Citat:
Ursprungligen postat av
antiprofeminist
Det är vad jag tycker om din åsikt men nu sitter vi här med kuk i hand ändå.
Du har bevisat att börsen och sportbetting är olika för att de har olika odds, jag menar sannolikheter för vinst. Enligt din logik kan jag påstå att slot machines är inte alls spel och doppel då sannolikheten skiljer sig vinst från sportbetting. Jag kan då påstå att slot machines är ett välrespekterat yrke som man jobba inom och skaffa sig karriär.
Hur mycket har det totala kapitalet inom betting ökat sedan start? Hur kommer pengar in i spelsystemet?
Du vet, dom som finansierar börsens vinster är dom som köper saker av bolagen. Varje år tillförs kapital via vinster som oftast återinvesteras, och detta kommer från konsumenten som är den riktiga förloraren. Detta utöver det kapital som flödar in från enskilda investerare. Systemet är alltså ett "plussummespel".
Inom spelbranschen skjuts kapital till på endast ett sätt och det är via andra spelare. Eftersom spelbolagen gör vinst är det ett system som går med nettoförlust.
Men jag bryr mig inte så mycket om vad du tycker om börsen. Själv har jag sedan 18 års ålder gjort ca 3 miljoner i kapitalvinst genom att bara köpa om 30 bolag (dvs nästan riskfritt).