Citat:
Ursprungligen postat av baudelaire01
Jag menar, jag GILLAR verkligen musik men en del av de här skribenterna tar i så man tror jorden ska skälva när man får höra den och den artisten och sen blir man besviken därför att skribenten dragit på. Så var det i alla fall när jag var yngre och mer lättlurad. Och Lokko (för att återknyta till topic) var ju en av de värsta på det området.
Det stora problemet är just att dom inte är musikaliskt begåvade!
Om man ska förstå sport behöver man inte vara en skicklig idrottsutövare!
Men om man verkligen ska förstå musik är det ett måste att man är musikaliskt begåvad!
Jag hör på 15 sekunder om en låt är en hit! Jag hör direkt om musik är "bra" även om jag personligen inte gillar just den musiken!
Det måste på många sätt vara en mardröm att som svensk musikkritiker gå runt och veta att man är en bluff som inte fattar någonting om det man skriver om, som om ett barn skulle vara sexrådgivare, som om en rädshågsen pacifist skulle berätta för andra om våldets mekanismer.
Jag har inga som helst aspirationer på att själv vara musikkritiker, jag anser mig själv ha oändligt ifrån tillräckliga kunskaper, men jag kan ju säga att jag inser direkt att majoriteten utav Sveriges musikkritiker är nollor, då dom inte ens har grundförutsättningen för att vara skickliga musikskribenter, älska
musiken samt vara musikaliskt
begåvade!