• 1
  • 2
2019-01-07, 23:17
Medlem
Hej!
För ett 2-3 månader sedan startade jag ett företag vid sidan av mina studier. Det har gått väldigt bra och jag har sedan dess gjort en vinst på över 10 miljoner kronor. Jag studerar utomlands och har därför inte haft någon kontakt med familj eller vänner, så de vet ej om detta. Jag funderar på att aldrig gå ut med detta till vänner, då jag är rädd att de ska bli avundsjuk osv. Hur tycker ni jag ska göra?
Kan tillägga att detta endast är början, då efterfrågan är större än vad jag trodde.
Citera
2019-01-07, 23:19
Medlem
Energiknippes avatar
Du har gjort en vinst på 10 miljoner på (typ) tre månader? Vad är affärsidén, lönnmord eller Knark? Trolla vidare.
Citera
2019-01-07, 23:22
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuiwa
Hej!
För ett 2-3 månader sedan startade jag ett företag vid sidan av mina studier. Det har gått väldigt bra och jag har sedan dess gjort en vinst på över 10 miljoner kronor. Jag studerar utomlands och har därför inte haft någon kontakt med familj eller vänner, så de vet ej om detta. Jag funderar på att aldrig gå ut med detta till vänner, då jag är rädd att de ska bli avundsjuk osv. Hur tycker ni jag ska göra?
Kan tillägga att detta endast är början, då efterfrågan är större än vad jag trodde.

Även om det nog är en shitpost så är det rätt intressant som ämne. Jag skulle hävda att det bästa är att inte säga något alls, utan låtsas som att det regnar.
Citera
2019-01-07, 23:23
Medlem
Citat:
Hej!

Ta det lugnt. När du gör vinst på 10 miljoner på 2 månader så tar du sannolikt stor risk och sannolikheten är stor för att dom försvinner. Ta ut en vinst på 20-30 miljoner - köp lägenheter och aktier. Sen kan du förklara. Inget onormalt i att göra en vinst på 10 miljoner och sen förlora!
Citera
2019-01-07, 23:24
Medlem