Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-14, 08:51
  #1
Avstängd
PenisOchPungs avatar
Varesig man är rasist eller anti-rasist så är det nog ingen som tycker det är trevligt att med sina barn behöva slingra sig runt arabiska och afrikanska gäng på stan som stirrar på en mordiska blickar.

Mycket har gått förlorat. Gemenskapen är borta. Brott och kaos har ökat med 10000000% sedan den gamla goda tiden då man inte ens behövde låsa dörren hemma. Man ser knappt några svenskar ute i städerna längre, bara negrer och blattar som driver runt och stirrar argt på etniska svenskar och begår brott/stökar och är allmänt obehagliga. Det känns tungt. Sen har vi ju allt det där andra också... bostadsbubblan, den inkommande lågkonjukturen, döende vården och välfärden... i can go on.

Hur tror ni Sverige varit idag om vi inte haft massinvandringen av folk från tredje världen? Enligt mig så hade Sverige varit ett av världens bästa länder, alltså jag menar på topp 3-listan i världen. Sverige hade varit lika säkert som länder som Japan och Sydkorea då svenskar är fredliga, har extremt hög empati och vill ingen medmänniska något ont. Sverige hade varit så jävla bra, något man kunnat skryta om när man är utomlands och ser fattigdom och kaos.

Man minns tiden då Sverige uppmärksammades världen runt för våra fina kvinnor och vår talang för att skapa musik. Idag ser omvärlden på Sverige som ett skräckexempel på misslyckad invandringspolitik - det är så illa att vi till och med fått titeln "världens värsta våldtäktsnation". Man varnar i andra länder sina medborgare för att besöka Sverige pga det ökande våldet och risk för terrorattacker. Det är inget ABBA och Roxette längre, det är gruppvåldtäkter och dödsskjutningar, dagligen. ISIS-sympatisörer rekryter. Granater kastas i våra städer.

Hur bra hade Sverige kunnat vara utan detta galna experiment kallat "massinvandring", av främlingar från tredje världen som har absolut NOLL gemensamt med oss och uppenbarligen vill oss mycket illa? Vi hade ärligt talat kunnat vara bäst och haft det så jävla bra... Visst känns det surt... fan alltså...
__________________
Senast redigerad av PenisOchPung 2018-12-14 kl. 09:24.
Citera
2018-12-14, 08:58
  #2
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Ja som på 70- 80-talet. Världens bästa sjukvård, världens bästa sociala säkerhet med hög a-kassa osv, stora framgångsrika företag, ett av världens vassaste försvar bland annat flygvapnet, nära noll brottslighet på sin höjd så var man orolig över farbror godis men det var allt, bra säkra skolor, ...
Man blir fan lite sorgsen i själen när man ser hur det fullständigt havererat på grund av godhetskrigarna. Ni som växt upp efter guldåldern fattar juninte ens vad ni gått miste om.
Citera
2018-12-14, 08:58
  #3
Medlem
Vi hade fått de dåliga ledare vi har idag, även utan massinvasionen under asyltäckmantel.

Orsaken dagens ledare blev dåliga var föregående generationens slarv eller ointresse vid tillsättning av efterträdare, som då blev ansvarslösa sverigehatande maktmänniskor, utan känsla för det egna landet eller folket, dvs människor med avsaknad av nationalism. Förrädaren och välfärdsdödaren Fredrik Reinfeldt och hans kompisar i M är typexemplet, även om övriga ledare är nästan lika hemska.

Så Sverige hade misskötts ändå, företag hade flyttat industri till kina och Östeuropa, civilsamhället hade eroderars som idag, konsumtion hade ersatt omtanke som idag, osv

Kina har ju nu inför sitt teknologiska system där alla medborgare poängsätts efter hur dygdiga de är (Golden Shield). Svensk media och politiker förfäras. Men kanske skulle ngt sådant mjukt tvinga folk att bättra sig, oavsett hur usla ledare ett land har?
__________________
Senast redigerad av Odiskadmugg 2018-12-14 kl. 09:35.
Citera
2018-12-14, 09:21
  #4
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Det Sverige du refererar till är borta.
Faktiskt väldigt tragiskt, rent av deprimerande.
Vår emapti och omsorg för andra har blivit vårt fall. Det kanske är givet alla samhällen som når den nivån av civilisation.
Alltså en naturlig utveckling.

Dock har vi aldrig i vår del av världen sett denna typ av experiment.
Man är på djur- och växtsidan väldig noggrann med att inte föra in invasiva arter som kan slå ut den inhemska faunan. Naturen säregenskaper ses som beskyddansvärd.
När det gäller oss själva är detta det bakvända.
Olika folkgrupper som har stor population, internationellt, ses som minoritet och något vi måste främja medan t ex blåögda blonda (eller om man vill rödhåriga) Svenskar är ett folkslag som inte besitter beskyddansvärda säregenskaper (ens i det egna landet).

Sverige Sverige du är Atlantis 2.0.
Citera
2018-12-14, 09:24
  #5
Avstängd
F.Hansens avatar
Antagligen hade Sverige fortsatt att bli en ekonomisk öken men utan det kaos som det här sinnessjuka projektet medfört. Antagligen hade Sverige varit mycket bättre rustat för att uppgradera sig som ett framgångsland inom teknologi.

Framförallt hade inte svenska kvinnor fått lida av gruppvåldtäkter, trakasserier, hederskultur och menakultur av förföljelse och förnedring av kvinnor.
__________________
Senast redigerad av F.Hansen 2018-12-14 kl. 09:26.
Citera
2018-12-14, 09:52
  #6
Medlem
HectorDaiquiris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PenisOchPung
Varesig man är rasist eller anti-rasist så är det nog ingen som tycker det är trevligt att med sina barn behöva slingra sig runt arabiska och afrikanska gäng på stan som stirrar på en mordiska blickar.

Mycket har gått förlorat. Gemenskapen är borta. Brott och kaos har ökat med 10000000% sedan den gamla goda tiden då man inte ens behövde låsa dörren hemma. Man ser knappt några svenskar ute i städerna längre, bara negrer och blattar som driver runt och stirrar argt på etniska svenskar och begår brott/stökar och är allmänt obehagliga. Det känns tungt. Sen har vi ju allt det där andra också... bostadsbubblan, den inkommande lågkonjukturen, döende vården och välfärden... i can go on.

Hur tror ni Sverige varit idag om vi inte haft massinvandringen av folk från tredje världen? Enligt mig så hade Sverige varit ett av världens bästa länder, alltså jag menar på topp 3-listan i världen. Sverige hade varit lika säkert som länder som Japan och Sydkorea då svenskar är fredliga, har extremt hög empati och vill ingen medmänniska något ont. Sverige hade varit så jävla bra, något man kunnat skryta om när man är utomlands och ser fattigdom och kaos.

Man minns tiden då Sverige uppmärksammades världen runt för våra fina kvinnor och vår talang för att skapa musik. Idag ser omvärlden på Sverige som ett skräckexempel på misslyckad invandringspolitik - det är så illa att vi till och med fått titeln "världens värsta våldtäktsnation". Man varnar i andra länder sina medborgare för att besöka Sverige pga det ökande våldet och risk för terrorattacker. Det är inget ABBA och Roxette längre, det är gruppvåldtäkter och dödsskjutningar, dagligen. ISIS-sympatisörer rekryter. Granater kastas i våra städer.

Hur bra hade Sverige kunnat vara utan detta galna experiment kallat "massinvandring", av främlingar från tredje världen som har absolut NOLL gemensamt med oss och uppenbarligen vill oss mycket illa? Vi hade ärligt talat kunnat vara bäst och haft det så jävla bra... Visst känns det surt... fan alltså...


Ja, det hade varit paradiset.

Vill man få en liten aning om hur det skulle ha varit rekommenderas ett besök på Island. Total trygghet överallt. Extremt hög levnadsstandard med tanke på deras usla förutsättningar, få invånare, kallt som fan, på en ö mitt i ingenstans. Island ligger otroligt nära Sverige på ett kulturellt plan, faktum är att landet är ett så perfekt benchmark som det kan bli. Med Sveriges förutsättningar och resurser borde vi utklassa Island på varenda punkt. Men det gör vi inte, för vi har stora problem, har dragit på oss extrema kostnader på icke produktiva områden i samhället och situationen bara eskalerar och blir värre.
Citera
2018-12-14, 09:53
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PenisOchPung
Varesig man är rasist eller anti-rasist så är det nog ingen som tycker det är trevligt att med sina barn behöva slingra sig runt arabiska och afrikanska gäng på stan som stirrar på en mordiska blickar.

Mycket har gått förlorat. Gemenskapen är borta. Brott och kaos har ökat med 10000000% sedan den gamla goda tiden då man inte ens behövde låsa dörren hemma. Man ser knappt några svenskar ute i städerna längre, bara negrer och blattar som driver runt och stirrar argt på etniska svenskar och begår brott/stökar och är allmänt obehagliga. av främlingar från tredje världen som har absolut NOLL gemensamt med oss och uppenbarligen vill oss mycket illa?

Fast sådär ser ju inte verklighet ut.

Jag ser aldrig " arabiska och afrikanska gäng på stan som stirrar på en mordiska blickar".
Detta finns bara i ditt huvud och kallas för hallucinationer, man kan få mediciner mot det. Skaffa det så blir allt bättre.

"Gemenskapen är borta", jag har massor av det i mitt liv. Du umgås med fel personer, skaffa lite andra vänner som inte sitter och letar fel och hittar på rasistiska fantasier hela dagarna så ska du se att detta löser sig också.

"Brott och kaos har ökat med 10000000% sedan den gamla goda tiden", ja om du med den gammla god tiden menar för 10000000 år sedan.

Jag ser massor med svenskar på stan. Vad har du för fetisch för svarta som gör att du ser dem hela tiden?

Jag har träffat många från andra länder och kulturer och de har ofta otroligt mycket gemensamt med oss.
Citera
2018-12-14, 10:03
  #8
Medlem
Det är svårt att svara på, men ett fenomen som jag reflexterar över är när man läser brottsbeskrivningar vid en rättegång och man förfäras över det, så är det åtminstone i alla fall jag läst en yrkan om utvisning som slutkläm på straffyrkandet. Läste nyss om flera fall av våldtäkt mot minderåriga flickor i Boden av två (då under 18)pojkar där det bla yrkades utvisning som strafföljd. Tyvärr är jag ganska säker på att dessa personer kommer få stanna i Sverige och fortsätta sina gärningar, så det kommer inte bidra till ett bättre samhälle.
Citera
2018-12-14, 10:06
  #9
Medlem
Vi hade inte haft så mycket kriminalitet och narkotika.
Samtidigt får vi inte glömma att svenska mc gäng också sprider väldigt mycket narkotika de är bara bra på att gömma sig och ofta har invandrare som kurirer/försäljare.

Våldtäkter hade vi inte heller haft så mycket av förstås.

Sen så är det ju STOR skillnad på varifrån man tar invandrare.

Samtidigt så skulle vi haft väldigt begränsade öppettider alternativt väldigt höga priser på småbutiker och kioskverksamhet då ingen svensk skulle jobba de timmarna och de usla marginalerna som stått stilla i 25år.
Ingen svensk med stolthet skulle sälja sin tid så billigt och sälja snus med 2kr i vinst eller kexchoklad för 10kr och jobba så mycket för inga pengar.

Vi hade heller inte haft pizza för 69kr utan snarare skulle pizzapriserna på de få pizzeriorna eller kedjorna som vällt in kostat minst 100spänn pizzan(ingen gratis sallad eller läsk på köpet).
Vi hade inte heller haft så många nattöppna matställen och de som hade haft öppet skulle tagit väldigt höga priser.

Vi skulle också betala snordyra mek priser när vi servar bilen då verkstäderna inte skulle ha nån konkurrens alls.

Frisören skulle kostat minst 100spänn mer per klippning.

Med tanke på att medelsvensson ofta är extremt snål så tror jag att många vill ha kvar de billiga priserna invandringen medfört.
__________________
Senast redigerad av Blatteman 2018-12-14 kl. 10:10.
Citera
2018-12-14, 10:12
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Senjinone
Fast sådär ser ju inte verklighet ut.

Jag ser aldrig " arabiska och afrikanska gäng på stan som stirrar på en mordiska blickar".
Detta finns bara i ditt huvud och kallas för hallucinationer, man kan få mediciner mot det. Skaffa det så blir allt bättre.

"Gemenskapen är borta", jag har massor av det i mitt liv. Du umgås med fel personer, skaffa lite andra vänner som inte sitter och letar fel och hittar på rasistiska fantasier hela dagarna så ska du se att detta löser sig också.

"Brott och kaos har ökat med 10000000% sedan den gamla goda tiden", ja om du med den gammla god tiden menar för 10000000 år sedan.

Jag ser massor med svenskar på stan. Vad har du för fetisch för svarta som gör att du ser dem hela tiden?

Jag har träffat många från andra länder och kulturer och de har ofta otroligt mycket gemensamt med oss.
Vad snackar du om? Kom till Malmö och ta en titt. Speciellt på Möllevången.
Citera
2018-12-14, 10:15
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motstand14
Vad snackar du om? Kom till Malmö och ta en titt. Speciellt på Möllevången.
Så, för att det enigt dig är så på ett ställe så gäller det i hela landet?
Så resonerar barn.
Citera
2018-12-14, 10:24
  #12
Medlem
Tycker Varg säger det bäst faktiskt;
https://youtu.be/SgU38oix3AA
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback