Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-10-30, 06:05
  #52561
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Har vært spekulasjoner her om det kan trekkes forbindelser til handelsregelen https://snl.no/handlingsregelen
Då kommer jag osökt in på flera ord. Avkastning, pension, politik, reglera mm. Att just 9 milioner eller 4 % betyder någonting visst. Men jag kan vara ute och cykla.
Citera
2020-10-30, 07:29
  #52562
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
"Efter" brukes i Sverige og i Danmark. Og blant folk som er oppvokst på beste vestkant. Sistnevnte sier heller ikke Majorstua, men Majorstuen.
Mente at det ikke dukket opp om man oversetter til norsk, med verktøy.
Det var beste vestkant jeg tenkte på. Ser uansett at logikken min var i er synkehull.
__________________
Senast redigerad av Ittno 2020-10-30 kl. 07:40.
Citera
2020-10-30, 08:37
  #52563
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Hela brevet är en konstruktion, om det ska bevisa något måste antingen någon berätta eller polisen hitta en dator med 100% logg

Man kan se om andra använt samma typ av konstruktion, i kretsen runt brottet.
Citera
2020-10-30, 09:24
  #52564
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
om man skriver ordet "etter" på google och översätter till svenska får man ordet "efter"
Efter var da riktig skriftspåk tidligere i Norge. Begge mine foreldre brukte dette hele sitt liv, f. 1900 og 1907. Mener jeg selv lærte det og.
Citera
2020-10-30, 09:31
  #52565
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Har vært spekulasjoner her om det kan trekkes forbindelser til handelsregelen https://snl.no/handlingsregelen
Tyder i så fall på TH som forfatter og ikke en kriminell.
Citera
2020-10-30, 10:21
  #52566
Medlem
SwedishHouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Men det var väl så att de skulle ge livsbevis under förutsättning att TH inte kontaktade polisen.
Jo, men fikk inte polisen kontakt med kidnapparna senare, och dom krävde mera pengar för livsbevis?

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...-for-livsbevis
Citera
2020-10-30, 10:48
  #52567
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwedishHouse
Jo, men fikk inte polisen kontakt med kidnapparna senare, och dom krävde mera pengar för livsbevis?

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...-for-livsbevis

Det var TH som betalade, med polisen som vittne som jag förstått.
Vid denna senare tidpunkt visste ju "kidnapparna" att polisen blivit
inblandad.
Kanske därför de inte tog ut pengarna? För att visa att gränsen var överskriden.
De hade ju skrivit att om TH inte följde instruktionerna till punkt och pricka,
skulle de aldrig få se AEH.
Pengarna kanske sitter kvar där som ett slags bankkonto?

Konstigt annars att de inte tar ut pengarna.
Men kan ju vara svårt att placera dem utan att väcka uppmärksamhet.
Citera
2020-10-30, 11:40
  #52568
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Er det Brow som har sittet i Australia og agert motpart ?
Har funderat på det samma, vem vet?
Citera
2020-10-30, 11:57
  #52569
Medlem
Jag menar svärsonen stack till Australien våren/försommaren 2019 runt tiden för ändring av hypotes till drap från kidnapping, menar jag läste detta i tråden i våras men reserverar mig för fel ang.tidpunkten.
Citera
2020-10-30, 12:26
  #52570
Avstängd
Fenvatnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Det er interessant at det spekuleres i andre hypoteser. Det er en teoretisk mulighet for det


Jeg har ikke sett filmen Gone Girl, og har ikke tenkt å gjøre det heller, etter å ha hørt beskrivelsen av filmen. Lite og ingenting som stemmer med Hagen-saken.
Da stemmer ting bedre med filmen Fargo fra tidlig 90-tall.
"Jerry trengte penger, og forsøkte få til et lån fra sin kones søkrike far. Det gikk ikke. Jerry var desperat, og hyrte inn 2 tungt kriminelle til å kidnappe sin kone, for deretter å gå til konas far med løesepengekrav fra kidnapperne. Jerry ordnet med fraktebil, siden han jobbet i et bilfirma. Jerrys kone satt hjemme og strikket, og plutselig kom kidnapperne. Ble et veldig spetakkel. Hun forsøkte å forskanse seg på badet, og hadde tatt med telefonen inn dit, men hun kom ikke så langt.
En film som er verdt å se.
Men heller ikke denne filmen stemmer. Kona til Jerry ville ikke skille seg, slik som Anne ville.
Jerry var ikke psykopat, truende, voldelig og empatiløs slik som TH er.
Men løgnaktig var han, akkurat som TH.
TH har jo blitt tatt i løgn i avhør flere ganger.
Bl.a. løy han om skilsmisse, og sa at det ikke var noe de hadde snakket om.
Han løy om oppringningene om morgenen. Han sa at han ringte for at de hadde avtalt at de skulle snakke om Kvitfjell, men turen var allerede avlyst.
Citera
2020-10-30, 12:28
  #52571
Avstängd
Fenvatnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krompus
Jag menar svärsonen stack till Australien våren/försommaren 2019 runt tiden för ändring av hypotes till drap från kidnapping, menar jag läste detta i tråden i våras men reserverar mig för fel ang.tidpunkten.


Det er det jeg også har fått for meg, at han dro rundt tiden da de skiftet hypotese. Det var vel i juni 2019 at de skiftet hypotese.
Citera
2020-10-30, 13:57
  #52572
Medlem
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...r-paa-villspor
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback