2024-12-09, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maggoo
Jag har nog inte hrt om Elvanze. Det kanske r den som gr ur kroppen efter 4 timmar och man mste ta flera samma dag?

Frst fick jag Modafinil som ska vara den nya generationen som nog var tnkt att erstta CS. Jag fick absolut noll effekt av den.
Nja, elvanse sitter i lngre och visst det gr att fylla p, men knns ondigt d jag knner av den upp till 8 timmar. Du tnker nog p Attentin, den verkar s oftast.

Frga din lkare. Sg att du har hrt talas om lisdex och vill prova det istllet pga biverkningarna.
Citera
2024-12-09, 21:23
Medlem
Maggoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beroendeavsnus
Nja, elvanse sitter i lngre och visst det gr att fylla p, men knns ondigt d jag knner av den upp till 8 timmar. Du tnker nog p Attentin, den verkar s oftast.

Frga din lkare. Sg att du har hrt talas om lisdex och vill prova det istllet pga biverkningarna.

Tack fr tipset. Jag ska kolla upp det direkt. Har du sjlv anvnt det fr mer energi och om du fick mer energi hur stor dos tog du?
Citera
2024-12-09, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maggoo
Tack fr tipset. Jag ska kolla upp det direkt. Har du sjlv anvnt det fr mer energi och om du fick mer energi hur stor dos tog du?
Ja, tar det ibland d den r mer lngverkande n min vanliga medicin. Tar max 30-40 mg per dag och det hjlper mig gott. Ingen jttedos s kan sova gott om natten och fungera bra dagen efter.

Funkar 100 gnger bttre n Concerta, vilket var ett rvgift fr mig. Bra kick frsta 2-3 timmarna, sen en jkla ngest dom sista timmarna innan den gick ur kroppen helt. Ingen medicin ska fungera s. Kan din lkare skirva ut Concerta s kan dom skriva ut Elvanse ox.

Lycka till & st p dig!
Citera
2024-12-13, 18:50
Medlem
Maggoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beroendeavsnus
Ja, tar det ibland d den r mer lngverkande n min vanliga medicin. Tar max 30-40 mg per dag och det hjlper mig gott. Ingen jttedos s kan sova gott om natten och fungera bra dagen efter.

Funkar 100 gnger bttre n Concerta, vilket var ett rvgift fr mig. Bra kick frsta 2-3 timmarna, sen en jkla ngest dom sista timmarna innan den gick ur kroppen helt. Ingen medicin ska fungera s. Kan din lkare skirva ut Concerta s kan dom skriva ut Elvanse ox.

Lycka till & st p dig!

Tyvrr s finns inte lisdex hr 🙁

Ngon som har tips varit man kan lsa mer om testo och vilka niver man ska ha i min lder (60) bde de officiella men ven vilken niv som skulle hjlpa mig.
Citera
2025-04-26, 23:06
Medlem
Jag testade att dela en lngtidsverkande 36mg Concerta (Methylphenidate Sandoz). Som ni ser p bilden..

https://imgur.com/a/HX0AeAX

D finns det en orange sida och en vit. Jag gissar p att det ena sidan r den "snabbverkande" och den andra sidan "lngtidsverkande". Jag tnker att jag kan dela upp sidorna och gra ett pulver, men frgan r d vilken sida/frg som r mest effektiv
Senast redigerad av facer1234 2025-04-26 kl. 23:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in