2013-04-05, 22:14
Medlem
HamWorths avatar
Bara att tugga skiten? Där ser man.
Citera
2013-04-25, 00:17
Medlem
oj fy fan tog typ 400-500 mg i dag och har aldirg riktigt testat förut bara typ 1 när jag var 11 då jag fick det lagligt av staten och har en jävla ångest nu och huvudvärk så jag föredrar er inte att ta så mycket på en gång så som jag gjorde i dag för det tog en jävla stund innan jag fattade vad jag hade gjort aja det är mitt ända tips jag har till er man mår iaf skit efter åt när det ruset är över men när det påverkade var jag bara allmänt glad och speedad och fatttade inte rikitigt vad jag hade gjort men aja det sitter ett jävla tag iaf så jag varnar er bara från att ta mkt på en gång.
Citera
2013-04-25, 22:16
Medlem
Hysteri90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gnarly-420
oj fy fan tog typ 400-500 mg i dag och har aldirg riktigt testat förut bara typ 1 när jag var 11 då jag fick det lagligt av staten och har en jävla ångest nu och huvudvärk så jag föredrar er inte att ta så mycket på en gång så som jag gjorde i dag för det tog en jävla stund innan jag fattade vad jag hade gjort aja det är mitt ända tips jag har till er man mår iaf skit efter åt när det ruset är över men när det påverkade var jag bara allmänt glad och speedad och fatttade inte rikitigt vad jag hade gjort men aja det sitter ett jävla tag iaf så jag varnar er bara från att ta mkt på en gång.

Herregud, det var inte lite du tog!

Var det Concerta, Equasym ,Medikinet eller Ritalin?

Sen sist men inte minst, svalde du tabletterna/kapslarna som dom var, eller krossade du allt till ett pulver innan du intog det?

För 400-500mg är galet, men 400-500mg som är krossat är helt sinnessjukt!
Senast redigerad av Hysteri90 2013-04-25 kl. 22:16. Anledning: Stavfel
Citera
2013-04-26, 00:34
Medlem
HamWorths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gnarly-420

Inte allt samtidigt. Tar själv 40-120 mg på några timmar, osäker om det är bäst att skala, dela och sedan tugga halvan?
Citera
2013-04-26, 00:50
Medlem
Det är fan vad känsliga ni är,
Har haft 470 mg concerta utskrivet och det funkade fin fint,

Har 300 mg idag
Citera
2013-04-27, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HamWorth
Inte allt samtidigt. Tar själv 40-120 mg på några timmar, osäker om det är bäst att skala, dela och sedan tugga halvan?
Jag skärde av det i 2 bitar iaf
Citera
2013-05-09, 00:03
Medlem
svampen211s avatar
Ae nu får ni fan hjälpa mig. Jag har tagit concerta 1 gång och ritalin ett par gånger under några dagar. Men det var läänngeesen. Hur är det? Värt att köpa ett par om man har tillgång till lite benz som man kan ta om AT blir för jobbig?

Vissa säger ju att det är skit bra och roligt rus medans vissa säger att dem bara får ångest. Jag minns när jag tog det att jag prata som fan var glad och så men när det avtog så fick ja hjärtklappning osv AT. Ungefär som tjack.

Funkar det som vardagsdrog? Menar om man bara ska göra vardagliga saker dra fiska o liknande är det en skön drog att ta? Eller blir det bara jobbigt störande rus? Tjack vill jag inte ta längre eftersom det är så stor chans att de innehåller massa smutsig skit.

Försöker bestämma mig om det är värt att köpa. Har blivit trött på subutex tramadol och de funkar ju utmärkt som vardagsdrog.
Citera
2013-05-09, 00:27
Medlem
Bombastas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampen211
Ae nu får ni fan hjälpa mig. Jag har tagit concerta 1 gång och ritalin ett par gånger under några dagar. Men det var läänngeesen. Hur är det? Värt att köpa ett par om man har tillgång till lite benz som man kan ta om AT blir för jobbig?

Vissa säger ju att det är skit bra och roligt rus medans vissa säger att dem bara får ångest. Jag minns när jag tog det att jag prata som fan var glad och så men när det avtog så fick ja hjärtklappning osv AT. Ungefär som tjack.

Funkar det som vardagsdrog? Menar om man bara ska göra vardagliga saker dra fiska o liknande är det en skön drog att ta? Eller blir det bara jobbigt störande rus? Tjack vill jag inte ta längre eftersom det är så stor chans att de innehåller massa smutsig skit.

Försöker bestämma mig om det är värt att köpa. Har blivit trött på subutex tramadol och de funkar ju utmärkt som vardagsdrog.

Det suger skitmycket. Det är för desperata torskar som trycker i sig vafan som helst. Min erfarenhet av denna drog är att jag drog i mig ca 5-6 60mg (tror jag?) concerta som jag hade krossat och tagit bort depån. Det slog riktigt fint i ca 1-2 timmar och jag pratar hål i skallen på mina polare. Mitt från ingenstans efter ca 1 timme bara droppar allt och jag börjar må förjävligt, är inte alls lika pigg och glad längre utan börjar känna mig förvirrad och lite lätt illamående. Sedan börjar jag må bra igen, men det håller inte i sig länge innan jag mår dåligt igen. Denna berg & dalbana fortsätter natten ut tills jag lyckas somna. Det var inte roligt alls.

Alltså visst, om du inte vill bli påverkad så kan du kanske ta 1-2 stycken och gå ut och fiska för att få lite extra energi. Hur mycket du behöver är ju väldigt individuellt men jag avråder dig från metylfenidat faktiskt.

Sammanfattning:
Lägg dina pengar på något annat.
Citera
2013-05-09, 01:11
Medlem
svampen211s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombasta
Det suger skitmycket. Det är för desperata torskar som trycker i sig vafan som helst. Min erfarenhet av denna drog är att jag drog i mig ca 5-6 60mg (tror jag?) concerta som jag hade krossat och tagit bort depån. Det slog riktigt fint i ca 1-2 timmar och jag pratar hål i skallen på mina polare. Mitt från ingenstans efter ca 1 timme bara droppar allt och jag börjar må förjävligt, är inte alls lika pigg och glad längre utan börjar känna mig förvirrad och lite lätt illamående. Sedan börjar jag må bra igen, men det håller inte i sig länge innan jag mår dåligt igen. Denna berg & dalbana fortsätter natten ut tills jag lyckas somna. Det var inte roligt alls.

Alltså visst, om du inte vill bli påverkad så kan du kanske ta 1-2 stycken och gå ut och fiska för att få lite extra energi. Hur mycket du behöver är ju väldigt individuellt men jag avråder dig från metylfenidat faktiskt.

Sammanfattning:
Lägg dina pengar på något annat.

Ahh okej ungefär så jag minns det med. Var nice i början, pratade som fan och hade kul men ganska så snabbt börja det dala som fan och man mådde bara skit med hjärtklappning, värre än tjack AT för de lilla man tog. Står nog över det. Vill inte använda tjack, rätt onödigt att köra på detta då när de ger värre AT som ja minns det.
Citera
2013-05-09, 01:23
Medlem
Bombastas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampen211
Ahh okej ungefär så jag minns det med. Var nice i början, pratade som fan och hade kul men ganska så snabbt börja det dala som fan och man mådde bara skit med hjärtklappning, värre än tjack AT för de lilla man tog. Står nog över det. Vill inte använda tjack, rätt onödigt att köra på detta då när de ger värre AT som ja minns det.

Concerta ger mig betydligt värre AT än vad tjack gör. Min AT på tjack är i princip obefintlig. Det låter som att små doser Etylfenidat hade varit något för dig. Detta är numera klassat och därför inte lika lättillgängligt som det var för ett år sedan dock.
Citera
2013-05-29, 19:47
Medlem
Ämne Concerta

Kommer säkert bli en hel del text här. ^^

Har lite frågor osv om Concerta, Har 54 mg utskrivet. Och dagar som denna ( händer INTE ofta ) brukar jag ta 4-10 54mg Concerta, för att göra något särskilt/ få ett litet rus / försöka göra något kreativt.

Jag brukade ta concerta ibland förut när jag gick skola/jobbade, men nu har jag inte gjort ett piss på ett halvår i princip så nu tar jag inte concerta längre, förutom dagar som denna när jag vill känna ett litet rus/få fokus. Anledningen till att jag inte tar medicinen är för att jag rent utsagt mår SKIT av den, inte psykiskt utan fysiskt. Känner mig slö som fan på kvällen - men kan inte sova. Kan i princip inte äta nått alls. Och vet inte ens om de hjälper mig nått om jag bara tar en concerta (54), men däremot som nu, när jag tryckt i mig 5 eller 6x54mg är jag koncentrerad som fan, kan till och med sudda och ändra stavfel, vilket jag aldrig gör annars. Kan tilloch med läsa 5 meningar utan att tänka på allt annan skit. Skulle aldrig ta så här många idag om jag jobbade/skola imorgon pga sömnproblem så inni helvete. Anledningen till att jag skriver detta är för att jag ska lämna blodprov samt pissprov inom en snart framtid och har några frågor som jag vill ha svar på, om någon vet dvs.

*Innan idag har jag inte tagit concerta på nån månad.

Exempel: Om jag tar en concerta dagligen i 2 månader, syns de på provet att de är en tablett dagligen? Eller är de mängden Concerta som syns (mg)?

De jag menar är, kan dom se att jag tatt ca 8 tabletter på en dag eller ser dom bara mängden? Dvs att dom ser att jag just tagit 8, "missbrukade"
Samt hur länge tar de innan de försvinner ur systemet, om man inte har något i kroppen och tar ca ca 8-10..
Fast va händer om man åker dit för "missbrukande av Concerta" om man har de utskrivet?
Kompisar som har "missbrukat" det, dvs hämtat ut burkar på statens knarkhandel. de enda som hänt för dom är att dom måste hämta ut det på "vuxenpsyk"?(är ej säker om de är där dom är tvungna att hämta ut) Kan de hända nått annat?

Hoppas på ett snabbt svar av någon som vet, gärna inga chansningar
Om ni inte vill skriva ett svar här så kan ni gärna skicka ett meddelande!

Må gött alla! Och ni som röker CB som botemedel för sjukdomen, akta er för pisspatrullen!
Men när ni blir tagna, kom ihåg att dom gör de för att "hjälpa er"...

Legalisera för medicinsk bruk!
Citera
2013-07-28, 07:52
Medlem
Kan dela med mig av mina concerta upplevelser😝! Jag är absolut ingen missbrukare när det gäller någon drog men är dock en brukare som
Gillar att testa nya grejer då och då😆☝! I alla fall så fixade jag 5 st a 36 mg via en kompis, sen gick ja på fest. Kom dit drack ca 3 öl gick in på toAn Och knapra i mig tre st va väldigt trött och bakis innan måste tilläggas! Efter ca 1_1,5 öl senare började ja känna det klassiska speedruset , men på en väldigt låg nivå(perfekt nivå fakitiskt!) kände
Mig bekväm med det ruset en bra stund sen började ja gagga som fan, typiskt afferus i ca 2-4H sen , sen tog ja två till ca 3 timmar efter den första dosen(vilket va sjukt dumt btw) avtog det en del men va ändå kvar baktanken så att säga .. Men nu 0720 kom en jävla kick igen omöjligt att sova och hjärtat pumpar hårt. Måste tilläggas att jag delade dessa tabbletter i fyra bitar innan ja bomba dem då jag
Hört från denna tråd att det är så man ska göra
För att unvika det långvariga ruset.. Men förutom att man är klarvaken och att det är sjukt svårt att stava och att hjärtat går i 180
Så är det helt klart en Bra partydrog OM man tar dem hyffsat tidigt! Har
Man inga problem med sömnlöshet och hjärtdunk fram till
Morgonen så är det bara köra hårt'! Jag uppöevede iaf inga svettningar eller gnisslingar av tänder eller liknande påstodda biverkningar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in