2020-11-05, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1

Selvfølgelig er den tinglyst!
Selve konseptet med en borett er at den er en heftelse ved huset, at det ikke kan selges uten at retten følger med.

Skjønner ikke helt hvordan den skal låse henne fast, det er bare en rettighet.
Hun har uansett 200k på konto og eiendom som er i veien for sosialstøtte.

Det fantes og finnes rettigheter for skilte kvinner gjennom trygdesystemet, og som ikke har noen ting med sosialstøtte å gjøre.

De 200 000 som skulle settes på høyrentekonto skulle ikke utbetales til henne før hun fylte 67 år. AEH var 43 år i 1993, og måtte altså vente i 24 år før pengene ble tilgjengelige for henne.

Det er så sykt at det er vanskelig å tro. At slikt kunne foregå.
Citera
2020-11-05, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg bare forestiller meg at alt som kan minne om kritikk av TH har vært og er ikke-tema. Noe ingen i familien snakket om. Eller snakker om nå, etter at AEH forsvant.

Ektepaktene har nok ikke vært diskutert åpent. Noe sted.

Et gufs fra fortiden, da kvinner var fullstendig underlagt mannen. Dette er økonomisk undertrykking som jeg ikke trodde forekom i våre dager.

Afghanistan. Har ikke hørt om en sånn mann og sånne leveforhold her. Fy for noen opplysninger. Og dette var hun alene med. Familer går i stykker av sånne stygge arv og svindelsaker. Og drap i kjølevannet.
Citera
2020-11-05, 00:06
Medlem
Citat:
De 200 000 som skulle settes på høyrentekonto skulle ikke utbetales til henne før hun fylte 67 år. AEH var 43 år i 1993, og måtte altså vente i 24 år før pengene ble tilgjengelige for henne.

Først nå i det siste jeg har tatt innover meg hvor sykt det er. Glad du gjentar budskapet med litt forskjellige ord i flere innlegg. Det er utrolig at NRK ikke presset ham på dette.
Citera
2020-11-05, 00:07
Medlem
Citat:
Det fantes og finnes rettigheter for skilte kvinner gjennom trygdesystemet, og som ikke har noen ting med sosialstøtte å gjøre.

Hun hadde en viss tilgang til pengene.
Citat:
I tillegg ble hun tilgodesett med en gave fra Tom Hagen på 200.000 kroner. I ektepakten er det beskrevet at disse pengene må plasseres på høyrentekonto, eller plasseres i sikre obligasjoner. Pengene skal bare brukes i særskilt trengende situasjoner. Betingelsene for gaven, skulle bortfalle ved 67-årsdagen til Anne-Elisabeth Hagen.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/MRG1l5/ektepakten-anne-elisabeth-hagen-kunne-hatt-krav-paa-tom-hagens-millioner
Citera
2020-11-05, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg vet ikke. Jeg finner ikke noe informasjon i noen artikler om dette.

I en VG-artikkel som krever innlogging står dette:
(Jan 9, 2019) " — Brodwall ble først informert 1. november, dagen etter 68-åringens forsvinning, om at det hadde skjedd noe alvorlig med henne. – Det var datteren..."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/p6a1O6/loerenskog-forsvinningen-slik-bygget-tom-hagen-opp-milliardformuen

Var det flere som ikke er i familie med AE og TH som fikk den samme informasjonen 1.11.2018?

Vil si det tillegges verdi om han holdt seg unna. Hvis han hjalp til. At han erkjenner for seg selv hva han gjorde.
Citera
2020-11-05, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Si at Anne Elisabeth krever ektepakten omstøtt (som jeg tror er lovens begrep)

Da skal dommeren se på hva AEH har av verdier. En slik borett vil dommeren se bort ifra som en verdi.

TH som den syke mannen han er, trodde selvsagt at han "kompenserte" AEH ved å gi henne en borett. Men TH er ingen advokat innenfor ekteskapsrett, det beviste han der...
Ja da forstår jeg deg. Og følger deg på den
Citera
2020-11-05, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
AE har ingen bistandsadvokat, alle snakker TH og barnas sak.

Ja han er usynlig.
Gard Andre Lier er oppnevnt som bistandsadvokat for å påse at avdøde Anne-Elisabeth Hagens rettigheter ivaretas.
Og han kommer unna med - ehh ingenting? Dette må da han vite. Får penger for det gjør han og. Er det ingen kontroll med om bistandsadvokater sitter og dingler med bena eller?
I kveld har jeg fått så mye sjokk at hodet er fullt - eller tomt. Alt ettersom. Ja jeg ser at folk kan være redd han. Han både kan og gjør .
Citera
2020-11-05, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
AE har ingen bistandsadvokat, alle snakker TH og barnas sak.

Ja han er usynlig.
Gard Andre Lier er oppnevnt som bistandsadvokat for å påse at avdøde Anne-Elisabeth Hagens rettigheter ivaretas.
Og han kommer unna med - ehh ingenting? Dette må da han vite. Får penger for det gjør han og. Er det ingen kontroll med om bistandsadvokater sitter og dingler med bena eller?
I kveld har jeg fått så mye sjokk at hodet er fullt - eller tomt. Alt ettersom. Ja jeg ser at folk kan være redd han. Han både kan og gjør .
Citera
2020-11-05, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Hun hadde en viss tilgang til pengene.

Citat:
I tillegg ble hun tilgodesett med en gave fra Tom Hagen på 200.000 kroner. I ektepakten er det beskrevet at disse pengene må plasseres på høyrentekonto, eller plasseres i sikre obligasjoner. Pengene skal bare brukes i særskilt trengende situasjoner. Betingelsene for gaven, skulle bortfalle ved 67-årsdagen til Anne-Elisabeth Hagen.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/MRG1l5/ektepakten-anne-elisabeth-hagen-kunne-hatt-krav-paa-tom-hagens-millioner

Og hvem skulle avgjøre hva som ble akseptert som særskilt trengende situasjoner?

Tom Hagen? Han ville ydmyke henne maksimalt. Tvinge henne til å bønnfalle ham om å få pengene han liksom hadde gitt henne i gave.

Det er sjokkerende og kvalmende.
Citera
2020-11-05, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Her er det flere som misforstår. En advokat signerer ikke ektepakten. Det er det partene og vitnene som gjør. Man trenger ikke en advokat for å skrive en ektepakt, men dersom man benytter en finnes det et felt hvor man kan skrive inn navnet til vedkommende. Det er ikke en signatur, kun et opplysningsfelt. Navnet til BB sto der, men han hevder å ikke ha deltatt i utformingen.

Javel, forstått
Citera
2020-11-05, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Billiejean82
Jeg har sett Gone Girl igjen(flere år siden sist). Jeg tror TH også har sett den(eller lest boka?). Kanskje før forsvinningen, kanskje etter? Det vil i alle fall være kjekt for ham om vi alle tror det er sånn det henger sammen. Han hinter forsiktig om at han håpet hun bortførte seg selv. I denne filmen er damen som forsvinner psykopat og ektemannen trosser advokatens råd og overbeviser opinionen med sin sjarm om at han er et ekte menneske og ingen drapsmann. Synes TH har latt seg inspirere til intervjuet, men han er ingen Ben Affleck 😅 damen går også anonymt online for å prøve å svekke opinionen om ektemannen.
Er det katten i Tom og Jerry som heter Tom? Lange skrevne teorier. Villet villedning. Hmm.

Ser et drag av "disgussed" over munnen når han snakker om skilsmissepapiret han ikke visste om. At hun våget.

Hadde passet bra om vi trodde AEH var som psykopaten Amy, ja. men det er vel heller omvendt...Bortførte seg selv og stakkars TH.
Eventuelt kan vi jo finne andre damer å peke på KK eller VO eller honey trap.

Interessant med mer innsikt i ektepakten, stakkars menneske og barna vet vel ikke bedre, dette var oppveksten deres.

Jeg hadde nylig en lengre telefonsamtale med tenåringssønnen til en venninne, mens jeg trodde jeg snakket med henne for det var hennes telefonnummer. Jeg har jobbet mye på telefon og det er tilogmed bokstaver man ikke hører forskjell på over telefon. Med litt forberedelse kan man absolutt fake å være en annen, sin mor feks. Selv i en lengre samtale. Så lenge man ringer fra deres nummer forventer Ingen at de blir lurt eller analyserer stemmen i stor grad "oppgi timeliste, kontonummer, spør om forslag til oppskrifter til styremøte på kvitfjell". Håper de sjekker alibi grundig på disse barna og våger å lage alternativ tidslinje der telefonsamtalene ikke er reelt livstegn.

Ja så det draget
Citera
2020-11-05, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Det som er arvet må holdes utenfor ekteskapsavtalen og må ikke ha noe med Sloraveien 4 å gjøre.
Bare fordi vedkommende har arvet en eiendom, skal den ikke lenger anses å være i behov av Sloraveien 4 som tilhører henne. Det er helt galt å behandle et individ på denne måten.

Man får inte vara skriven på 2 bostadsadresser samtidigt i Sverige, jag tror det är samma i Norge?
Man får däremot ha en bostad och fler (rättat; jag skrev först ett fritidshus) fritidshus som man inte bor permanent i.
Inte säkert lagen tillåter AEH ha två s.k. permanenta bostäder.
Senast redigerad av Moschata 2020-11-05 kl. 01:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in