Skit! Jag hade skrivit ihop ett låååångt inlägg som bara försvann

Tar nu det viktigaste jag hade på hjärtat.
Ok, nån måste få Jonas under vård. Verkar som hans syster inte kan göra det, kanske för att hon är den som står närmast och vet att Jonas kommer se det som ett svek. Gör hon en sån grej som att se till att han tvångsomhändertas, så är nog deras relation förstörd för all framtid.
Jag gillar Jonas, har alltid tyckt om hans grejer. Han visar nåt otroligt skört och mänskligt i sina rollgestaltningar.
Det han gör nu på Twitter, gillar jag dock inte. MEN han är sjuk, han ser inte det absurda som vi ser. Han förstår inte. Men det gör vi, därför måste vi göra nåt. Vi som har förståndet att se åt vilket håll det barkar.
Jonas blir minst sagt förnärmad när någon kallar honom sjuk på Twitter, han som gjort en hel dokumentärserie om sin sjukdom! Då förstår vi hur illa det är, eller hur?
Sen att Soc med hjälp av Marie gör en anmälan pga Jonas mordiska fantasier är ju äckligt! Varför gjorde hon inte det på en gång och stack därifrån om hon tyckte det var skrämmande och hotfullt?
Bläh, jag blir illamående när tänker på det. Va fula vi människor kan vara bara för att samla poäng till våran egen fördel.
Nu hittar jag inte den video jag söker, men Marie finns i en musikvideo(tror gruppen heter nåt med cowboy,märk TROR) där hon ridandes en man sitter och smetar blod över sina bröst, slickandes på sina fingrar.
Är inte det mer skrämmande för sonen än när Jonas läser upp sina "mordtexter" upprymd och glad? Borde Jonas anmäla detta till soc?
Nåväl, hon är nog en god mor det tror jag. Men vad gör vi för Jonas? Hur går man till väga?