2018-12-27, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antiprofeminist
Menar du att det är jobbigt när man inte läser det du skriver och istället tilldelar dig åsikter som man attackerar? Lite hyckleri, men det får man väl ta, säkert har du lärt dig det av din spelberoende farsa. "Kom igen, gumman, ge en mig femhundring, jag lovar att jag vinner stort den här gången, spelautomaten är ju miljömärkt."

Bortsett från att du slipper lite skuldkänslor, som är subjektiva, vad är skillnaden på miljöaktier och tobaksaktier? Får du inte ut pengar om de går plus? Får du sämre odds på tobaken? Återigen använder du moralen som en slägga du försöker bräcka andra med.

Påverkas sannolikheterna av att du spelar på miljöteknik? Påverkas mina odds om jag spelar bara på spelare som besöker sjuka barn på fattigstugan?

Det här går ju inte
Citera
2018-12-27, 12:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Unizero
Det handlar mycket om att hålla sig borta från dom mindre listorna på börsen och istället fokusera sina innehav i dom större bolagen istället.

Läste någonstans att majoriteten av bolagen som är listade på First North listan inte gör någon vinst exempelvis.

Sedan är det också viktigt att tänka 5-10 år framåt, inte 1-3 månader. Ränta på ränta effekten märkts inte på kort tid.

Hm, Ericsson och SAS?
Citera
2018-12-27, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sovasang
Hm, Ericsson och SAS?

Omxs30?
Citera
2018-12-27, 14:34
Medlem
Citat:
Min adblock måste ha blockerat länken till din källa.

Behövs inte, börsen har sedan man började mäta gått upp med ca 7 procent på årsbasis. Majoriteten av kapitalet har alltså vuxit med 7 procent, årligen.

Hela pensionssystemet går plus och står för en avsevärt mycket större del av folkets sparande än vad någon loser som köper fingerprint gör.
Citera
2018-12-27, 15:01
Medlem
antiprofeminists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llPOWERll
Behövs inte,

Det är vad jag tycker om din åsikt men nu sitter vi här med kuk i hand ändå.

Du har bevisat att börsen och sportbetting är olika för att de har olika odds, jag menar sannolikheter för vinst. Enligt din logik kan jag påstå att slot machines är inte alls spel och doppel då sannolikheten skiljer sig vinst från sportbetting. Jag kan då påstå att slot machines är ett välrespekterat yrke som man jobba inom och skaffa sig karriär.
Citera
2018-12-27, 15:38
Medlem
Citat:

Du har bevisat att börsen och sportbetting är olika för att de har olika odds, jag menar sannolikheter för vinst. Enligt din logik kan jag påstå att slot machines är inte alls spel och doppel då sannolikheten skiljer sig vinst från sportbetting. Jag kan då påstå att slot machines är ett välrespekterat yrke som man jobba inom och skaffa sig karriär.

Hur mycket har det totala kapitalet inom betting ökat sedan start? Hur kommer pengar in i spelsystemet?

Du vet, dom som finansierar börsens vinster är dom som köper saker av bolagen. Varje år tillförs kapital via vinster som oftast återinvesteras, och detta kommer från konsumenten som är den riktiga förloraren. Detta utöver det kapital som flödar in från enskilda investerare. Systemet är alltså ett "plussummespel".

Inom spelbranschen skjuts kapital till på endast ett sätt och det är via andra spelare. Eftersom spelbolagen gör vinst är det ett system som går med nettoförlust.

Men jag bryr mig inte så mycket om vad du tycker om börsen. Själv har jag sedan 18 års ålder gjort ca 3 miljoner i kapitalvinst genom att bara köpa om 30 bolag (dvs nästan riskfritt).
Citera
2018-12-27, 17:11
Medlem
Vireks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lfh
Man skulle kunna se det såhär:
Aktiehandel går att jämnföra med betting. Vinnare/förlorare och bla bla bla..
Aktieägade har ett positivt väntevärde och gör dig rik(are) över tid.

och hur skaffar du aktier eller gör dig av med dom när du är rik nog? Kanske med ... aktiehandel?
Citera
2018-12-27, 17:21
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Kan bara hålla med TS.

Har själv nyss sålt av hela mitt fondinnehav. Med förlust tyvärr, men jag lessnade på att se mina sparpengar förlora i värde varje gång Trump öppnade truten.

Sover mycket bättre på nätterna nu.

Att börsen går ned har ingenting med Trump att göra. Men fortsätt du intala dig det.
Citera
2018-12-27, 18:51
Medlem
Citat:

Jag förstår hur du tänker men du har fel...
Citera
2018-12-27, 18:57
Medlem
antiprofeminists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ak47anZz
Jag förstår hur du tänker men du har fel...

...eller? Jag vet att det är för mycket begärt och att man har mer tur att klämma ett öre ur en jude, jag har bättre chans att få en dejt med Gloria Estefan, jag vet men jag gör ett desperat försök här. Tänk! Försök att tänka, jag vet att det är totalt omöjligt för dig men hela Flashbak ligger på sina bara knän och ber dig att tänka! Snälla, befria oss från din idioti och TÄNK!
Citera
2018-12-27, 19:11
Medlem
Citat:
...eller? Jag vet att det är för mycket begärt och att man har mer tur att klämma ett öre ur en jude, jag har bättre chans att få en dejt med Gloria Estefan, jag vet men jag gör ett desperat försök här. Tänk! Försök att tänka, jag vet att det är totalt omöjligt för dig men hela Flashbak ligger på sina bara knän och ber dig att tänka! Snälla, befria oss från din idioti och TÄNK!

Jag tänker nog betydligt mer än dig och förstår att du trollar. Men jag kan tänka mig att du ändå har lite svårigheter att skilja på att investera och spela. Det är dock inte mitt problem.
Citera
2018-12-27, 19:15
Medlem
antiprofeminists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ak47anZz
Jag tänker nog betydligt mer än dig och förstår att du trollar. Men jag kan tänka mig att du ändå har lite svårigheter att skilja på att investera och spela. Det är dock inte mitt problem.

Intressant hur du mot din vana börjat använda ordet "tänk" när jag inseminerade det i ditt huvud. Du har gjort ett litet framsteg och det är stolt över dig för. Bra jobbat! Nu behöver bara utföra själva verben, att tänka. Jag vet att du klarar det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in