Citat:
Ursprungligen postat av
allegrageller
Om TH är skyldig så har jag väldigt svårt att tro att han har anlitat någon utomstående som inte är en väldigt nära vän. Han begriper att man inte kan köpa lojalitet för pengar.
Jag tänker att den enda förklaringen till det hela är att det skett ett brott i hastigt mod och att TH tog itu med detta på egen hand. Han kan ha hunnit gömma kroppen, städa upp i huset, skaka liv i sina gamla kryptovalutakonton som var aktuella för ett halvår sedan, skriva trusselbrev och plantera ut vilseledande spår under de timmar fram tills att han ringde polisen. DET ENDA som stör den
tanken är de två telefonsamtalen där det sägs att en anställd samt sonen pratat med AEH.
Visst kan man köpa lojalitet för 10 millioner.
Och vem säger att TH inte tidigare har haft användning
för en professionell "fixer"
*, inte till mord men till evt. ekonomisk
kriminalitet mm. och på så sätt har tillgång till professionell och lojal fixer/torpedo
(
* En fixer, der bortskaffer lig eller "renser" fysisk bevis for kriminalitet kaldes ofte mere specifikt en renere Fixer (person) -
https://da.qaz.wiki/wiki/Fixer_(person))
Och ja de två telefonsamtal utesluter din teori.
TH har dessutom vittnen på att han var på job på förmiddagen,
så hur skulle han haft tid at göra alt själv,
gömma kroppen, städa upp, plantera ut vilseledande spår etc?
TH har heller inte haft möjlighet att skriva ut trusselbrevet efter et evt mord,
polisen har nämligen gjort stort job av att föröka identifiera den printern som skrev ut brevet,
men polisen är, efter vad jag har läst, utan resultat.
Men det är möjligt att TH själv, den morgon efter de två telefonsamtal dödade AEH,
och snabbt kontaktade sin "fixer" och fick honom att ordna upp efter sig, dvs:
gömma kroppen, städa upp, plantera ut vilseledande spår etc.
Kanske det var TH's "Fixer" som anlände i den ljusa bilen som parkerade bakom huset
ungefär samtidigt som TH säger att han lämnade hemmet.