2020-09-09, 14:21
Medlem
Ny informasjon på tv2.no nå
https://www.tv2.no/nyheter/11631804/

Fra artikkel:
Politiet har underveis i etterforskningen hatt en teori om at Anne-Elisabeth Hagen ble angrepet av en eller flere gjerningspersoner mens hun var på badet som ligger like ved entreen i eneboligen.
Der er det funnet biologiske spor, samt flere klesplagg og et håndkle tilhørende 68-åringen.

TV 2 er kjent med at politiet likevel valgte å ta seg inn i huset allerede samme kveld som Anne-Elisabeth Hagen forsvant. Da tok de med seg flere gjenstander, blant annet en telefon. De gjorde også noen helt enkle kriminaltekniske undersøkelser.

Dagen etter forsvinningen var ikke politiet inne, men den 2. november gikk de inn igjen og gjorde nye beslag og undersøkelser. Blant annet fant de fottøyavtrykk flere steder i huset.
I tillegg samlet de inn prøver av biologisk materiale som ble funnet i huset. I arbeidet har det blitt brukt kjemikalier som kan påvise selv mindre mengder blod på en overflate.

TV 2 er kjent med at badet ved entreen var gjenstand for svært grundige kriminaltekniske undersøkelser i den tidlige fasen av etterforskningen.
Ifølge TV 2s opplysninger tok politiet blant annet beslag den hvite døra som skiller entreen og badet, samt en toalettring og et toalettlokk. De tok også med håndsåpa som sto på vasken, og en toalettbørste.

Det virker som om åstedet er badet i entreen med tanke på undersøkelsene og spor. Det er funnet flere klesplagg og et håndkle tilhørende AEH. Så vidt jeg har lest er det ikke dusj nede, så det med håndkle som tilhører AEH virker merkelig.
Med tanke på "fallet" som telefon har vist fra 2. etasje til 1. etasje, virker det som om alt har startet oppe og endte nede på badet.
Uansett så hvor godt det har vært planlagt så tviler jeg på at et fall i trappen er planlagt. Det kan være det som har ødelagt hvis, og jeg sier hvis, utgangspunktet var kidnapping.
Citera
2020-09-09, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rips
Jeg vet ikke om TH ringte 112, eller 02800.

Jeg har tenkt på dette med nødnummer. Jeg vet ikke om det er slik nå, men tidligere koblet alle nødsamtaler seg sammen.
Kanskje det bare er politiet som får de andre inn i sin sentral?

Det er ikke særlig anonymt i alle fall å ringe nødnummer.

Noen som kan om dette?

Jeg mener tilogmed med at det ikke engang var 02800 som stod, men mer lokalt nr til politistasjonen. Men mulig jeg tar feil, også media kan ta feil. Har noen andre lest noe slikt?
Mulig også media antar at han ringte nødnr, og derfor skriver det.
Men jeg skal prøve å finne ut av om alle samtaler til politiet blir tatt opp.
Citera
2020-09-09, 16:52
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T--E

Fra artikkel:
Politiet har underveis i etterforskningen hatt en teori om at Anne-Elisabeth Hagen ble angrepet av en eller flere gjerningspersoner mens hun var på badet som ligger like ved entreen i eneboligen.
Der er det funnet biologiske spor, samt flere klesplagg og et håndkle tilhørende 68-åringen.

TV 2 er kjent med at politiet likevel valgte å ta seg inn i huset allerede samme kveld som Anne-Elisabeth Hagen forsvant. Da tok de med seg flere gjenstander, blant annet en telefon. De gjorde også noen helt enkle kriminaltekniske undersøkelser.

Dagen etter forsvinningen var ikke politiet inne, men den 2. november gikk de inn igjen og gjorde nye beslag og undersøkelser. Blant annet fant de fottøyavtrykk flere steder i huset.
I tillegg samlet de inn prøver av biologisk materiale som ble funnet i huset. I arbeidet har det blitt brukt kjemikalier som kan påvise selv mindre mengder blod på en overflate.

TV 2 er kjent med at badet ved entreen var gjenstand for svært grundige kriminaltekniske undersøkelser i den tidlige fasen av etterforskningen.
Ifølge TV 2s opplysninger tok politiet blant annet beslag den hvite døra som skiller entreen og badet, samt en toalettring og et toalettlokk. De tok også med håndsåpa som sto på vasken, og en toalettbørste.

Det virker som om åstedet er badet i entreen med tanke på undersøkelsene og spor. Det er funnet flere klesplagg og et håndkle tilhørende AEH. Så vidt jeg har lest er det ikke dusj nede, så det med håndkle som tilhører AEH virker merkelig.
Med tanke på "fallet" som telefon har vist fra 2. etasje til 1. etasje, virker det som om alt har startet oppe og endte nede på badet.
Uansett så hvor godt det har vært planlagt så tviler jeg på at et fall i trappen er planlagt. Det kan være det som har ødelagt hvis, og jeg sier hvis, utgangspunktet var kidnapping.
Interessant å lese en teori politiet hadde.

Ut fra denne artikkelen kan ikke 1 stk GM utelukkes.

Dette er også interessant:
"I arbeidet har det blitt brukt kjemikalier som kan påvise selv mindre mengder blod på en overflate."

Dette sett i sammenheng med at vaskebøtte var borte kan tyde på en GM som vasker blod / andre spor

Det var tydeligvis også spor på den hvite døra.

Blir interessant hva som kommer frem etterhvert om politiets nye undersøkelser rundt telefonnbevegelsene til AEH's telefon.
Citera
2020-09-09, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Pussig, det har siden du ble medlem ikke kommet en tøddel med informasjon som svekker mistanken mot TH, heller motsatt.

Slutt å tulle.

Da politiet brukte beredskapstroppen for å arrestere en mann som ville møtt opp i cellen på Grønland om de hadde sendt ham en SMS, trodde naturligvis hele Norge at idiotpolitiet hadde bevisene i orden.

På det tidspunktene var mistankene mot TH på 100, nå, etter mange måneder med all mulig tilgjengelig fleksing fra råtnepårotpolitiet, er det bare bermen som tror at TH er skyldig.

Ikke engang politiorganet VG støtter politiet lenger.
Citera
2020-09-09, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T--E

Fra artikkel:

"Dagen etter forsvinningen var ikke politiet inne, men den 2. november gikk de inn igjen og gjorde nye beslag og undersøkelser."
Hade TM eller andra familjemedlemmar tillgång till huset efter AEH försvunnit? Eller fram til den 2 nov.???
Citera
2020-09-09, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Slutt å tulle.

Da politiet brukte beredskapstroppen for å arrestere en mann som ville møtt opp i cellen på Grønland om de hadde sendt ham en SMS, trodde naturligvis hele Norge at idiotpolitiet hadde bevisene i orden.

På det tidspunktene var mistankene mot TH på 100, nå, etter mange måneder med all mulig tilgjengelig fleksing fra råtnepårotpolitiet, er det bare bermen som tror at TH er skyldig.

SH sier han har gitt opp å sende sms til TH, fordi han ikke er i stand til å lese de, så det tviler jeg faktisk på. Om du synes SH/TH er troverdige da...
Citera
2020-09-09, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Så da var hypotese angående TH og de tre barna inkludert RU som part i krypto-opplegg ferdig for min del.
TH's åtte oppringninger var ikke beskjeder til barna. TH benyttet ikke "kode-språk", og han forklarte ikke feil "kode-språk" i avhør.

Jeg kommer ikke til å bruke mer tid på denne hypotesen

Det tror jeg er en klok beslutning.
Citera
2020-09-09, 23:06
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Slutt å tulle.

Liker ikke helt måten du omtaler 90 prosent av forumdeltakerene her på.
Citera
2020-09-09, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pettsko72
"Dagen etter forsvinningen var ikke politiet inne, men den 2. november gikk de inn igjen og gjorde nye beslag og undersøkelser."
Hade TM eller andra familjemedlemmar tillgång till huset efter AEH försvunnit? Eller fram til den 2 nov.???

Jeg tror ikke noen av familien hadde fri tilgang til boligen før teknikerne rykket inn.

TH med familie ble innlosjert på hotell under beskyttelse av politiet.

Og, det har vært skrevet at sivilt politi spanet på boligen i Sloraveien 24/7 iallfall den første uken etter forsvinningen.
Citera
2020-09-09, 23:42
Medlem
Håper kundene forlater TH så massivt at pengesekken hans skrumper inn til et minimum.
Citera
2020-09-10, 00:04
Medlem
Det er liten tvil om at th er en del av dette. Han må ha alt på papir og i konvolutt. Hvilke andre eldre personer vil gjennomføre drap eller kidnapping av aeh. Kidnapping er dog helt utelukket. Ingen kryptogutt legger igjen et skriftelig brev. Dette viser også at gm hadde kontroll på hvem som har tilgang til bolig så ingen oppdaget brevet og avslørte planen feks etter ti minutter. Her er det både en eldre og en yngre gm.
Senast redigerad av LH07 2020-09-10 kl. 01:03.
Citera
2020-09-10, 07:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
Håper kundene forlater TH så massivt at pengesekken hans skrumper inn til et minimum.

Inntektene til Elkraft A/S skal være halvert det siste året.
Det kommer jo til et punkt der utgiftene overstiger inntektene, og da er det kroken på døra.
Såvidt meg meg bekjent har TH gjordt et uttak av aksjeutbytte på hele 70 millioner.
Kanskje har han gjordt dette uttaket for å forberede seg på en storkonkurs.
Kanskje har han gjemt pengene i en bankboks i Bahamas sånn at ikke namsmannen skal få fatt i dem når konkursen kommer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in