2013-03-28, 13:11
Medlem
Giant Squids avatar
Är bakgrunden till senaste sammanbrottet att han enligt tingsrätten skulle få ha grabben från och med idag kl1000 till annandag påsk, men att Marie förhindrat detta på ngt, sätt.

"@YB_Sodermalm Ur Tingsrättens beslut. Men så har det inte blivit. Hur kan ni hjälpa mig? Kan ni prata med henne?"

"Under påsken 2013 ska xxxxxxx ha rätt till umgänge med Jonas Inde från skärtorsdag 10.00 till dag efter annandag påsk 10.00."
Citera
2013-03-28, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusbaktus5
Har I*de inga riktiga vänner som bryr sig om honom tillräckligt mycket för att åka hem till honom och slita twitterkontot ur händerna på honom ett tag? Ö*z Nu*en skriver på sin twitter till I*de för en lite stund sedan Oavsett hans eld eller inte så behöver han uppenbarligen någon form av vård, inte folk som talar om att hans hotande av andra på twitter är legitimt utifrån någon form av eld. Jag börjar tro att jag missuppfattat något och att jag i själva verket bevittnar en konstinstallation.

Men va fan? Vad är detta? Någon urspårad "alla pappor har rätt till sina barn"- kampanj? Özz Nujjen lär väl inte ha egna barn i alla fall. Men oavsett egna barn eller inte så ser väl alla som kan läsa att Jonas Inde bör komma i närheten av sin son. Efter behandling kanske ja. Men annars NEJ. Aldrig i livet.
Citera
2013-03-28, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Är bakgrunden till senaste sammanbrottet att han enligt tingsrätten skulle få ha grabben från och med idag kl1000 till annandag påsk, men att Marie förhindrat detta på ngt, sätt.

"@YB_Sodermalm Ur Tingsrättens beslut. Men så har det inte blivit. Hur kan ni hjälpa mig? Kan ni prata med henne?"

"Under påsken 2013 ska xxxxxxx ha rätt till umgänge med Jonas Inde från skärtorsdag 10.00 till dag efter annandag påsk 10.00."

Om Jonas är lika "balanserad" privat som han är på Twitter då skulle jag fan aldrig någonsin lämna mitt barn ens i närheten av honom.
Citera
2013-03-28, 13:35
Medlem
trillians avatar
Det har ju fullkomligt brunnit hos honom nu.
Oavsett den här tvisten så är han ute och svajjar på väldigt hal is när han "offentliggör" sitt hat på Twitter.

Undra just hur mycket av detta som Backmans advokater kommer att citera vid nästa sammanträde.
Han genomgår just nu en av, i Sverige, 2000-talets största kändishärdsmältor (förutsatt att han är att betrakta som kändis).
Citera
2013-03-28, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trillian
Det har ju fullkomligt brunnit hos honom nu.
Oavsett den här tvisten så är han ute och svajjar på väldigt hal is när han "offentliggör" sitt hat på Twitter.

Och vad är det för fel på polisen som börjar twittra med honom istället för att åka hem till honom för att försöka hjälpa honom till vård. Sorgligt!
Citera
2013-03-28, 13:44
Medlem
trillians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusbaktus5
Och vad är det för fel på polisen som börjar twittra med honom istället för att åka hem till honom för att försöka hjälpa honom till vård. Sorgligt!

What?! Har polisen twittrat med honom? Fuck vad sjukt isf.
Detta inlägget är ett av hans mer osmakligare:
"Hoppas att en långtradare krossar @pernilla80:s kropp idag, hoppas hennes skalle krossas mot asfalten så hjärnsubstansen sprutar. The End."

Om han hade svårt att träffa sin son tidigare så är det nog ett guldpass på Gröna Lund i jämförelse mot vad han kommer få fram över.

Nu skenar han som ett spårande tåg. Polisen borde även kontakta honom för att försäkra sig om att han inte skadar sig själv.
Citera
2013-03-28, 13:48
Medlem
Giant Squids avatar
Jag tycker att läser man hela händelseförloppet så är det inte så allvarligt. Han visar lite äkta känslor.
Backlund och abbepappan kan man ju undra varför de blandar sig i?
Citera
2013-03-28, 13:50
Medlem
Citat:
What?! Har polisen twittrat med honom? Fuck vad sjukt isf.
Nu skenar han som ett spårande tåg. Polisen borde även kontakta honom för att försäkra sig om att han inte skadar sig själv.

https://twitter.com/YB_Sodermalm

Sjukt på så många sätt.
Citera
2013-03-28, 13:51
Medlem
trillians avatar
Det finns någonting poetiskt i att Özz Nujen tar honom i försvar. Özz menar att Inde har juridiskt rätt att träffa sin son. Vad vår kära Nujen glömmer är väl ändå att Jonas Inde har "tappat det". Han borde bli tvångsinlagd på psyket, inte "ha rätt att" umgås med sin son.

Förstå mig rätt här: hade han betett sig på det viset helt utan rättegång eller hemmastrul hade jag fortfarande hävdat att han borde läggas in.

Jag väljer alltså ingen "sida" i deras privata konflikt. Det är under min värdighet och jag vet ingenting om den. Däremot konstaterar jag att han är drabbad av en härdsmälta.
Citera
2013-03-28, 13:55
Medlem
Giant Squids avatar
Nu dök mymlan upp,, det här kan bli spännande...

"Sofia Mirjamsdotter ‏@mymlan 40m
@Marie_Backman du får gärna ringa mig, om du vill. har du kvar mitt nummer?"

EDIT: lägger till detta,,,

Citat:
Marie Backman ‏@Marie_Backman 48m

Kan inte nån bara begära ut handlingen som inkom EFTER TR beslutet o lägga upp den här och förstå varför jag agerar som jag gör just nu?
Expand
PellePolis PellePolis ‏@PellePolisen 47m

@Marie_Backman Vilken tr är det ?
Expand

Marie Backman Marie Backman ‏@Marie_Backman 46m

@PellePolisen sthlm

5:14 AM - 28 Mar 13 · Details

PellePolis PellePolis ‏@PellePolisen 25m

@Marie_Backman OK, tr ville inte lämna ut dom idag. Fick målnummer T18968-12 Sthlms tr avd 11. Ev. delar som är sekretess kanske el.ej klart
Expand
Marie Backman Marie Backman ‏@Marie_Backman 22m

@PellePolisen Ok det inkom igår så kanske därför. Hoppas det blir offentligt snart!
Expand
PellePolis PellePolis ‏@PellePolisen 20m

@Marie_Backman På tisdag.

Vem blir de som lägger upp de nya handlingarna tillslut??
Senast redigerad av Giant Squid 2013-03-28 kl. 14:03.
Citera
2013-03-28, 14:08
Medlem
Citat:
Förstå mig rätt här: hade han betett sig på det viset helt utan rättegång eller hemmastrul hade jag fortfarande hävdat att han borde läggas in.

Jag väljer alltså ingen "sida" i deras privata konflikt. Det är under min värdighet och jag vet ingenting om den. Däremot konstaterar jag att han är drabbad av en härdsmälta.

Precis min poäng, vårdnadstvisten är inte det väsentliga just nu, det viktiga är att han får sitt uppenbara vårdbehov tillgodosett. Igen vad är det för fel på hans vänner som inte släpar iväg honom till psykakuten? Om han skulle bli mer desperat och begå självmord och polisen twittrat med honom utan att ingripa det vore än mer sjukt. Varför agerar ingen, sorgligt!
Citera
2013-03-28, 14:28
Avslutad
Oerhört oerhört OERHÖRT roligt att följa spektaklet.

Jonas Inde är ett jävla mongo och jag ler från öra till öra när jag läser igenom bråket, som av någon anledning förs för öppen ridå och med hundratals inblandade. Det är verkligen full storm i PK-ankdammen. Inde var den evige talangen och mycket av det han gjort på TV och film är riktigt bra, i verkliga livet är han dock ett riktigt kioskmongo med ruttna åsikter så jag kan bara tycka att den här offentliga härdsmältan han sysslar med är lika gott åt honom.

Nu hoppas vi bara på att han gör slag i saken och hänger sig hemma i lägenheten. Gärna med en nätverkskabel, i sann FB-anda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in