Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-11-05, 00:38
  #53761
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Både ektepakten av -87 og ektepakten av -93 er ifølge papirene satt opp av BB.

Det er kun den siste BB nekter for å ha hatt noe å gjøre med.

Men, hva er alternativet? At TH har satt den opp selv, og forfalsket advokatens navn på dokumentene?

Det høres da lite trolig ut. Jeg heller til at BB angrer at han hjalp TH med dokumentene.
Alternativene er at BB tar en spansk en, eller at den er forfalsket.
Citera
2020-11-05, 00:48
  #53762
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det fantes og finnes rettigheter for skilte kvinner gjennom trygdesystemet, og som ikke har noen ting med sosialstøtte å gjøre.

De 200 000 som skulle settes på høyrentekonto skulle ikke utbetales til henne før hun fylte 67 år. AEH var 43 år i 1993, og måtte altså vente i 24 år før pengene ble tilgjengelige for henne.

Det er så sykt at det er vanskelig å tro. At slikt kunne foregå.

Der var barnetrygd for ett barn mer enn en hadde, overgangsstønad for å komme på beina økonomisk, tror det var fire år eller tre. Barnebidrag fastsatt av det offentlige. Det burde vært en god slump faktisk. Barna skulle ha den standard de var vant med, tilnærmet. Og stønad til henne fra han fastsatt av det offentlige fordi hun hadde stelt hjemme i alle år. Eksisterer den ennå.

De stønadene kunne hun fått via NAV om hun bodde i egen bolig med ansvaret for barna under 18 år. I teorien kunne hun fått litt hun.
Citera
2020-11-05, 00:52
  #53763
Medlem
Till Moschata

Just precis. Man får bara ha en fast adress i Sverige.
Citera
2020-11-05, 00:52
  #53764
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Vitne 2:
(23.06.2020) I det hun skulle krysse veien utenfor huset sitt, la hun merke til en rødfarget bil som kom mot henne. Det satt to personer foran og en kvinne i baksetet.
– Jeg la merke til sjåføren. Han hadde maske på, eller en slags hette, slik at hele ansiktet var dekket, bortsett fra øynene og munnen. Jeg så ham rett i øynene, forteller hun.
Men det var synet av kvinnen i baksetet som gjorde sterkest inntrykk på Eriksen.
– Damen stirret veldig på meg, og jeg lurte på hvorfor hun gjorde det. Hun var blek, og jeg opplevde at hun hadde et alvorlig og desperat blikk. De øynene glemmer jeg ikke, forteller vitnet.

– Kan det ha vært noen andre enn Anne-Elisabeth Hagen du så?
– Jeg har veldig vondt for å tro det, blant annet på grunn hårfasongen, rødskjæret i håret og det bleke ansiktet.

https://www.tv2.no/a/11513128/

Edit: Om vitne 1: Jeg forstår det også slik (som du skrev) at bilen ble stående en stund, ettersom vitnet rakk å gjøre så mange observasjoner av detaljer.

Det var det publiserte passbildet av AE som gjorde at vitne 1 kjente henne igjen:
(15.06.2020) 9. januar 2019 går politiet offentlig ut og forteller at Anne Elisabeth Hagen er antatt bortført. Saken dominerer nyhetsbildet, men Irene reagerer ikke umiddelbart når hun leser om det.
– Jeg hadde jo nærmest fortrengt denne opplevelsen, så det var først et par dager senere jeg så dette passbildet av Anne Elisabeth Hagen at alt kom tilbake til meg.

https://www.tv2.no/a/11499053/

Ja, när det gäller vittne 1, så hade det blivit trängsel med två eller tre bilar som blev stående nära
varandra några sekunder, som jag minns att jag läst. Då hann vittne 1 se in i bilen.

Om vittne 2 stod stilla ett ögonblick då hon just kommit ut från sitt hus och den röda bilen passerade förbi nära henne, hade hon nog möjlighet att uppfatta personerna i bilen.

Om detta var AEH uppstår frågan:
Är det möjligt att hon ramlat eller skuffats nedför trappan och skadats så att det uppstått blod och släpspår och därefter tvingats in i en bil för transport bort?

Att hennes kläder låg ihopvikta på en stol: Kan hon ha varit påklädd då hon överfölls och fått fläckar på kläderna - och de tvingade henne byta kläder före avfärd?
__________________
Senast redigerad av Moschata 2020-11-05 kl. 00:56.
Citera
2020-11-05, 00:56
  #53765
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Man får inte vara skriven på 2 bostadsadresser samtidigt i Sverige, jag tror det är samma i Norge?
Man får däremot ha en bostad och ett fritidshus som man inte bor permanent i.
Inte säkert lagen tillåter AEH ha två s.k. permanenta bostäder.

Nek, en permanent adresse. Men flere fritidsboliger er lov.
Citera
2020-11-05, 01:01
  #53766
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Og hvem skulle avgjøre hva som ble akseptert som særskilt trengende situasjoner?

Tom Hagen? Han ville ydmyke henne maksimalt. Tvinge henne til å bønnfalle ham om å få pengene han liksom hadde gitt henne i gave.

Det er sjokkerende og kvalmende.

Og nå måtte han ut med de 200.000, har han gjort det. Stakkars TH. Ut med enda mer penger. Og så forsvinner hun. Beleilig? Både pengene og tomtene er berget. Sitter i møblene hun skulle få også.
Citera
2020-11-05, 01:09
  #53767
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Advokater tar med renter og verdistigning i kontrakter.

Denne ektepakten omtaler hva som skal utbedres i boligen på Gjøvik. I tillegg nevnes en nedbetaling av et lån på 450000 kr.

https://imgur.com/a/Igw7DnP
Citera
2020-11-05, 01:11
  #53768
Medlem
God natt godtfolk. Gir meg for nå. Det var ille nyheter i dag. Og alltid blid og stelte og dullet. I en sånn diger familie, så var hun alene. Det er vondt å vite.
Kan politiet lage en tiltale for bedrageri eller noe, sånn at de får han til avhør. Synes her er mange spørsmål han må besvare.
Citera
2020-11-05, 01:13
  #53769
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Denne ektepakten omtaler hva som skal utbedres i boligen på Gjøvik. I tillegg nevnes en nedbetaling av et lån på 450000 kr.

https://imgur.com/a/Igw7DnP

Jeg tenker på de 200.000. Det er i første ektepakt det da? Da må verdien nå være betydelig større om det skal være rettferdighet
Citera
2020-11-05, 01:22
  #53770
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Nek, en permanent adresse. Men flere fritidsboliger er lov.

Ja fler fritidshus får man ha i Sverige också, jag skrev fel när jag skrev ett (hade fokus på bostadshus)-
har rättat i original-inlägget.
__________________
Senast redigerad av Moschata 2020-11-05 kl. 01:25.
Citera
2020-11-05, 01:23
  #53771
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Ja, när det gäller vittne 1, så hade det blivit trängsel med två eller tre bilar som blev stående nära
varandra några sekunder, som jag minns att jag läst. Då hann vittne 1 se in i bilen.

Om vittne 2 stod stilla ett ögonblick då hon just kommit ut från sitt hus och den röda bilen passerade förbi nära henne, hade hon nog möjlighet att uppfatta personerna i bilen.

Om detta var AEH uppstår frågan:
1) Är det möjligt att hon ramlat eller skuffats nedför trappan och skadats så att det uppstått blod och släpspår och därefter tvingats in i en bil för transport bort?

2) Att hennes kläder låg ihopvikta på en stol: Kan hon ha varit påklädd då hon överfölls och fått fläckar på kläderna - och de tvingade henne byta kläder före avfärd?

1) og 2) tror jeg at er mulig, og at AE ble tvunget til å kle på seg andre klær eller at GM kledde på henne andre klær (hvis AE f.eks var bevisstløs). Det ene vitnet i Ås sa at kvinnen i baksetet hadde en hvit bluse på seg. Jeg regner med at politiet har spurt TH om noen av AEs klesplagg var borte fra huset i S4, men det er ikke sikkert at han hadde oversikt over alle hennes klesplagg. Jeg tror at de fleste ikke har en fullstendig oversikt over alle klesplaggene til sin ektefelle.

GM kan ha vært så forutseende at han/de hadde med klær som GM kunne kle på AE i tilfelle hennes klær fikk blodflekker el.l. under angrepet.

Jeg tror at det er sannsynlig at GM hadde planlagt å transportere AE i live fra S4 (selv om GM eventuelt hadde en plan om å drepe henne senere), i tilfelle noe uforutsett skjedde slik at politiet tok GM på fersk gjerning med AE i bilen (ettersom man får lavere straff for å bortføre BO som er i live enn hvis man har drept BO).

Jeg leste at AEs klær ble funnet på det lille badet (gjestetoalettet i 1. etasje) og ikke på en stol.

(11.06.2020) Politiet fant minst to klesplagg fra Anne-Elisabeth på badet der de mener hun ble drept.
...
Tapen ble funnet oppå en safe like ved inngangsdøren som Hagen-ekteparet hadde stående. Dette er kort avstand til åstedet, et bad i husets første etasje, hvor politiet har en teori om at hun skal ha blitt kvalt, får Nettavisen opplyst. På det lille badet, som ikke har dusj, skal det ha blitt funnet klesplagg, heriblant en bukse. I tillegg skal det ha blitt funnet et håndkle.
...
De skal også ha funnet biologiske spor som kan knyttes til kvelning. Politiet ønsker ikke å kommentere dødsårsaken.
- Spørsmålet er etter min mening litt ladet. Det er aldri kommentert eller sagt noe fra vår side om det. Så jeg har ingen kommentar til noe av det du anfører, sier påtaleleder Haris Hrenovica.

https://www.nettavisen.no/nyheter/ny...423980411.html


(15.06.2020) – Hva så du av de to som satt foran i bilen?
– Han som kjørte satt med en hette, men jeg så ikke så mye av ham. Han som satt i passasjersetet ved siden av, så jeg mer av. Han hadde en sort lue og en sort jakke. Jeg la merke til at kvinnen i baksetet var tynnkledd med tanke på været denne dagen og i forhold til de to i forsetet som hadde ytterklær. Det så ut som at hun kun hadde en hvit bluse.

https://www.tv2.no/a/11499053/
__________________
Senast redigerad av z-z-z 2020-11-05 kl. 01:45.
Citera
2020-11-05, 01:35
  #53772
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Jeg tenker på de 200.000. Det er i første ektepakt det da? Da må verdien nå være betydelig større om det skal være rettferdighet

Jeg synes dette er litt forvirrende.
Vet vi om vi har sett avtalene i sin helhet? Det verserer bilder av avtalene, på noen av bildene er halve avtalen med i bildet.
Kan det være klausuler?

Avtalen jeg la ut bilder av, viser omfattende restaurering av huset på Gjøvik, og en ekstraordinær nedbetaling av lån på 450000 kr.
Dårlig oppløsning på bildet jeg la ut, prøvde å forstørre bildet før jeg la det ut, men da ble skriften enda mer utydelig.
Men du har tydeligvis greid å lese innholdet?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback