Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-15, 07:48
  #97
Avstängd
Niggerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinger99
Jag har större förtroende för en pizzeria som säljer en kebabpizza för 70 än en sunkigt kebab-hak som säljer en falafeltallrik för 55.

Tyvärr har man också gjort restaurangbranschen väldigt svår genom att vara så selektiv i tillsynen.

Svårt att köra allt vitt när du har konkurrens som är kolsvart utan ansvar, och kommer undan med det. (vill minnas att detta var särskilt bedrövligt under Reinfeldt åren...)

Edit: väljer bort ställen som inte tar kortbetalning oavsett...

Tyvärr är det så miljöinspektera hos kommunerna inte lägger ut data om pizzorna anmärkningar på nätet. Det är oftast värsta fallen som når pressen, där man har får slakteri i källare som man hade i Tidaholm osv. Man bruka säga Råttan i pizzan är en Klintebergare, dvs en myt som sprids. Men idag för finns belägg för att många pizzorior fusk något enrom med livsmedelshygien och miljön.

Men jag skulle veta såna anmärkningar som kackerlackor i köket och dåliga rengjorda toaletter. Framförallt när det förekommer fusk med ingredienser, när skinka inte är skinka. Miljöinspektören och skatteverket skulle behöva vara en enhet, så man granska både "miljön" och ekonomi i samma razzia hos pizzabagarna, sedan ordentlig böter om man missköter sej. Framförallt har man utom europeisk arbetskraftinvandring, så måste pizzabagarna granska extra noga, så inte lönedumpning eller annat mygel förekommer.
__________________
Senast redigerad av Niggers 2018-12-15 kl. 08:01.
Citera
2018-12-15, 09:12
  #98
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kentuckyfry
Din idiot. Jag är själv blatte och har inga problem med att erkänna att det är precis så Sverige ser ut i dag. Tycker du det är normalt med 1 dödsskjutning per dag, gruppvåldtäkter, förorter till 90% befolkade av araber i SVERIGE?? Jävla pajas, det skulle vara skottpengar på sådana som dig.

Ja, det är precis så det ser ut.

Om man är en rädd och lättskrämd person som inte vågar ta kontakt med folk och istället blir paranoid.
Citera
2018-12-15, 10:53
  #99
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Japp, verkar ligga på knappt 30 procent av vårt BNP
https://www.ekonomifakta.se/Fakta/Of.../Statsskulden/

Men det verkar finnas olika sätt och räkna. Hur som helst så ligger den svenska statskulden som andel av BNP 20-30 procentenheter lägre än den finländska:

https://www.europaportalen.se/teman/statsskulder

Nopp, EU verkar ha ett eget sätt att räkna. Men jag litar mer på ekonomifakta. Googlar man på Finland samt statsskuld som andel av BNP så får man 61,4 procent för Finland.

Statskontoret i Finland verkar lägga sig på ca 48 procent, hur som helst högre än Sverige.
https://www.statsskuld.fi/sv-FI/Stat...kulden_och_BNP

Nu var det inte andel av BNP som var det aktuella, utan i reella tal. Alltså summan i kronor eller Euro. Fast det är klart att du har ett eget sätt att bortförklara det hela på.

Jag väntar med spänning på att du presenterar de absoluta talen här i tråden, så vi kan jämföra vilken statsskuld som är högst.
Citera
2018-12-15, 11:14
  #100
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Senjinone
Ja, det är precis så det ser ut.

Om man är en rädd och lättskrämd person som inte vågar ta kontakt med folk och istället blir paranoid.

Rädd? Är uppvuxen i ghettoskiten. Ser för jävligt ut. Du är en pantad idiot så enkelt är det.
Citera
2018-12-15, 11:20
  #101
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kentuckyfry
Rädd? Är uppvuxen i ghettoskiten. Ser för jävligt ut. Du är en pantad idiot så enkelt är det.

Ah det förklarar saken.
Du borde kanske skaffa dig lite andra erfarenheter av livet, du är uppenbart präglad att se faror överallt och nu kan du inte göra annat än just det. Plus att din hjärna överdriver alla små saker till enorma faror, en vanlig överlevnadsfunktion som spårat ur.

Största delen av Sverige ser inte ut på det sättet du tror att det gör.
Faktum är att ditt ghetto ser inte ens ut på det sättet, du överdriver och förstorar saker.
Citera
2018-12-15, 11:22
  #102
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Jag utgår ifrån att ca 90 procent av debattörerna i denna tråd är under 30 år och därmed födda tidigast i början av 90-talet.

Tyvärr kan inte tid bota idioti, det har du bevisat. 80-talet var en fin tid. Sedan kom den svartmuskiga invasionen och sabbade samhället.
Citera
2018-12-15, 11:39
  #103
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Senjinone
Ah det förklarar saken.
Du borde kanske skaffa dig lite andra erfarenheter av livet, du är uppenbart präglad att se faror överallt och nu kan du inte göra annat än just det. Plus att din hjärna överdriver alla små saker till enorma faror, en vanlig överlevnadsfunktion som spårat ur.

Största delen av Sverige ser inte ut på det sättet du tror att det gör.
Faktum är att ditt ghetto ser inte ens ut på det sättet, du överdriver och förstorar saker.

Nej, jag och vi andra är realister. Din verklighet styrs av vänsterideologi vilket gör dig lika verklighetsfrämmande som religiösa. Ni är idioter allihopa och har tillåtit Sverige spåra ut. Inte ens blattarna vill ha det så här. Sådana som du borde hängas från lyktstolparna.
Citera
2018-12-15, 12:33
  #104
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kentuckyfry
Nej, jag och vi andra är realister. Din verklighet styrs av vänsterideologi vilket gör dig lika verklighetsfrämmande som religiösa. Ni är idioter allihopa och har tillåtit Sverige spåra ut. Inte ens blattarna vill ha det så här. Sådana som du borde hängas från lyktstolparna.

Jag vill inte heller ha det som du beskriver det, problemet är bara att du överdriver något så fruktansvärt.

Går jag ut på stan där jag bor och i de mängder med städer jag vart i finns det inga "gäng med araber som stirrar elakt" på mig. Du beskriver något som är otroligt ovanligt i 99% av landet och vill få det till att det är så överallt hela tiden, vilket helt enkelt är en lögn.
Det går inte att göra förändringar som fungerar om man utgår från en fantasi.
Steg ett är att skaffa en verklig bild av problemet och du har inte det.
Citera
2018-12-15, 12:34
  #105
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Tyvärr kan inte tid bota idioti, det har du bevisat. 80-talet var en fin tid. Sedan kom den svartmuskiga invasionen och sabbade samhället.

80-talet hade sina problem och om du inte kan se det så har du rosa glasögon på dig.
Citera
2018-12-15, 12:46
  #106
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Nä djävulen är bara slugare än svensken. Juden har i århundraden studerat den nordeuropeiska människan och finslipat sina metoder för psykologisk manipulation. Den var nära att fördärva hela världen i och med kommunismens härjningar i början av 1900-talet men nu har den skiftat skepnad till en än mer bedräglig form. En slemmig, lismande, skenhelig PK-orm.

Djävulen behöver inte vara mycket slug eftersom svensken är komplett efterbliven. Ofarliga bakterier blir också farliga för dig om du inte har något immunförsvar.
Citera
2018-12-15, 12:49
  #107
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Senjinone
80-talet hade sina problem och om du inte kan se det så har du rosa glasögon på dig.

Ja, det hade sina problem. Dock inga bilbränder gruppvåldtäkter, skjutningar på öppen gata, handgranater eller åldringsrån.
Citera
2018-12-15, 13:02
  #108
Avstängd
PenisOchPungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Ja, det hade sina problem. Dock inga bilbränder gruppvåldtäkter, skjutningar på öppen gata, handgranater eller åldringsrån.

Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback