Citat:
Ursprungligen postat av
LH07
Det er interessant og spenner muligens beina under giftteorien. Hvis th ringte mange gangee for å sjekke om hun var indisponibel måtte han innom bolig i løpet av dagen for å hente liket. Vet ikke hvor lang tid det tar før stoffet virker, men noen har lagt telefonen på bordet etter fallet i trappen og det er neppe aeh. Th var ikke i boligen da om han har sikkert alibi. Jeg spekulerer i om telefonbevegelsen er iscenesatt pga timingen med jobbkjøringen til th. Det tar tid å kle av og surre liket inn i plast. Merkelig at kidnapper brukte så lang tid i bolig.
Var det giftmord måtte det vært brukt en gift som virket umiddelbart. En langsom gift
hadde nok gitt symptomer som ville ført til at AEH søkte hjelp. Da burde man heller satset
på et sterkt sovemiddel for å indisponere henne, og så drept henne på annet vis.
Giftteorien er ikke umulig, men lite sannsynlig. Å anskaffe hurtigvirkende gift er nok ikke enkelt,
ihvertfall ikke uten å etterlate seg spor.
Citat:
Derfor er det mer sannsynlig at th vasket da han kom hjem før han ringte politiet. Tror ikke han fløy omring i boligen å lette etter aeh.
Han ville at politiet skulle komme rett til S4 da han kontaktet dem.
Et helt nyvasket hus ville kanskje være kledelig dersom de bare var invitert på kaffe.
Jeg synes jeg hører det "Ja, velkommen gutter, disse kidnapperne rota så fælt
så jeg tok en liten rundvask før dere kom!"
Nei, da må åstedet ha vært rigget tidligere på dagen. Eller kanskje endog om natten eller morgenen..?
Jeg klarer uansett ikke helt å bli kvitt tanken om at S4 ikke var planlagt som et åsted for drap.
Altså - var det et godt planlagt drap, fins det bedre muligheter for valg av åsted, slik jeg ser det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lonnrot
Men om liket legat exv i huset eller på tomten/skogsholtet över natten resp forslats i bilen så skulle jag gissa att en likhund sniffar upp det ett halvår senare även efter försök att städa. I teorin.
Usikker på dette. Ta narkohunder for eksempel - hvis du har en klump hasj i lommen i ett døgn,
vasker buksene og så går gjennom tollen - vil hunden markere? Jeg er meget usikker.
Citat:
Men jag skulle ju gissa att en GM här (som ju planerat ordentligt) haft ambitionen att kvinnan inte skulle ligga död i huset (mer än ett ögonblick). Det skulle avsevärt minska trivselvärdet i hemmet när det blev känt.
Poeng. Liket kan ikke ha blitt værende i huset lenge. Merkelig at TH - hvis han selv vet eller mistenker
at et drap er utført i huset - ønsker å bo der, tilsynelatende uten kvaler. Men hvem vet - kanskje han
VET at drapet ble begått annetsteds?