• 8
  • 9
2018-12-27, 20:40
Medlem
Unizeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sovasang
Hm, Ericsson och SAS?

Det finns fler listor än Stockholms börsen, även om det finns många fina bolag där också.
USA har många fantastiska bolag som har höjt utdelningen i mer än 25 år i följd.
Sök på dividend aristocrats för att få lite inspiration.
Citera
2018-12-27, 22:20
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antiprofeminist
Ni hörde! Sätt fart och arrangera om hela internet. Celenolla kan inte bemödas att hålla käften och klicka x.
Inte då.

Men det verkar som att du tycker det är jobbigt att folk talar om för dig att du är dum i huvudet?

Då är det kanske du som borde stänga av datorn.
Citera
2018-12-28, 00:02
Medlem
antiprofeminists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Inte då.

Men det verkar som att du tycker det är jobbigt att folk talar om för dig att du är dum i huvudet?

Då är det kanske du som borde stänga av datorn.

Man ser att saklig argumentation inte är ditt starkaste kort. Vilka är oddsen för det?
Citera
2018-12-28, 01:40
Bannlyst
Ja.
Citera
2018-12-28, 02:13
Medlem
ksvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llPOWERll
Behövs inte, börsen har sedan man började mäta gått upp med ca 7 procent på årsbasis. Majoriteten av kapitalet har alltså vuxit med 7 procent, årligen.

Hela pensionssystemet går plus och står för en avsevärt mycket större del av folkets sparande än vad någon loser som köper fingerprint gör.
Tar man ett bredare index som innefattar fler aktier samt inkluderar återinvesterade utdelningar, blir uppgången större än så.
https://rikatillsammans.se/historik/sixrx

Över 12 % per år i snitt inflationsjusterat, de senaste 50 åren!
Citera
2018-12-28, 16:02
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antiprofeminist
Man ser att saklig argumentation inte är ditt starkaste kort. Vilka är oddsen för det?
Odds har inget med det att göra, och som alla som läser tråden kan se så vet du inte ens vad odds är för något.

Som sagt, det finns redan oräkneliga trådar. Alla argument är redan redovisade.

Att folk som du tycker det verkar vara en bra idé att framställa sig själv som en okunnig foliehatt var kul i tråd nummer 5 men inte i tråd 9000.
Citera
2018-12-28, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sovasang
När man tänker på det är det ju fullständigt absurt att spara i något som INGEN JÄVEL kan något om. Detta är ju totalt vansinnigt. I bland går börsen upp och i bland går den ner. Ingen vet varför och ingen kan förutspå det.
Detta är tamigfan inte klokt!
Jag äger några aktier i sportmodeföretaget Nike. Det vill säga att jag är delägare i ett skoföretag. Att tillverka och sälja skor har man gjort i många tusen år. Antagligen så tjänade man gott om pengar på att tillverka skor för 5000 år sedan. Gissningsvis så var skomakare ett bra yrke på vikingatiden och medeltiden. Ser inte att skoanvändningen kommer att minska i framtiden. Tror därför att exempelvis Nike kommer att fortsätta med att tillverka skor och idrottskläder i resten av mitt liv. Om företaget lyckas med att göra vinster så kommer jag som delägare att få ta del av dessa. Aktiekurser går upp och ner men det intressanta är den utdelning som man får för att företaget har tjänat pengar på att tillverka skor och idrottskläder.
Citera
2018-12-28, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mynicname
Jag äger några aktier i sportmodeföretaget Nike. Det vill säga att jag är delägare i ett skoföretag. Att tillverka och sälja skor har man gjort i många tusen år. Antagligen så tjänade man gott om pengar på att tillverka skor för 5000 år sedan. Gissningsvis så var skomakare ett bra yrke på vikingatiden och medeltiden. Ser inte att skoanvändningen kommer att minska i framtiden. Tror därför att exempelvis Nike kommer att fortsätta med att tillverka skor och idrottskläder i resten av mitt liv. Om företaget lyckas med att göra vinster så kommer jag som delägare att få ta del av dessa. Aktiekurser går upp och ner men det intressanta är den utdelning som man får för att företaget har tjänat pengar på att tillverka skor och idrottskläder.

Om du är inne på det spåret kanske du vill kolla på Luxottica, tillverkar i princip alla solglasögon och äger/köper ut de andra tillverkarna Kolla vilka märken de har och se dig omkring på stan.
Citera
2018-12-29, 10:52
Medlem
antiprofeminists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Odds har inget med det att göra, och som alla som läser tråden kan se så vet du inte ens vad odds är för något.

Som sagt, det finns redan oräkneliga trådar. Alla argument är redan redovisade.

Att folk som du tycker det verkar vara en bra idé att framställa sig själv som en okunnig foliehatt var kul i tråd nummer 5 men inte i tråd 9000.

Jag kan se en lösning för dig och det är att sluta läsa på flashback om du har tröttnat på skiten. Din tjej kanske kommer undan sex med att säga att hon har tröttnat, men tyvärr råkar jag befinna mig i den verkliga världen, där känslor inte får plats riktigt. Tänker du använda logik eller fortsätta göra bort dig?
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in