2020-11-02, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Den på kjøkkenet tror jeg er den mye omtalte nye gasovnen, den på stua ser ut som en gammel koksovn som også kan brukes til vedovn

Det er en tradisjonell peis. Disse peisene ble tidligere levert uten innmat. Dette førte til en vanvittig oppvarming, men det var også ulemper. En åpen peis gir mye peiskos og hygge. Vi kjenner alle til den gode stemningen av å sitte foran en åpen peis, samtidig kjenner vi til iskalde hytter på morgenen fordi spjeldet på gruepeisen har stått oppe hele natten. Mange branntilløp er også forårsaket av sprut fra gnister og glør fra åpne peiser.
Noen har valgt å sette inn en peiskassett. Veldig mange har montert en vedovn/peisovn til pipeløpet. Prisen på disse varier fra 7-8 tusen til det tidobbelte.
Citera
2020-11-02, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Nei, men man bytter ut nedslitte dørlister og erstatter sofaer fra 70-tallet i loppemarkedkvalitet. Tesla er litt stråmannsargument.

Tror du AEH satte foten ned for de tingene? Det var så klart TH som behandlet henne sånn. Hun ville blitt rørt og glad om hun fikk et finere hjem. Nesten alle hjemmeværende i kjøtt og blod ønsker det.

Langt fra alle gjør det, nei. Ekstrem materialisme er en form for mentalsykdom på mange måter, og de som er ekstremt opptatt av luksus rundt seg til enhver tid er etter min mening sjelden vel bevarte. Bilder fra hjemmet viser at dette var to mennesker som bodde i det vi kaller et ordentlig hjem (og ikke en visningsleilighet helt blottet for personlighet og sjarm), og komfort og hygge trumfer sosiale forventninger. Hvorfor skal vi bry oss om hvordan et ektepar har det så lenge de trives?
Citera
2020-11-02, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Slike påstander som bidrar til å mistenke at TT driver en organisert kampanje på forumet her

Jeg er ikke enig i dette. Eksemplet er kun brukt for å vise at mange ikke er opptatt av materielle ting.
Dette argumentet om at man er en del av en kampanje, kan jo brukes mot absolutt alle som stiller spørsmål ved om TH er skyldig. Skal man bare akseptere dette?
Skal man overlate banen til PT(Polititeamet)?
Citera
2020-11-02, 12:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Langt fra alle gjør det, nei. Ekstrem materialisme er en form for mentalsykdom på mange måter, og de som er ekstremt opptatt av luksus rundt seg til enhver tid er etter min mening sjelden vel bevarte. Bilder fra hjemmet viser at dette var to mennesker som bodde i det vi kaller et ordentlig hjem (og ikke en visningsleilighet helt blottet for personlighet og sjarm), og komfort og hygge trumfer sosiale forventninger. Hvorfor skal vi bry oss om hvordan et ektepar har det så lenge de trives?

Det så ut som et taskig hjem å bo i. Trangt. Får jo nesten klaus av å se videoen. Og som en annen nevnte, loppemarkedkvalitet.
Jeg skal være enig i at man ikke trenger gulv i ekte mahogny, gullkraner, eller sofa laget av skinn fra en eller annen fjellgeit som det finnes bare 100 stykker av i verden.
Men det huset der så taskig og trist ut innvendig.
Citera
2020-11-02, 12:38
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Du verden så trivelig de må ha hatt det, hun som forsøkte å komme seg ut av ekteskapet med livet i behold og han som trolig hindret henne å gjøre nettopp det.
Citera
2020-11-02, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Du verden så trivelig de må ha hatt det, hun som forsøkte å komme seg ut av ekteskapet med livet i behold og han som trolig hindret henne å gjøre nettopp det.

Det finnes knapt et forhold uten gnist og krangling, den man elsker høyest hater man tidvis også og samliv kan være utfordrende for absolutt alle: i et normalt samliv finner man litt av alt.
Citera
2020-11-02, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Det så ut som et taskig hjem å bo i. Trangt. Får jo nesten klaus av å se videoen. Og som en annen nevnte, loppemarkedkvalitet.
Jeg skal være enig i at man ikke trenger gulv i ekte mahogny, gullkraner, eller sofa laget av skinn fra en eller annen fjellgeit som det finnes bare 100 stykker av i verden.
Men det huset der så taskig og trist ut innvendig.

Jeg synes ikke det, jeg synes ekteparet fremstår som særdeles avslappede mennesker som ikke bryr seg et fnugg om hva andre sier eller mener.
Citera
2020-11-02, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Det er en tradisjonell peis. Disse peisene ble tidligere levert uten innmat. Dette førte til en vanvittig oppvarming, men det var også ulemper. En åpen peis gir mye peiskos og hygge. Vi kjenner alle til den gode stemningen av å sitte foran en åpen peis, samtidig kjenner vi til iskalde hytter på morgenen fordi spjeldet på gruepeisen har stått oppe hele natten. Mange branntilløp er også forårsaket av sprut fra gnister og glør fra åpne peiser.
Noen har valgt å sette inn en peiskassett. Veldig mange har montert en vedovn/peisovn til pipeløpet. Prisen på disse varier fra 7-8 tusen til det tidobbelte.
Jeg mente den gamle fine sorte ovnen som også er der🐱🐶
https://i.imgur.com/1lxYUUM.jpg
Senast redigerad av Ittno 2020-11-02 kl. 13:22.
Citera
2020-11-02, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Jeg vet, de fleste river ned en vegg for å åpne kjøkkenet når man har to milliarder på konto og kona går hjemme hele dagen. Men du kommer ikke til å gjøre det for kona di om du vinner i Lotto 100 ganger ; )

To milliarder øker ikke behovet for et større kjøkken. Vi har et forholdsvis lite kjøkken. Det holder i massevis for en husstand med to personer. Vi spiser ikke på kjøkkenet, da sitter vi en spisekrok i stua. Barna er forlengst fløyet ut av redet. Hvorfor skulle vi utvide kjøkkenet? Pga en lottopremie?
Citera
2020-11-02, 13:35
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Om TH är skyldig så har jag väldigt svårt att tro att han har anlitat någon utomstående som inte är en väldigt nära vän. Han begriper att man inte kan köpa lojalitet för pengar.

Jag tänker att den enda förklaringen till det hela är att det skett ett brott i hastigt mod och att TH tog itu med detta på egen hand. Han kan ha hunnit gömma kroppen, städa upp i huset, skaka liv i sina gamla kryptovalutakonton som var aktuella för ett halvår sedan, skriva trusselbrev och plantera ut vilseledande spår under de timmar fram tills att han ringde polisen. DET ENDA som stör den
tanken är de två telefonsamtalen där det sägs att en anställd samt sonen pratat med AEH.

Visst kan man köpa lojalitet för 10 millioner.

Och vem säger att TH inte tidigare har haft användning
för en professionell "fixer"*, inte till mord men till evt. ekonomisk
kriminalitet mm. och på så sätt har tillgång till professionell och lojal fixer/torpedo
(* En fixer, der bortskaffer lig eller "renser" fysisk bevis for kriminalitet kaldes ofte mere specifikt en renere Fixer (person) - https://da.qaz.wiki/wiki/Fixer_(person))

Och ja de två telefonsamtal utesluter din teori.

TH har dessutom vittnen på att han var på job på förmiddagen,
så hur skulle han haft tid at göra alt själv,
gömma kroppen, städa upp, plantera ut vilseledande spår etc?

TH har heller inte haft möjlighet att skriva ut trusselbrevet efter et evt mord,
polisen har nämligen gjort stort job av att föröka identifiera den printern som skrev ut brevet,
men polisen är, efter vad jag har läst, utan resultat.

Men det är möjligt att TH själv, den morgon efter de två telefonsamtal dödade AEH,
och snabbt kontaktade sin "fixer" och fick honom att ordna upp efter sig, dvs:
gömma kroppen, städa upp, plantera ut vilseledande spår etc.
Kanske det var TH's "Fixer" som anlände i den ljusa bilen som parkerade bakom huset
ungefär samtidigt som TH säger att han lämnade hemmet.
Citera
2020-11-02, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Jeg mente den gamle fine sorte ovnen som også er der🐱🐶
https://i.imgur.com/1lxYUUM.jpg
Ja, og det har jeg allerede kommentert.
Synes den ligner på en Dovre 40/45 CBS, med påmontertet topp. Til den nette sum av ca 15000 kr.

https://proffpeis.no/produkt/ved-peis/dovre/dovre-4045-cbs
Citera
2020-11-02, 13:57
Bannlyst
Citat:
Jeg synes ikke det, jeg synes ekteparet fremstår som særdeles avslappede mennesker som ikke bryr seg et fnugg om hva andre sier eller mener.

Hun var like gjerring som han, er det det du mener?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in