Citat:
Ursprungligen postat av Johnny the Fox
"Vi" oroar oss? Det är bara en liten del av alla som går omkring och oroar sig som tar sitt liv och jag kan försäkra dig om att beslutet att ta sitt liv inte har ett jävla dugg med lathet att göra.
För övrigt kan man ju fundera på vad det är som gör att så många väljer att ta sitt liv i dagens Sverige.
Ber om ursäkt om jag använde ordet "vi" och är ledsen om du tog åt dig. Det är bra att du går omkring och oroar dig utan att ta ditt liv.
Men jag tror ändå (även fast jag är inte professor inom området) att självmord och lathet har ett visst samband. Jag vet inte hur många gånger man har läst om folk som "försökte ta sitt liv" men som överlevde. I nio fall av tio läser man sen att till slut tog jag tag i sakerna som störde mig och nu mår jag prima...
Jag tror att det är svårt att "veta" vad det beror på att man försöker ta sitt liv eftersom dom som lyckas inte kan berätta om det. Därför kan man väl som jag använda sig utav dom som inte lyckades?
Sen finns det säkert mängder med fall som verkligen tar sitt liv för att dom lider av en obotlig psykisk sjukdom, men jag vet inte om Jonas Inde är en av dom?