2024-12-09, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maggoo
Jag har nog inte hört om Elvanze. Det kanske är den som går ur kroppen efter 4 timmar och man måste ta flera samma dag?

Först fick jag Modafinil som ska vara den nya generationen som nog var tänkt att ersätta CS. Jag fick absolut noll effekt av den.
Nja, elvanse sitter i längre och visst det går att fylla på, men känns onödigt då jag känner av den upp till 8 timmar. Du tänker nog på Attentin, den verkar så oftast.

Fråga din läkare. Säg att du har hört talas om lisdex och vill prova det istället pga biverkningarna.
Citera
2024-12-09, 21:23
Medlem
Maggoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beroendeavsnus
Nja, elvanse sitter i längre och visst det går att fylla på, men känns onödigt då jag känner av den upp till 8 timmar. Du tänker nog på Attentin, den verkar så oftast.

Fråga din läkare. Säg att du har hört talas om lisdex och vill prova det istället pga biverkningarna.

Tack för tipset. Jag ska kolla upp det direkt. Har du själv använt det för mer energi och om du fick mer energi hur stor dos tog du?
Citera
2024-12-09, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maggoo
Tack för tipset. Jag ska kolla upp det direkt. Har du själv använt det för mer energi och om du fick mer energi hur stor dos tog du?
Ja, tar det ibland då den är mer långverkande än min vanliga medicin. Tar max 30-40 mg per dag och det hjälper mig gott. Ingen jättedos så kan sova gott om natten och fungera bra dagen efter.

Funkar 100 gånger bättre än Concerta, vilket var ett rävgift för mig. Bra kick första 2-3 timmarna, sen en jäkla ångest dom sista timmarna innan den gick ur kroppen helt. Ingen medicin ska fungera så. Kan din läkare skirva ut Concerta så kan dom skriva ut Elvanse oxå.

Lycka till & stå på dig!
Citera
2024-12-13, 18:50
Medlem
Maggoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beroendeavsnus
Ja, tar det ibland då den är mer långverkande än min vanliga medicin. Tar max 30-40 mg per dag och det hjälper mig gott. Ingen jättedos så kan sova gott om natten och fungera bra dagen efter.

Funkar 100 gånger bättre än Concerta, vilket var ett rävgift för mig. Bra kick första 2-3 timmarna, sen en jäkla ångest dom sista timmarna innan den gick ur kroppen helt. Ingen medicin ska fungera så. Kan din läkare skirva ut Concerta så kan dom skriva ut Elvanse oxå.

Lycka till & stå på dig!

Tyvärr så finns inte lisdex här 🙁

Någon som har tips varit man kan läsa mer om testo och vilka nivåer man ska ha i min ålder (60) både de officiella men även vilken nivå som skulle hjälpa mig.
Citera
2025-04-26, 23:06
Medlem
Jag testade att dela en långtidsverkande 36mg Concerta (Methylphenidate Sandoz). Som ni ser på bilden..

https://imgur.com/a/HX0AeAX

Då finns det en orange sida och en vit. Jag gissar på att det ena sidan är den "snabbverkande" och den andra sidan "långtidsverkande". Jag tänker att jag kan dela upp sidorna och göra ett pulver, men frågan är då vilken sida/färg som är mest effektiv
Senast redigerad av facer1234 2025-04-26 kl. 23:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in