Citat:
Ursprungligen postat av
FacultyofMind
Jag ser för övrigt inte hur det skulle vara logiskt att infiltrera någon flummig ytterkantsgruppering på gatunivå om syftet är samhällsomvälvande.
Hur skulle samhället omvälvas utan att först infiltrera olika samhällsgrupperingar? Varför skulle man inte vilja omvälva ett samhälle till sitt religiösa system eller sina normer om man ser det som något gott och normalt. Alla slåss väl för en bättre värld ur sina respektive sätt att se på saker, inklusive muslimer och deras klansystem?
Läste man inte hur Sverige kristnades och Gustav Vasa sedan enade Sverige mha protestantismen, lät två kristna ideologier spela ut varandra så han kunde ena folket? Det är ju ingen nyhet hur stora religioner lever vidare och hur de påverkar samhällen. Det går inte över en natt direkt.
OnT: Knappt någon är särskilt insatt i hur allt funkar överallt, så det är väl inte solklart att kvinnor som identifierar sig som feminister har koll på världspolitik, biologi och historia. Har de det så är det ju en feministisk version och då förstår jag att kvinnor vill vara hjältar och hålla samman mot de onda förtryckarna. Den breda feministkulturen uppkommer i kombination med konfirmationsbias och offer-argumentation samt den kvinnliga skolgårdspolitiken och sexmakten som gör att ingen säger ifrån hursomhelst.
Jag tror stenhårt på JBP i den här frågan. Feminister ser sig själva som
mot förtryck och muslimer ses inte som förtryckare hittills. Därmed snarare som allierade. Undrar hur detta påverkade när Sverige bestämde sig för att stötta Palestina...