Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-15, 13:29
  #109
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Senjinone
Jag vill inte heller ha det som du beskriver det, problemet är bara att du överdriver något så fruktansvärt.

Går jag ut på stan där jag bor och i de mängder med städer jag vart i finns det inga "gäng med araber som stirrar elakt" på mig. Du beskriver något som är otroligt ovanligt i 99% av landet och vill få det till att det är så överallt hela tiden, vilket helt enkelt är en lögn.
Det går inte att göra förändringar som fungerar om man utgår från en fantasi.
Steg ett är att skaffa en verklig bild av problemet och du har inte det.

Svara då istället på frågan istället för att snacka skit. Hur många dödsskjutningar hade vi på 80-talet när Sverige var mer homogent? Gruppvåldtäkter? Nämn en positiv sak med denna absurda massinvandring från MENA? Om du inte är MENA själv så måste du vara mentalt handikappad.
Citera
2018-12-15, 14:24
  #110
Medlem
Streckkods avatar
Sverige HAR varit världens bästa land, alla kategorier och då
med arbetskraftsinvandring!

Facit finns redan, ni behöver inte spekulera.

Dock var det arbetskraftsinvandring utan araber, hazarer eller
zoomalier. Inga kriminella pedofiler, barn-lajvare, våldtäktmän,
hucklen eller kravmaskiner. Inga muhammedaner.

Skillnaden är enorm och nu är det helt kört för Sverige.

Skola, sjukvård och trygghetssystemen är snart borta och ersätts
av medeltida efterblivenhet, klanstyre och inavel.
Citera
2018-12-15, 14:31
  #111
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PenisOchPung
Vi hade ärligt talat kunnat vara bäst och haft det så jävla bra... Visst känns det surt... fan alltså...

Det spelar liksom ingen roll om en miljon invandrare går till jobbet varje dag när den andra miljonen INTE går till jobbet varje dag.

Då har Sverige alltså inte tjänat ett öre på invandringen.
Citera
2018-12-15, 15:55
  #112
Medlem
TheAlamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Utan flyktinginvandringen och med otillräcklig arbetskraftsinvandring så hade befolkningen börjat sjunka för ca 20-25 år sedan. Andelen 65+are hande legat på strax under 30 procent. Omsorgen skulle ha varit en ren katastrof, liksom sjukvården. Vår statsskuld skulle ha överstigit vårt BNP med råge.

Flyktinginvandringen har alltså, under en övergångsperiod, varit nödvändig, trots alla nackdelar. Men nu ökar, tack och lov,
arbetskraftsinvandringen.
Om nu inte överklass fjant-Kristersson, med sin budget pajat allt.
Lögnare. Kolla statistik för befolkningsökning för svenskar. Befolkningen går ungefär +-0. Även om vi skulle gå lite minus så spelar det självklart ingen roll. Att importera lågutbildade människor gör inte vården bättre eller statsskulden mindre. Småbarn på mellanstadiet förstår det utan problem.
Citera
2018-12-15, 16:26
  #113
Medlem
RadioDDR1s avatar
Svenskarna begick inte självmord, de blev förgjorda av utomstående krafter.
Citera
2018-12-15, 16:31
  #114
Avstängd
Mertillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PenisOchPung
Varesig man är rasist eller anti-rasist så är det nog ingen som tycker det är trevligt att med sina barn behöva slingra sig runt arabiska och afrikanska gäng på stan som stirrar på en mordiska blickar.

Rasister i ordets rätta bemärkelse existerar knappt några. Sk antirasister som smyger runt babbarna likt katten runt het gröt är exakt likadana som de människor de mobbat ut som rasister. Skillnaden är att antirasisterna är ett pack, de är en samling falska hycklare.

Ja. Sverige hade kunna ha varit världens säkraste och mest utvecklade nation på jorden. Landet gjorde det mesta rätt fram till 70-talets början. Det skulle man ha fortsatt med: gränsförsvar, högre utbildning åt de mest lämpade, låga skatter åt alla, med tiden stärkt köpkraft.
Citera
2018-12-15, 18:05
  #115
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kentuckyfry
Svara då istället på frågan istället för att snacka skit. Hur många dödsskjutningar hade vi på 80-talet när Sverige var mer homogent? Gruppvåldtäkter? Nämn en positiv sak med denna absurda massinvandring från MENA? Om du inte är MENA själv så måste du vara mentalt handikappad.

Var inne i centrum och runt omkring idag i en större svenska stad.

Inte ett enda arab eller negergäng som stirrade hotfullt.
Antingen har de snott harry potters osynlighets mantel eller så har du fel
Citera
2018-12-15, 18:25
  #116
Medlem
TraXzmans avatar
Hade Sverige varit ett av världens bästa länder utan invandrarna(MENA)?


Ja naturligtvis...


Som alternativa invandringsländer : västerländska demografiska nordeuropa - europa värderingar och kultur drar åt samma håll fast innovativt mycket bättre i utvecklingen och idé bildningen i ett fredligt land inkl det sociala spelet, värderingar, intressen och samförståndet mm att vara olika fast ändå komplettera varann och utveckla varann mer än att motarbeta varann. som ex jobbar själv med ukrainare, rumänier och polacker inom skogsbranchen på säsong (är lagbas, platschef mm kontrollering, underhåll service, admin osv) bland andra jobb... har inga problem med dom som etnisk svensk, och festar ihop mm skoj

Ev kina, eller korea hade funkat så mycket bättre ochså som invandringsländer

Jah sen är det ju så att de invandrare vi har till nästan maxprocent är egentligen inga legitima (äkta, lagliga) flyktingar med flyktingskäl utan lycksökare och bidragsparasiter. Dom riktiga flyktingarna är för fattiga och fasta för att fly sitt land
__________________
Senast redigerad av TraXzman 2018-12-15 kl. 18:28.
Citera
2018-12-15, 19:02
  #117
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Senjinone
Var inne i centrum och runt omkring idag i en större svenska stad.

Inte ett enda arab eller negergäng som stirrade hotfullt.
Antingen har de snott harry potters osynlighets mantel eller så har du fel

Intressant. Jag behövde bara lämna porten innan svartmuskiga och mordiska blickar mötte mig. I Sveriges huvudstad.
Citera
2018-12-15, 19:11
  #118
Medlem
gabrielle2s avatar
Från år 1968 ( vänsterrevolutionen) har Sverige blivit mer och mer dysfunktionellt.
Snart kan Sverige inte bli mer dysfunktionellt.
Måste väl nå botten innan det vänder igen.
Kanske med en (högerrevolution) eller annan slags revolution.
Någon gång vänder det.
Citera
2018-12-15, 19:26
  #119
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlasseArboga
Jag hade fan aldrig velat bo i Sverige för 40-50 år sen, måste ha varit tråkigaste stället på planeten

60-70talet alltså. Vet inte vad du tycker är roligt. Kan tänka mig att roligt för dig är sitta framför datorn. Internet fanns inte och folk hade inte datorer. Men på den tiden umgicks folk i verkliga livet. Gick på bio, krogen, discon, var ute och åt på restauranger osv. Fanns en hel del som var roligt även på den tiden.

Och det fanns invandrare på den tiden med. Min mormor kom hit redan på 50talet.

Och på den tiden var det inte rasistiskt att vara rasist. Rasism är ett 90tals hittepå.
__________________
Senast redigerad av PingPongZong 2018-12-15 kl. 19:30.
Citera
2018-12-15, 21:06
  #120
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Intressant. Jag behövde bara lämna porten innan svartmuskiga och mordiska blickar mötte mig. I Sveriges huvudstad.

Då måste du vara en otrolig ful fan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback