Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-02-19, 01:29
  #1
Medlem
SpitItOuts avatar
Jag får Concerta utskrivet, & undrar hur många mg man måste knapra för att få känna sig lite halvt tjackad? om det ens går.
Citera
2006-02-19, 01:40
  #2
Medlem
h0azs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpitItOut
Jag får Concerta utskrivet, & undrar hur många mg man måste knapra för att få känna sig lite halvt tjackad? om det ens går.

Börja långsamt, olika från person till person.

För att få liknande effekt av affe . så brukade jag ta cirka 10-15 stkn o blanda me några folkisar. Då var det bara dra fram damsugarn lissom.
Men som sagt testa dig fram, knapra med högt tempo

Men en sak till, du får dom "utskrivet" tyder inte detta på att du "lider" av ADHD? eftersom Concerta skrivs ut till ADHD-patienter?
Isåfall kommer du inte kunna känna någon effekt alls har jag för mig, rätta mig om jag har fel.
Citera
2006-02-19, 01:41
  #3
Medlem
SpitItOuts avatar
10-15 st, vad ligger dom på för mg? 18, 36...?
Citera
2006-02-19, 01:42
  #4
Avstängd
de första sniffarna är helt okejj.. men brukar bara leda till svettningar, skakningar och ett allmänt stelt tillstånd.

iofs är ja nyfiken på ritalin IV.
concertan skulle ja inte ge mig på att försöka trycka!
Citera
2006-02-19, 01:45
  #5
Medlem
h0azs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpitItOut
10-15 st, vad ligger dom på för mg? 18, 36...?

Dom jag knaprade förut var 36or. Men ta det lugnt bara, ja säger absolut inte du skall första gången knapra i dig 15 stkn.

Hade en polare som drog i sig 26, det slutade med att han blev för tjackad o jagade min kompis med en mopedhjälm i cirka 20 minuter.

Ta det lugnt för fan. Börja med 1 Drick några öl. Känner du inget så ta några till. Fortsätt såhär. Försök håll tempo om du inte knaprar alla samtidigt (lättare att snea).

Mina erfarenheter av Concerta (lider ej av ADHD) är att jag får knapra många,hålla tempo dricka öl för att känna mig tjackad
Citera
2006-02-19, 01:47
  #6
Medlem
h0azs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pixiedust
de första sniffarna är helt okejj.. men brukar bara leda till svettningar, skakningar och ett allmänt stelt tillstånd.

iofs är ja nyfiken på ritalin IV.
concertan skulle ja inte ge mig på att försöka trycka!

Ritalina som jag tror det heter har jag med testat (dock inte IV - Tablett form). Läste om det innan också verkade ju jätte skojj med barn som haft den som medicin plötsligt blivit "zombies" och stuckit i sig skruvmejslar.

Blandade Stilnoct, Ritalina, Citalopral, Cb, Alkohol sist ja festa/flöddra. Ni kanske förstår varför det var sista gången. Haha men alltid roligt att se tillbaka och förstå att man såg helt vrickade saker.
Citera
2006-02-19, 02:03
  #7
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av h0az
Men en sak till, du får dom "utskrivet" tyder inte detta på att du "lider" av ADHD? eftersom Concerta skrivs ut till ADHD-patienter?
Isåfall kommer du inte kunna känna någon effekt alls har jag för mig, rätta mig om jag har fel.
Jodå, jag har ADHD och jag blir absolut tjackad av Concerta... 60-100 mg räcker bra, men jag är också mer lättpåverkad än de flesta...
Citera
2006-02-19, 02:41
  #8
Medlem
h0azs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Jodå, jag har ADHD och jag blir absolut tjackad av Concerta... 60-100 mg räcker bra, men jag är också mer lättpåverkad än de flesta...

Okej! Då vet vi det. Men som vilken annan "drog". Testa dig fram Trådskapare för din kropp är inte som nån annans. T.ex jag behöver 360 mg för att bli tjackad på Concerta medans Nemesis1 behöver bara cirkus 100.

Detta beror ju även på hur tolerant du är mot Amfetamin, men eftersom jag inte tror du tatt "gatu-tjack" så ofta så borde du börja lugnt.
Citera
2006-02-24, 20:44
  #9
Medlem
SpitItOuts avatar
Jo, jag har använt vanligt gatutjack ganska flitigt innan jag blev iväg skickad till p12, bor nu på ett behandlingshem för psykosociala problem & tar pissprov ganska regelbundet.
Det har nu gått 6 månader sen jag tog sist, men suget försvinner aldrig, tänker på tjack nästan dygnet runt, så iomed att jag fick diagnosed ADD så får jag Concerta utskrivet vilket passar mig utmärkt.

Men Nemesis, svalde du kapslarna eller bara innehållet?
Citera
2006-02-24, 21:17
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pixiedust
iofs är ja nyfiken på ritalin IV.
concertan skulle ja inte ge mig på att försöka trycka!

Varför Ritalin men inte Concerta?
Citera
2006-02-24, 21:25
  #11
Avstängd
Herr Papavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gshumway
Varför Ritalin men inte Concerta?

Försök lösa Concerta så får du se...
Citera
2006-02-24, 21:40
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Papaver
Försök lösa Concerta så får du se...

Har inga att försöka med, men varför skulle inte det gå? Är det skalet du tänker på så går ju det fint att krossa med hammare, så kommer pulvret fram. Så har jag gjort när jag har bombat.

Ritalin kommer väl f.ö. också i kapselform för det mesta, även om de finns i tablettform.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback