2022-09-22, 14:18
  #94909
Medlem
Flashback gjør nok alt sin makt å være safe, men anbefaler alle å innimellom bytte passord både her og på sin private email. Hvis man bruker iPhone: gå inn på Passwords i Settings.
Der kan man se om passord er havnet i en datalekkasje.
Citera
2022-09-22, 14:41
  #94910
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Det er for ordens skyld ikke nevøen til elektrikeren som er Theforeigners mistenkte, hvis det var det du siktet til.
Hvorvidt han har kryptokunnskaper, vet jeg ikke.

Ellers har det versert noen stygge rykter om Skansens på PM her, jeg skal ikke gå i detalj.
Det er ingenting som tilsier at det er noen sannhet i disse ryktene.

Takk for informasjonen. Uten å gå i detalj, så er det noen som skriver ting åpent i tråden som ikke stemmer i det hele tatt, selv om de påstår å ha informasjon om enkelte ting. Det er altså mye man må ta med en klype salt.
Citera
2022-09-22, 15:04
  #94911
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
På et helt teoretisk nivå, kan dette være et spill fra politiets side


Gøy tanke.
Men om det er et spill eventuelt er jeg usikker på. Det jeg imidlertid er sikker på er at å fremskaffe elektroniske bevis og få snakket med vitner og mannen før man i en pressemelding noen nattetimer etter at mannen meldte seg forteller at han har gjort det er en umulighet.
Det er også lite sannsynlig at ansatte på desken i de fleste aviser i Norge satt tilgjengelig for å motta denne meldingen til samme tid, kastet alt de hadde i henda og med egne ord fikk lansert nyheten på omtrent samme tid.

Men nok om det.

Raymond er en klok mann. Vel, han gir i hvertfall ut gode råd.
__________________
Senast redigerad av Kokadu 2022-09-22 kl. 15:06. Anledning: Tillegg
Citera
2022-09-22, 18:34
  #94912
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Gøy tanke.
Men om det er et spill eventuelt er jeg usikker på. Det jeg imidlertid er sikker på er at å fremskaffe elektroniske bevis og få snakket med vitner og mannen før man i en pressemelding noen nattetimer etter at mannen meldte seg forteller at han har gjort det er en umulighet.
Det er også lite sannsynlig at ansatte på desken i de fleste aviser i Norge satt tilgjengelig for å motta denne meldingen til samme tid, kastet alt de hadde i henda og med egne ord fikk lansert nyheten på omtrent samme tid.

Men nok om det.

Raymond er en klok mann. Vel, han gir i hvertfall ut gode råd.

Når man er rundt 60 år kan det være at det slett ikke er utenkelig at mannen som meldte seg på politivakten i Lillestrøm kan ha begynnelsen på en sykdom som gjør at man lettere glemmer ting.
Citera
2022-09-22, 19:06
  #94913
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Mye bra i dette innlegget Det sies at medlemmer av denne elektrikker familien også er tilknyttet dette lille kryptomiljøet. (om det stemmer vet jeg ikke). Men dersom det er sant så synes jeg dette er oppsiktsvekkende.. Det er ikke snakk om denne lampemannen sånn direkte, men ganske nært.

Har trolig mottatt samme melding i innboksen med påstander og beskyldninger mot to enkeltpersoner i den familien. De er totalt grunnløse og vedkommende kan umulig kjenne til disse personene IRL. Den ene har slitt med svært alvorlig sykdom og ingen av dem har kontaktnettverket eller kompetansen som hevdes. Det er rent oppspinn. At noen har funnet et facebookvennskap mellom RS og MZ betyr ikke mer enn at de kanskje kjenner hverandre. MZ har over 2000 "venner" på facebook. 80% av dem har MZ sikkert aldri møtt IRL, og det fremstår som de fleste er addet randomly via via andres venner. Når det i tillegg påstås at disse gutta er en del av et lite og mystisk kryptomiljø så bør man passe litt på hvor mye hjemmebrent man heller i morgenkaffen. Politiet har, som flere har vært inne på, full kontroll på hva disse gutta har foretatt seg og hvem de kjenner. Ikke minst all SoMe-aktivitet de har vært involvert i.

Når det kommer merkelige henvendelser i innboksen, så har vedkommende (altså brukeren Bolony) også kastet ut navn på pensjonerte ransdømte som overhodet heller har noe med denne saken å gjøre. Så kan man heller stille seg spørsmål om hvilken agenda hen har for å kaste ut så mye svada i private meldinger til flere brukere i tråden her. I første meldingen fra Bolony så kom det også kritikk for at vi ikke hadde tatt RU i forsvar i tråden. Do the math.

Og til slutt, man snakker om et "lite" kryptomiljø. Som vi har skrevet før, så finnes det ikke noe lite og suspekt miljø. i 2018 var det over 200.000 nordmenn som eide krypto. Som ellers i samfunnet trekkes både kriminelle og andre lykkejegere mot økonomier og teknologier som kan gi dem høy og rask avkastning. i 2018 var det mest einstøinger og nerder som eksperimenterte. De fleste lykkejegerne forsvant etter kollapsen i markedet i januar 2018. De som har vært mest aktive i omsetningen har åpenbart vært kriminelle miljøer som bruker krypto til betale for narkoleveranser. Selv om dette er kriminelle miljøer som bruker krypto, så finnes det ingen holdepunkter som tilsier at noen av disse tilhører etablerte kryptomiljøer.

Ser man tilbake på kryptomiljøet på Kasbah som tidligere har vært omtalt, så var det ingen kriminelle som oppsøkte disse miljøene. De hadde allerede kompetansen de trengte for sitt virke og behov. At noen ønsker at det finnes et lite og skummelt kryptomiljø betyr ikke at det har noen rot i virkeligheten. Politiet har brukt mye tid og ressurser på å etterforske bredt uten å finne noe som helst. Det er er ikke fordi det "hemmelige og lille miljøet" er gode til å skjule spor, men fordi det rett og slett ikke finnes.
Citera
2022-09-22, 19:49
  #94914
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Takk for informasjonen. Uten å gå i detalj, så er det noen som skriver ting åpent i tråden som ikke stemmer i det hele tatt, selv om de påstår å ha informasjon om enkelte ting. Det er altså mye man må ta med en klype salt.
Jeg er nok en av de som tenker at elektriker med familie er fullstendig uskyldige.
Citera
2022-09-22, 20:00
  #94915
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Når man er rundt 60 år kan det være at det slett ikke er utenkelig at mannen som meldte seg på politivakten i Lillestrøm kan ha begynnelsen på en sykdom som gjør at man lettere glemmer ting.


Nå finnes det ingen småsurrete mann i 60-årene på mitt «kart» som meldte seg.

Men om andre skulle sitte med tanken om at en slik finnes så er det ingenting som tyder på at han skal ha hatt noen påbegynnende problemer i toppen. Han fant veien til politikammeret, har klart å finne/legge frem elektroniske bevis og har tydelig også husket navn på opptil flere vitner som kunne hjelpe han og få bekreftet at han gikk der den dagen, til den tiden.

Kanskje det kan være håp om at andre vitner plutselig etter fire år kan glimte til å huske viktig informasjon som kan bidra i saken? OHG kan være en eventuell slik.
Citera
2022-09-22, 21:12
  #94916
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av first.spring
Har trolig mottatt samme melding i innboksen med påstander og beskyldninger mot to enkeltpersoner i den familien. De er totalt grunnløse og vedkommende kan umulig kjenne til disse personene IRL. Den ene har slitt med svært alvorlig sykdom og ingen av dem har kontaktnettverket eller kompetansen som hevdes. Det er rent oppspinn. At noen har funnet et facebookvennskap mellom RS og MZ betyr ikke mer enn at de kanskje kjenner hverandre. MZ har over 2000 "venner" på facebook. 80% av dem har MZ sikkert aldri møtt IRL, og det fremstår som de fleste er addet randomly via via andres venner. Når det i tillegg påstås at disse gutta er en del av et lite og mystisk kryptomiljø så bør man passe litt på hvor mye hjemmebrent man heller i morgenkaffen. Politiet har, som flere har vært inne på, full kontroll på hva disse gutta har foretatt seg og hvem de kjenner. Ikke minst all SoMe-aktivitet de har vært involvert i.

Och det är väl inte så konstigt att RS och MZ kan känna varandra eftersom MZ har uppträtt både som konferencier och artist. Är man musikintresserad så är man och då blir det en hel del personer som man lär känna, en del mer och en del mindre.
Citera
2022-09-22, 21:24
  #94917
Medlem
Det største problemet med kidnappingshypotesen er at absolutt ingen som kjenner TH ville finne på å tro at TH skulle betale løsepenger for AE. Det utelukker alle i THs nære krets som mulige kidnappere eller bakmenn, og også alle som kjenner noen i THs nære krets som mulige kidnappere.

Eventuell research angivelige kidnappere måtte ha gjort på forhånd, må ha vært svært ekstremt overfladisk. Det holder vel å se bilen han kjørte rundt i for å forstå at her er det en milliardær som er svært påholden med pengene sine, og som neppe blar opp kryptomillioner for å få tilbake sin kone.

Og de som kjente AE visste at hun var ekstremt fortvilet fordi hun ønsket skilsmisse, men trodde at hun ikke hadde rett på penger, fordi TH og BB lurte henne i ektepakten av -87. En skilsmisse ville ha kostet TH opp mot 750 millioner i skilsmisseoppgjør.

Så, la oss si det sånn, slik AEs situasjon var, så var hun var et svært lite egnet gissel for eventuelle kidnappere som var ute løsepenger.

Det er som om disse angivelige kidnapperne fullstendig skifter karakter så snart de har valgt ut offeret sitt.

Da blir de kyniske og brutale, og overfaller AE i S4. Det finnes tydelige spor etter volden AE ble utsatt for, mens angivelige overfallsmenn kun etterlot seg syv-åtte-ni skosåleavtrykk fra Sprox-sko. De tok seg visst tid til å vaske vekk spor etter seg selv, og tok med seg vaskebøtten og en nøkkel i samme slengen. Samtidig har de vært helt usynlige, både for menneskeøyne og det som måtte finnes av overvåkningskameraer i nærområdet. ingen har sett de ankomme S4, og heller ingen har sett at de har tatt med seg gisselet AE, angivelig naken, vekk derfra. Ikke engang en eneste ukjent bilobservasjon finnes fra tiden AE angivelig forsvant. Ingenting.

De angivelige kidnapperne er altså helproffe på åstedet.

Så er de uproffe og halvproffe på deler av kryptorigget, men, igjen, helt helproffe i å utnytte kryptoteknologien til å skjule sin egen identitet.

Er det "ekte" kidnappere som har vært på ferde, eller, er det som politiet sier, en tydelig planlagt villedning.

Hele saken er mer som et eventyr. Et skummelt eventyr fra virkeligheten.

Tenk deg godt om, du unge pike. Hvem du gifter deg med. Ikke fall for Mørkemannen. Han vil tyne og plage deg hele livet ditt. Du slipper aldri fri mer. Før han til slutt dreper deg og kaster deg i sin sorte gryte. Da er du vekke for alltid. Hø-hø. Sier Mørkemannen. Fra sin mørke kjeller.
Citera
2022-09-22, 21:43
  #94918
Medlem
Er det tilfeldig at både TH og TEH var sent ute og hadde behov for ekstra søvn akkurat den dagen AE forsvant?
Citera
2022-09-22, 21:50
  #94919
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ikke engang en eneste ukjent bilobservasjon finnes fra tiden AE angivelig forsvant. Ingenting.

Jo, hu er sett i en bil i Ås, av to uavhengige vitner. På ett strategisk tidspungt i forhold til overfallet i S4. Merkelig nok var begge mennene i forsetene på bilen maskerte, men det var sikkert tilfeldig, for det var jo helloween. Har du glemt det? Eller vil du bare ikke høre om det?? Fordi du mener det er du som sitter på fasit, og alle andres teorier og spekulasjoner er svada og sludder, og de som tenker anneledes en deg er noen kronidioter? Dersom du veit hva som har skjedd, så må du ringe politiet på Romerike å fortelle dem hendelsesforløpet, så får vi TH bak lås og slå. Mange tror og mener, men felles er vel at det er INGEN som veit. Sannheten er ofte anneledes enn en ser for seg. Jeg veit værtfall ikke.
Citera
2022-09-22, 22:04
  #94920
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Er det tilfeldig at både TH og TEH var sent ute og hadde behov for ekstra søvn akkurat den dagen AE forsvant?

Nei jeg tror kanskje ikke det er det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in