2019-01-08, 03:28
Medlem
revodnebs avatar
Jag hade hållit tyst om det. Frågan är ju varför du tar upp frågan, söker du bekräftelse? Det kan du få här - du är duktig, bra jobbat! Fortsätt med det så kan du inom kort skippa ekorrhjulet och leva så som du vill. Det är få förunnat. Om du fortfarande vill ha bekräftelse så får du också vara beredd på konsekvenserna, avundsjuka, illvilja och risken för att bli mördad för dina pengar. Värt det? Det vet bara du. Jag ser fram emot en ny svensk Ingvar Kamprad eller Bill Gates som skapar en massa nya svenska jobb - kör på!
Citera
2019-01-08, 11:26
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuiwa
Ja, företaget har gjort en vinst på ca 10 miljoner. Dessa pengar har jag dock ej tillgång till, då de återinvesteras konternueligt. Affärsidén har jag haft i flera år, men genomfört den nu.

Vinst eller omsättning? Lutar mer åt det senare!

Och dina släktingar behöver du inte berätta för!
Men om du gör det så brukar de vänja sig efter ett tag.
Citera
2019-01-08, 11:34
Medlem
SurTrollets avatar
Först och främst så tror jag inte på din berättelse/historia men har en åsikt iaf och den lyder;
-Berätta ingenting övht, det lär ju visa sig ändå om du nu är så rik så 10miljoner ramlar in (i vinst) på ett kvartal, eller varannan månad? det visste du ju inte riktigt.
Citera
2019-01-08, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuiwa
Utveckla, hur ser/såg din ungängeskrets ut. Tänkte eftersom att det blev krångel.
Krånglet var mest ytligt bekanta som ville få eller låna pengar.Typ köpa lägenhet i thailand med 3 procent ränta sen när nejet kommer skitsura.
Citera
2019-01-08, 13:56
Medlem
Köp en riktigt prålig sportbil som du svänger in på uppfarten med hos morsan o farsan, ut kommer du i skräddarsydd kostym, Armani-brillor och krokodil-boots som du sparkar in gubbjävelns bildörr med. Varefter du kastar en sedel-rulle i handen på han så han kan köpa en ny kärra, för nu är vi fan rika!
Citera
2019-01-08, 13:59
Medlem
SoCos avatar
Säg inget till någon, använd pengarna att bjud till lite extra ibland istället, vet folk att du har mycket kommer dem bara vilja ha mer.
Citera
2019-01-08, 14:06
Medlem
Folk kommer att fatta tids nog att du har en massa pengar om du t ex flyttar till ett attraktivt område, har snygga prylar, googlar på ditt företag osv. Sedan är du ju trots allt bara i startgropen och har än så länge inte riktigt lyckats. Om du blir verkligt framgångsrik så kan du ju försöka hjälpa släkt/vänner/samhället till ett bättre liv. Se upp bara lite för att pengar förstör mycket också och man måste vara försiktig med vad man gödslar pengar med då ogräs också lätt växer i dess spår.
Citera
2019-01-08, 14:28
Medlem
Dollmens avatar
Om du tjänar så stora pengar sååå snabbt så kan du väll sponsra släktingar o vänner på några millar var eller ? De hade jag gjort utan vidare. Våran nye Kamprad kanske ? Pojken med guldbyxorna . Hmmmmm
Citera
2019-01-08, 14:39
Medlem
carminaburanas avatar
Så det är nån sorts klädmärke du skapat?

Sen säger du ju själv att du inte har tillgång till pengarna, de är återinvesterade så vad oroar du dig för? Du har ju inte vunnit på lotto.
Senast redigerad av carminaburana 2019-01-08 kl. 14:42.
Citera
2019-01-08, 15:52
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Jag har en mille på banken, vilket är extremt i min arbetarklassbakgrund.

Det var väldigt dumt av mig att berätta det för nån släkting, som sedan "skröt" om mig till höger och vänster. Nu är det gliringar hela tiden om det och en yngre släkting som skulle platsa i Lyxfällan är på mig hela tiden om att låna pengar. Så, håll käften om det!
Citera
2019-01-08, 16:17
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Även om det nog är en shitpost så är det rätt intressant som ämne. Jag skulle hävda att det bästa är att inte säga något alls, utan låtsas som att det regnar.
Instämmer!

Nu har jag inga rikingar i släkten, men några i bekantskapskretsen.
Den gemensamma nämnaren är att de inte säger ett knyst om att vara rika.
Citera
2019-01-08, 17:01
Dina föräldrar kanske har bra tips på hur du ska förvalta pengarna/ tillgångarna så att du inte förlorar allt lika snabbt som dom kommer in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in