marylin Monroe så är det skitsamma. Då runkar han hellre än förändrar sig till ingen nytta.
Citera
2019-01-14, 16:19
Medlem
GatlingGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marangzviss
Jag är långtifrån perfekt och jag har mycket att jobba på, men jag vet att om jag ska nå mina mål i livet, oavsett vilket mål det än är, så måste jag anstränga mig. Vill jag att drömprinsen ska komma med en ros mellan tänderna så måste jag förändra mig i en riktning som möjliggör detta. Jag kan sura och tänka att det är killarna som är dumma i huvudet eller så klurar jag ut vad jag verkligen vill ha, vem jag är, och hur jag kan bli mitt allra bästa jag så att jag kan hitta en man jag passar med och kan älska. Men under den tid jag har varit singel så har jag haft kontakt med ett antal män där flera förenas av att dom alla verkar ha det lite kämpigt på kärleksfronten. Dom har haft helt olika personligheter och sociala förutsättningar, men det som förenar dom är just oviljan eller oförmågan att se att dom behöver förändra sig eller byta strategi. Vissa av dessa män har även haft höga krav. Hur kommer det sig att dessa män inte rannsakar sig själva och gör upp en plan? Varför söker dom inte svar och nya infallsvinklar? Jag har tom gett svaren på vissa frågor/problem som ignoreras och personen fortsätter med samma märkliga approach. Vad beror det här på?

Enkel och en smula urspårad spekulativ förklaringsmodell följer nedan:

Emotion (önskan om 'mål1' romantiskt förhållande)>kognition (metod för att uppnå 'mål1')>beteende (interpersonell interaktion avsedd att leda fram till 'mål1')>påverkan av yttre faktor (avvisande från potentiell partner)>perception (tolkning av anledning till avvisandet)>[självbild/självkänsla/självförtroende]emotion (exempelvis ilska)>[acceptans/kontroll]kognition (exemeplvis 20% av alla män tar alla kvinnor och jag får ingen flickvän och inte heller sex för helvete, åt helvete med Chad och Stacy!>perspektivförmåga/självmedvetenhet[flexibilitet/rigiditet]>emotion/kognition (önskan om att uppnå 'mål1' genom 'mål2' beteende-/attitydförändring)>beteende (försök till beteende-/attitydförändring)>emotion (obehag)>kognition (strategier: mål1 är värt det, jag kämpar vidare!/åt helvete med mål två, från och med nu lever jag bekvämt i bitter resignation/går till angrepp mot alla kvinnor som förresten faktiskt är feminazis och har knullat inte bara 200 snubbar utan även hela världsordningen/flykt till planeten Mars som inte har med choklad eller själva månaden att göra utan är den mest manliga av maskulint biffiga himlakroppar och här är inte kvinnor välkomna>beteende (vidmakthållande av beteende-/attitydförändring genom någon form av förstärkning)>perception ('mål2' uppnått)>emotion (glädje)>kognition (jag kan klara vad som helst, vidare mot 'mål1')>gå till början, ersätt yttre påverkan med romantisk invit och 'mål1' är uppnåt
Citera
2019-01-14, 18:12
Medlem
Enzymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Kan du utveckla dina tankar ?

Läs på om Sexual Selection: Male Competition and Female Choice
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto