• 1
  • 2
2019-01-07, 23:17
Medlem
Hej!
För ett 2-3 månader sedan startade jag ett företag vid sidan av mina studier. Det har gått väldigt bra och jag har sedan dess gjort en vinst på över 10 miljoner kronor. Jag studerar utomlands och har därför inte haft någon kontakt med familj eller vänner, så de vet ej om detta. Jag funderar på att aldrig gå ut med detta till vänner, då jag är rädd att de ska bli avundsjuk osv. Hur tycker ni jag ska göra?
Kan tillägga att detta endast är början, då efterfrågan är större än vad jag trodde.
Citera
2019-01-07, 23:19
Medlem
Energiknippes avatar
Du har gjort en vinst på 10 miljoner på (typ) tre månader? Vad är affärsidén, lönnmord eller Knark? Trolla vidare.
Citera
2019-01-07, 23:22
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuiwa
Hej!
För ett 2-3 månader sedan startade jag ett företag vid sidan av mina studier. Det har gått väldigt bra och jag har sedan dess gjort en vinst på över 10 miljoner kronor. Jag studerar utomlands och har därför inte haft någon kontakt med familj eller vänner, så de vet ej om detta. Jag funderar på att aldrig gå ut med detta till vänner, då jag är rädd att de ska bli avundsjuk osv. Hur tycker ni jag ska göra?
Kan tillägga att detta endast är början, då efterfrågan är större än vad jag trodde.

Även om det nog är en shitpost så är det rätt intressant som ämne. Jag skulle hävda att det bästa är att inte säga något alls, utan låtsas som att det regnar.
Citera
2019-01-07, 23:23
Medlem
Citat:
Hej!

Ta det lugnt. När du gör vinst på 10 miljoner på 2 månader så tar du sannolikt stor risk och sannolikheten är stor för att dom försvinner. Ta ut en vinst på 20-30 miljoner - köp lägenheter och aktier. Sen kan du förklara. Inget onormalt i att göra en vinst på 10 miljoner och sen förlora!
Citera
2019-01-07, 23:24
Medlem
Ja, företaget har gjort en vinst på ca 10 miljoner. Dessa pengar har jag dock ej tillgång till, då de återinvesteras konternueligt. Affärsidén har jag haft i flera år, men genomfört den nu.
Citera
2019-01-07, 23:29
Medlem
Citat:
Hej!
Berätta så lite som möjligt egen erfarenhet bara krångel.
Citera
2019-01-07, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triglycerider

Utveckla, hur ser/såg din ungängeskrets ut. Tänkte eftersom att det blev krångel.
Citera
2019-01-07, 23:41
Medlem
vilsmelatillnons avatar
Om du vill ha dina vänner och familj kvar, håll pengarna för dig själv och nämn inte ett ord.
Citera
2019-01-07, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triglycerider

Min erfarenhet är skam. Jag gick från 5k i fickan till 40mill (utan hävstång) när jag var 20 år gammal. Sen förlorade jag allt. Har man flexat för sina vänner känns det inte alls bra. Jag kände skam överför mina föräldrar som gav mig goda råd jag inte lyssnade på.

Håll låg profil. Easy come, easy go. Ta inget för givet om du inte har cash och egendom.
Citera
2019-01-07, 23:52
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kniv-Yxa
I den här tråden är du knappast rik. (FB) Att lyckas i livet?
Det rliga med folk som trollar är att de inte fattar att de avslöjas av sin historik.

Ofta avslöjas de ju ändå då trollandet är så uppenbart men sen sätter liksom historiken pricken över i.

Tio miljoner på 2-3 månader.... ok... det är säkert möjligt....

Men varför skulle man ha problem att berätta det? Släkten lär ju märka rätt fort att man har stålar ändå.
Citera
2019-01-08, 02:53
Medlem
Det är väl inget du måste prata med folk om?
Ingen har väl med någon annans ekonomi att göra egentligen. Finns ingen anmälningsplikt gentemot släkt att rapportera läget i plånboken.

Om folk ifrågasätter inköp, "jag ville ha den så jag köpte den". Ingen skyldighet mer än mot staten att berätta vart pengarna kommer ifrån.

Man har ju hört om många spelvinnare som tycker deras sociala liv blivit sämre efter storvinst, för en del ren katastrof.
Citera
2019-01-08, 03:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Det rliga med folk som trollar är att de inte fattar att de avslöjas av sin historik.

Ofta avslöjas de ju ändå då trollandet är så uppenbart men sen sätter liksom historiken pricken över i.

Tio miljoner på 2-3 månader.... ok... det är säkert möjligt....

Men varför skulle man ha problem att berätta det? Släkten lär ju märka rätt fort att man har stålar ändå.
Alla läser inte historiken eller har behov av att inte "luras" av trollinlägg. Var rätt uppenbart med tanke på tiden.

Har man pengar ska man inte tala om det eftersom det är fult.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in