2018-12-10, 07:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Viktim
Det jag tror han menar är att kvinnor dras till kaos i syfte att "tämja" det. Hela skönheten och odjuret iden bottnar väl från just det här.

Har ni någonsin sett en aggressiv eller kriminell man utan kvinnor i sitt liv? Nej inte jag heller.

Nej de vill ha dominanta män med pondus och självförtroende som bestämmer och kan skydda dem. Ingenting annat. Det ligger i deras natur.

De trivs inte med veliga cucks.
Citera
2018-12-10, 07:28
Medlem
Inställningen till kvinnan är minst sagt kluven när man följer ett antal flashbacktrådar. Ena stunden avhandlas kvinnor som blir våldtagna av invandrare, typ MENA. Man förfasar sig , med rätta , över detta. Hoppar man till en annan tråd så förfasar man sig över feminister och metoo aktivister. Kvinnor är känslostyrda men saknar slutledningsförmåga. I en annan tråd ifrågasätts kvinnlig rösträtt.

Man blir inte klok på alla dessa män. Är det barndomen som spökar? Fick de för lite kärlek? Är det tillkortakommanden i vuxenlivet?. Är de helt vilsna i tillvaron ? Blev inte livet så som de tänkt ? Förstörde spriten allt ? Kort uttryckt, gick allt åt helvete ?
Citera
2018-12-10, 07:36
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DebatteraMera
Enkelt. Saudiarabien är ett -helt- annat land.
De är inte medborgare där. Man protesterar ju först o främst mot saker som sker i ens egna närhet.

Då skulle t ex svenska feminister protestera mot svenska islamister och deras hederskultur.
Det är precis tvärtom.
Citera
2018-12-10, 07:44
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Googla
Jordan Peterson pratar lite om SJW (Social justice warriors) och kommer in lite på feminister. Han säger

Bland annat

Jag har haft lite egna funderingar gällande det här, det första jag började se var dessa råfeminister som man sett lokalt och träffat på dejtingappar är att jag upplever de flesta har någonting gemensamt, de lider faktiskt i större delen av fallen av psykisk ohälsa. Jag har dejtat ca 3 st feminister, jag kände någon extra dragningskraft till att de omedvetet ville ha någon slags dominans, att de har låga ambitioner i livet, deprimerade, lever utan syfte, förutom när det kom till feminism, då har de mycket att klaga på att kvinnor inte får något trots deras låga sysselsättningsgrad, låga ambitioner, bortskämdhet. Behöver de kontrolleras och ha en dominant partner? Behöver de någon som bestämmer över dem, en partner som agerar som en pappa? Nu är jag iofs inte särskilt kontrollerande partner, men jag är väldigt observerande och analytisk. Men de stod ut mestadels som att de behövde någon bestämmande gentemot det andra som inte ansåg sig själv som feminister. Resten av mina observationer har då varit virtuell över internet. Där jag ser samma mönster i dessa kvinnor.

Tror ni att Jordans teori kan stämma? Att vi inte är tillräckligt dominanta så att kvinnorna spårar ur och omedvetet söker dominans? De kanske testar männen och när svaga män inte gör någonting så söker de sig till en kultur där det är mer vanligt att man dominerar kvinnor. Vad säger ni?

Det här är inget nytt. Jag och många med mig har observerat detta länge nu.
Man kan göra en lång lista på exempel som bekräftar fenomenet. För den som har grundläggande kunskap i evolutionspsykologi så faller pusselbitarna på plats. Detta är precis vad man förväntar sig.

Man kan även se feminismen som en kollektiv s k shit test, som den svenske mannen uppenbarligen misslyckats med.
Citera
2018-12-10, 07:45
Medlem
Wayaheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrelito
Allians verkar väl att ta i.. kanske.. Däremot är feministernas undfallenhet total. Varför ser vi inte mer kritik från feministernas håll?

Det gamla talesättet ”den som tiger samtycker” kommer väl till pass!
Citera
2018-12-10, 07:49
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Innerst inne tror jag kvinnor känner sig svikna av männen i vårt land, kvinnorna ville ju bara gnälla, inte att vi faktiskt skulle lyssna på deras gnäll och låta det sätta agendan.

Spot on.
Citera
2018-12-10, 07:50
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filantrop007
Inställningen till kvinnan är minst sagt kluven när man följer ett antal flashbacktrådar. Ena stunden avhandlas kvinnor som blir våldtagna av invandrare, typ MENA. Man förfasar sig , med rätta , över detta. Hoppar man till en annan tråd så förfasar man sig över feminister och metoo aktivister. Kvinnor är känslostyrda men saknar slutledningsförmåga. I en annan tråd ifrågasätts kvinnlig rösträtt.

Man blir inte klok på alla dessa män. Är det barndomen som spökar? Fick de för lite kärlek? Är det tillkortakommanden i vuxenlivet?. Är de helt vilsna i tillvaron ? Blev inte livet så som de tänkt ? Förstörde spriten allt ? Kort uttryckt, gick allt åt helvete ?

Nu kommer du förvisso med ett rent "metainlägg" som egentligen inte har i den här tråden att göra, men frågan är dels om du faktiskt kontrollerat att det är samma användare som skriver de inlägg du syftar på och utöver det om du inte inser att bara för att någon ogillar att kvinnor behandlas illa så behöver inte det betyda att samma person per automatik gillar feminism eller diverse drev.

Kanske är det helt enkelt så att vissa har ett mer nyanserat sätt att se på saker?
Citera
2018-12-10, 07:55
Medlem
fskers avatar
Citat:

Alla män har inte ett gemensamt medvetande och är inte gemensamt ansvariga för vad alla andra män gör.

Chockerande va?
Citera
2018-12-10, 07:57
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarMansPost
Ja. Thailändskor i Sverige är underligt nog ett extremt mycket större "hot" för svenska feminister än en miljon muslimer […]
Det är logiskt givet att feminism handlar om kontroll över mannen. Ju fler män som vänder feminister ryggen, desto mindre makt kan de utöva.
Citera
2018-12-10, 07:59
Medlem
Flammarions avatar
Citat:

Man kan tycka illa om våldtäkt och häxjakt på samma gång.
Citera
2018-12-10, 08:01
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Jordan är skrattretande i sina "analyser" av sina fiender, förtjänar inte någon som helst respekt.

Och jag har inte sett honom protestera mot redikal islam, alltså är han allierad med den.

Du har fel. JP är inte allierad med radikal islamism.
Citera
2018-12-10, 08:05
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Feminismen handlar inte om religion.
Feminism ÄR religion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto