2020-10-30, 01:19
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Bra jobba👍😊 «Efter» er ikke er ord som dukker opp med Google Translate. Er ikke enig med språkekspert som sier det ikke er skrevet av en normann..

om man skriver ordet "etter" på google och översätter till svenska får man ordet "efter"
Citera
2020-10-30, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Bra jobba👍😊 «Efter» er ikke er ord som dukker opp med Google Translate. Er ikke enig med språkekspert som sier det ikke er skrevet av en normann..

"Efter" brukes i Sverige og i Danmark. Og blant folk som er oppvokst på beste vestkant. Sistnevnte sier heller ikke Majorstua, men Majorstuen.
Citera
2020-10-30, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Då kan man undra varför just 4% av förmögenheter, varför inte någon annan procentsats till exempel, 5%

Enig. På meg virker "4%" veldig tilfeldig. Min antakelse er man først fant hvilket beløp man ønsket og så regnet på hvor mye det utgjør av formuen. En ledetråd kan derfor være hvorfor de ønsket nettopp 9 millioner Euro.
Citera
2020-10-30, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
om man skriver ordet "etter" på google och översätter till svenska får man ordet "efter"

Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
"Efter" brukes i Sverige og i Danmark. Og blant folk som er oppvokst på beste vestkant. Sistnevnte sier heller ikke Majorstua, men Majorstuen.
Interessant, Notteliten og Hellsculls!
Dere og andre som har greie på språk og dialekter m.m. greier kanskje å løse trusselbrevgåten
Citera
2020-10-30, 01:39
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sundayleague
Enig. På meg virker "4%" veldig tilfeldig. Min antakelse er man først fant hvilket beløp man ønsket og så regnet på hvor mye det utgjør av formuen. En ledetråd kan derfor være hvorfor de ønsket nettopp 9 millioner Euro.

eller varför 9 miljoner euro inte är 4% av hans förmögenhet...
Citera
2020-10-30, 01:45
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Interessant, Notteliten og Hellsculls!
Dere og andre som har greie på språk og dialekter m.m. greier kanskje å løse trusselbrevgåten

Hela brevet är en konstruktion, om det ska bevisa något måste antingen någon berätta eller polisen hitta en dator med 100% logg
Citera
2020-10-30, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Hela brevet är en konstruktion, om det ska bevisa något måste antingen någon berätta eller polisen hitta en dator med 100% logg
Jeg forstår. Hvis det som noen diskuterte på Vgd (om at Kryptomannen har en av de samme skrivefeilene som er i trusselbrevet) stemmer, så kan det kanskje hende at noen som har lest noen av Kryptomannens tekster forfattet trusselbrevet og plantet Kryptomannens skrivefeil i trusselbrevet?
http://vgd.no/samfunn/aktuelt/tema/1852361/tittel/falkevik-hagen-kidnappet/innlegg/49429703/#49429703
Hvis det er slik, så kan kanskje politiet finne forfatteren ved å finne ut hvem som har lest Kryptomannens tekster?

Kanskje GM startet planleggingen av forbrytelsen mot AE etter å ha lest om "hvalen" m.m. i Kryptomannens tekster på forum el.l. og/eller etter å ha fått greie på Krypomannens forretningsplaner og Kryptomannens møter med TH?

Hvis Kryptomannen (KM) er uskyldig (som jeg tror) og hvis KM har den nevnte skrivefeilen: Hvor stor er sjansen for at trusselbrevforfatteren skulle velge å skrive akkurat KMs skrivefeil dersom trusselbrevforfatteren ikke bevisst ønsket å plante det for å peke på KM?
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-30 kl. 02:48.
Citera
2020-10-30, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Vett Stavanger
"Ja bare så du vett det" (Sang av Onsdagsbandet fra Stavanger)
Citera
2020-10-30, 02:31
Medlem
Citat:
Har vært spekulasjoner her om det kan trekkes forbindelser til handelsregelen https://snl.no/handlingsregelen
Citera
2020-10-30, 02:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
"After" i det engelske språket er også ganske likt. Ellers er mye av ordstillingen lik som på engelsk, mens den korrekte bruken av "hvis" og "når" vitner om kunnskap i det norske språket. Jeg tror det er umulig å konkludere med noe ut fra disse tekstene. De som har skrevet dem har vært veldig bevisste på å ikke la tekstene avsløre noe. Dette vitner også de ulike meningene til språkekspertene som har sagt noe om dette i media, om.
Senast redigerad av univers123 2020-10-30 kl. 03:02.
Citera
2020-10-30, 03:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg forstår. Hvis det som noen diskuterte på Vgd (om at Kryptomannen har en av de samme skrivefeilene som er i trusselbrevet) stemmer, så kan det kanskje hende at noen som har lest noen av Kryptomannens tekster forfattet trusselbrevet og plantet Kryptomannens skrivefeil i trusselbrevet?
http://vgd.no/samfunn/aktuelt/tema/1852361/tittel/falkevik-hagen-kidnappet/innlegg/49429703/#49429703
Hvis det er slik, så kan kanskje politiet finne forfatteren ved å finne ut hvem som har lest Kryptomannens tekster?

Kanskje GM startet planleggingen av forbrytelsen mot AE etter å ha lest om "hvalen" m.m. i Kryptomannens tekster på forum el.l. og/eller etter å ha fått greie på Krypomannens forretningsplaner og Kryptomannens møter med TH?

Hvis Kryptomannen (KM) er uskyldig (som jeg tror) og hvis KM har den nevnte skrivefeilen: Hvor stor er sjansen for at trusselbrevforfatteren skulle velge å skrive akkurat KMs skrivefeil dersom trusselbrevforfatteren ikke bevisst ønsket å plante det for å peke på KM?

Citat:
Fetad: Det er viktig og et veldig godt poeng! Hvis GM/trusselbrevforfatteren bevisst plantet ting i trusselbrevet som skulle peke på Kryptomannen (se sitat over), så kan det kanskje hende at løsepengesummen er det samme beløpet som Kryptomannen ønsket at TH skulle investere (og at dette også skulle peke mot Kryptomannen)?
Edit: Og hvis det er slik, er det viktig at politiet får greie på hvem som visste hvilket beløp Kryptomannen ønsket at TH skulle investere.

Vet noen av dere hvor Kryptomannen vokste opp og hvor i Norge han har bodd? Kan det hende at GM plantet eventuelle dialektord (som skulle peke på Kryptomannen) i epostene fra motparten og/eller i trusselbrevet?
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-30 kl. 03:35.
Citera
2020-10-30, 05:49
Medlem
Citat:
Min tanke var att om det nu skulle vara en hämd och att summan eller procenten betyder någonting. Exempel, detta har jag gått miste om och vill nu ha, summan betyder något allvarligt som TH vet om eller styr misstanken mot något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in