Citat:
Ursprungligen postat av
antiprofeminist
Avgifterna som bettingbolagen skiljer sig från skatt i annat än namnet på det sätt att...?
Ena är frivillig och den andra är för påtvingade tjänster, men vist iövrigt skulle man kunna argumentera att dom är ganska lika. Förstår inte vilken koppling det har på min förklaring av väntevärde dock.
Aktier har positivt väntevärde även när man tar skatte i hänsyn om det var det du ifrågasatte?
Citat:
När du säger garanterat med undantag för samhällskollapser, räknar du med finanskrisen som inträffade 2008? Man går garanterat med vinst så länge det går bra, med andra ord? Kan jag garantera att hon inte blir gravid så länge du knullar henne i analen?
Ja, även IT kraven, 30tals depressionen alla andra 'krascher' är medräknade.
Notera att jag skrev över en livstid, för över lång tid går börsen alltid upp (bla bla sammhällskollaps...). Du behöver investera länge för att garantera att du får ~väntevärdet. Kortsiktigt kan det såklart gå lite hur som helst.
Citat:
Och när du säger alla företag, utgår du från att jag har en superdator som kan lägga in de (vad kan det vara? hundratusentals?) nödvändiga beställnignarna?
Äger man en finansfirma kan man ju köpa in en superdator och äger man en bettingfirma kan man tjäna på betting.
Eller så köper man en fond.