2022-09-22, 22:16
  #94921
Medlem
Det finnes flere bilobservasjoner fra den dagen Fru Hagen forsvant. I området er det opplyst to på gangveien fanget opp av kamera ved hjelpemiddelsentralen og en observert av en i naboblokka som tar en tur over gressplen/gåvei opp mot innkjørsel på huset.
I tillegg har vi, som det nevnes, to observasjoner av en og samme bil i Ås gjort av to ulike vitner.
__________________
Senast redigerad av Kokadu 2022-09-22 kl. 22:21. Anledning: Tillegg
Citera
2022-09-22, 22:33
  #94922
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Nei jeg tror kanskje ikke det er det.

Begge to som husker så dårlig i tillegg.
Citera
2022-09-22, 22:37
  #94923
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Begge to som husker så dårlig i tillegg.


Ja det ser ut til at begge har litt trøbbel med å gjøre rede for enkelte ting den dagen.
Citera
2022-09-22, 22:39
  #94924
Medlem
VE har blitt glemt i tråden her. Han glemte vel en del han og. Blant annet et visst møte og når han passerer en bomstasjon. Skal man tro Minnimus sine rykter fra 2021.

Jeg er meget pessimistisk for oppklaring i denne saken.
Jeg tror kanskje Kryptomannen har blitt snytt for en del penger av TH. Men han sladrer aldri. Det blir et for stort tap av ansikt.
Citera
2022-09-22, 22:55
  #94925
Medlem
Påfallende nok har samtlige av de sentrale personene i saken problemer med hukommelsen eller forklarer seg uklart.

- VE skal ha hatt et problem med datoen akkurat den dagen AE forsvant
- MB var uklar og skal ha forklart seg vagt til politiet i avhør
- TEH hadde hukommelstap selv om det var en svært kort telefonsamtale
- TH husker hverken hvilken vei han kjørte eller 10-anropene

Blant annet... Her kan det legges til mange andre ting på toppen.

Greit at man ikke husker alt. Det kan skje alle. På en vanlig dag.
Men at samtlige av de mest sentrale får "blackout" skal vel litt til.

Uansett ville nok de fleste ha vært villige til å forklare seg, på ordentlig vis...
Citera
2022-09-22, 23:10
  #94926
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av first.spring
Ser man tilbake på kryptomiljøet på Kasbah som tidligere har vært omtalt, så var det ingen kriminelle som oppsøkte disse miljøene. De hadde allerede kompetansen de trengte for sitt virke og behov. At noen ønsker at det finnes et lite og skummelt kryptomiljø betyr ikke at det har noen rot i virkeligheten. Politiet har brukt mye tid og ressurser på å etterforske bredt uten å finne noe som helst. Det er er ikke fordi det "hemmelige og lille miljøet" er gode til å skjule spor, men fordi det rett og slett ikke finnes.

Interessante betraktninger, og jeg tenker du har rett. Dersom noen involverte i denne saken
hadde tilknytning til Kasbah og "kryptomiljøet", var dette før vedkommende ble involvert i noe
kriminelt. Tenker jeg.

Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Eventuell research angivelige kidnappere måtte ha gjort på forhånd, må ha vært svært ekstremt overfladisk. Det holder vel å se bilen han kjørte rundt i for å forstå at her er det en milliardær som er svært påholden med pengene sine, og som neppe blar opp kryptomillioner for å få tilbake sin kone.

Kanskje de var så opptatt med å planlegge at de glemte å gjøre god research.
Nei vent nå litt...

Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Påfallende nok har samtlige av de sentrale personene i saken problemer med hukommelsen eller forklarer seg uklart.

- VE skal ha hatt et problem med datoen akkurat den dagen AE forsvant
- MB var uklar og skal ha forklart seg vagt til politiet i avhør
- TEH hadde hukommelstap selv om det var en svært kort telefonsamtale
- TH husker hverken hvilken vei han kjørte eller 10-anropene

Blant annet... Her kan det legges til mange andre ting på toppen.

Greit at man ikke husker alt. Det kan skje alle. På en vanlig dag.
Men at samtlige av de mest sentrale får "blackout" skal vel litt til.

Uansett ville nok de fleste ha vært villige til å forklare seg, på ordentlig vis...

Dette kan vel peke i to retninger. Det kan være samtlige eller enkelte av disse vet noe konkret
om hva som har skjedd. Men det kan også tenkes at mangelfulle forklaringer kommer av at de
mistenker hva som har skjedd, men ikke har godt nok grunnlag for å fortelle det til politiet.
Dette er jo alle personer som burde vite hva slags fyr TH er, hans hang til stålkontroll, og hans
eksplosive temperament. Således frykter de nok konsekvensen av å antyde at han er en morder.
Citera
2022-09-22, 23:14
  #94927
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Påfallende nok har samtlige av de sentrale personene i saken problemer med hukommelsen eller forklarer seg uklart.

- VE skal ha hatt et problem med datoen akkurat den dagen AE forsvant
- MB var uklar og skal ha forklart seg vagt til politiet i avhør
- TEH hadde hukommelstap selv om det var en svært kort telefonsamtale
- TH husker hverken hvilken vei han kjørte eller 10-anropene

Blant annet... Her kan det legges til mange andre ting på toppen.

Greit at man ikke husker alt. Det kan skje alle. På en vanlig dag.
Men at samtlige av de mest sentrale får "blackout" skal vel litt til.

Uansett ville nok de fleste ha vært villige til å forklare seg, på ordentlig vis...

De har vel sine grunner for hver sin «blackout». At flere av disse ikke har delt med seg av det de kunne delt i denne saken kan man vel så og si konkludere med.
Citera
2022-09-22, 23:19
  #94928
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det største problemet med kidnappingshypotesen er at absolutt ingen som kjenner TH ville finne på å tro at TH skulle betale løsepenger for AE. Det utelukker alle i THs nære krets som mulige kidnappere eller bakmenn, og også alle som kjenner noen i THs nære krets som mulige kidnappere.

Eventuell research angivelige kidnappere måtte ha gjort på forhånd, må ha vært svært ekstremt overfladisk. Det holder vel å se bilen han kjørte rundt i for å forstå at her er det en milliardær som er svært påholden med pengene sine, og som neppe blar opp kryptomillioner for å få tilbake sin kone.

Og de som kjente AE visste at hun var ekstremt fortvilet fordi hun ønsket skilsmisse, men trodde at hun ikke hadde rett på penger, fordi TH og BB lurte henne i ektepakten av -87. En skilsmisse ville ha kostet TH opp mot 750 millioner i skilsmisseoppgjør.

Så, la oss si det sånn, slik AEs situasjon var, så var hun var et svært lite egnet gissel for eventuelle kidnappere som var ute løsepenger.

Det er som om disse angivelige kidnapperne fullstendig skifter karakter så snart de har valgt ut offeret sitt.

Da blir de kyniske og brutale, og overfaller AE i S4. Det finnes tydelige spor etter volden AE ble utsatt for, mens angivelige overfallsmenn kun etterlot seg syv-åtte-ni skosåleavtrykk fra Sprox-sko. De tok seg visst tid til å vaske vekk spor etter seg selv, og tok med seg vaskebøtten og en nøkkel i samme slengen. Samtidig har de vært helt usynlige, både for menneskeøyne og det som måtte finnes av overvåkningskameraer i nærområdet. ingen har sett de ankomme S4, og heller ingen har sett at de har tatt med seg gisselet AE, angivelig naken, vekk derfra. Ikke engang en eneste ukjent bilobservasjon finnes fra tiden AE angivelig forsvant. Ingenting.

De angivelige kidnapperne er altså helproffe på åstedet.

Så er de uproffe og halvproffe på deler av kryptorigget, men, igjen, helt helproffe i å utnytte kryptoteknologien til å skjule sin egen identitet.

Er det "ekte" kidnappere som har vært på ferde, eller, er det som politiet sier, en tydelig planlagt villedning.

Hele saken er mer som et eventyr. Et skummelt eventyr fra virkeligheten.

Tenk deg godt om, du unge pike. Hvem du gifter deg med. Ikke fall for Mørkemannen. Han vil tyne og plage deg hele livet ditt. Du slipper aldri fri mer. Før han til slutt dreper deg og kaster deg i sin sorte gryte. Da er du vekke for alltid. Hø-hø. Sier Mørkemannen. Fra sin mørke kjeller.

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/kapital-tom-hagen-800-millioner-rikere-enn-da-kona-forsvant/15128915/

Skilsmisse ville blitt dyrere og dyrere, så det var vel best å bare få jobben gjort.
Citera
2022-09-22, 23:24
  #94929
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Dette kan vel peke i to retninger. Det kan være samtlige eller enkelte av disse vet noe konkret
om hva som har skjedd. Men det kan også tenkes at mangelfulle forklaringer kommer av at de
mistenker hva som har skjedd, men ikke har godt nok grunnlag for å fortelle det til politiet.
Dette er jo alle personer som burde vite hva slags fyr TH er, hans hang til stålkontroll, og hans
eksplosive temperament. Således frykter de nok konsekvensen av å antyde at han er en morder.

Mitt innlegg utelukker nok ikke noe av dette, uten at det fastslår noe bestemt.
De mangelfulle forklaringene kan jo være tegn på at det er utvist en forsiktighet.
Citera
2022-09-23, 00:13
  #94930
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
VE har blitt glemt i tråden her. Han glemte vel en del han og. Blant annet et visst møte og når han passerer en bomstasjon. Skal man tro Minnimus sine rykter fra 2021.

Jeg er meget pessimistisk for oppklaring i denne saken.
Jeg tror kanskje Kryptomannen har blitt snytt for en del penger av TH. Men han sladrer aldri. Det blir et for stort tap av ansikt.
Ser ut som VE har blitt kun 1- en person på sin adresse. Solgt hytta i Sverige også, ser det ut til.
Citera
2022-09-23, 01:16
  #94931
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Ser ut som VE har blitt kun 1- en person på sin adresse. Solgt hytta i Sverige også, ser det ut til.
Ja.
Citera
2022-09-23, 05:53
  #94932
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Nå finnes det ingen småsurrete mann i 60-årene på mitt «kart» som meldte seg.

Men om andre skulle sitte med tanken om at en slik finnes så er det ingenting som tyder på at han skal ha hatt noen påbegynnende problemer i toppen. Han fant veien til politikammeret, har klart å finne/legge frem elektroniske bevis og har tydelig også husket navn på opptil flere vitner som kunne hjelpe han og få bekreftet at han gikk der den dagen, til den tiden.

Jeg forholder meg til det som er skrevet om hettemannen i Nrk. Det er kanskje noen som har ringt til politivakten i Lillestrøm og utgitt seg for å være 60-åringen fordi det var en person på rundt 60 år som hadde meldt seg.

Han meldte seg på politivakten i Lillestrøm ... Nordmannen har forklart at han ikke har fått med seg etterlysningen tidligere.

https://www.nrk.no/norge/_hettemannen_-i-forsvinningssaken-er-identifisert-1.15210900
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in