Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2018-12-12, 18:32
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genderbender
Mycket smickrande att du minns mig.
Då minns du nog även att jag medelst uppvisande av vetenskaplig forskning på området visade att det är en omöjlighet att bli lesbisk, på samma vis som att det är en omöjlighet att bli hetero, och att den övervikt av självrapporterade bi- och homosexuella kvinnor du framlade som bevis för din hypotes berodde på andra faktorer.
Sedan, rörande din åsikt att det är Vi som är HBT som borde avla fler barn (och till råga på allt döttrar ): För det första, varför skulle 'vi' göra det när 'vi' inte har unisona önskemål rörande att vilja ha barn respektive inte vilja ha barn lika lite som heterosexuella har det? Personligen har jag exempelvis ingen som helst önskan att ha barn; varför skulle jag det när jag kan skaffa man istället? Jonas Gardell däremot hade visst två biologiska egna barn.

För det andra så är ju därtill barnalstrandet - av uppenbara skäl - heterosexuellas uppgift enligt Naturen själv, varför det då blir en smula knasigt när de som ofta kan beses beklaga sig över att det föds för få nordiska barn i dessa tider inte själva gör någonting åt det; ty varför hämtar de helt enkelt inte hem (exempelvis) en östeuropeiska och börjar avla med? Detta vore givetvis betydligt mer effektivt än att flytta över ansvaret till HBT-individerna.
Däremot kan jag hålla med om att heterofientliga aktivister har ett mycket stort ansvar, men HBT-grupper som sådana bör inte blandas ihop med dessa då det är tu helt skilda grupperingar.

Vi får se vem som har rätt , verkligheten lär väl utkristalliseras med tiden. Jag tror att man kan bli homosexuell genom att tänka på ett speciellt sätt och att det inte har att göra med så mycket annat.
Skulle t.ex Islam bli dominerande i Sverige skulle knappt några våga vara homosexuella.

Har du ingen känsla av att du styr dina känslor ?

Jag läste denna Fannys blogg för några år sedan och hon har tydligen omvänt sig själv till lesbisk.
Det framgick i nästan varje inlägg att hon var stark kritisk mot män.

Fast vad båda dessa kvinnor gör är att försöka göra kvinnor mer värdefulla , de är garanterat för allt som de tror gör kvinnor värdefullare , invandring av män t.ex.

Kan du komma på något sätt att göra män mer värdefulla ?
Citera
2018-12-12, 20:36
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Vi får se vem som har rätt , verkligheten lär väl utkristalliseras med tiden. Jag tror att man kan bli homosexuell genom att tänka på ett speciellt sätt och att det inte har att göra med så mycket annat.
Skulle t.ex Islam bli dominerande i Sverige skulle knappt några våga vara homosexuella.

För egen del är jag övertygad om korrektheten i vad jag har sagt i ämnet, men så är jag också något av en besserwisser, skall jag medge.
Personligen har jag aldrig sett ett sådant fall som du menar, alltså där en person har gått från hetero till homosexuell. De enda fall jag har sett är när personer som inledningsvis identifierat som bisexuella med tiden har tappat attraktionen till det ena könet, vanligtvis det motsatta, och blivit helt homosexuella till sin identitet. Detta är vanligast hos yngre personer, men händer ibland även äldre. Min första partner såg sig exempelvis som bisexuell och var även gift och hade barn, innan han runt 40 började tappa attraktionen för kvinnor som kön.

Tillägg: Förresten så kom jag faktiskt på att jag ändå har sett ett sådant fall, men där hävdade den "drabbade" att han blev gay till följd av en stroke: https://www.dailymail.co.uk/health/a...#ixzz3iBORyBLI

Kanske onödigt att säga är att rapporter av detta slag är mycket ovanliga, och det har ifrågasatts om han verkligen var hetero från början som han hävdade (han kan ha varit bi).


Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Har du ingen känsla av att du styr dina känslor ?

Rörande min läggning? Nej, ingen alls, och det har nog få andra- om någon - heller då man ju trots allt inte kan bestämma sig för att "denna person skall jag tända på". Hade man kunnat det så skulle det ju exempelvis inte existera några motvilliga singlar eftersom alla skulle vara eftertraktade, och ej heller hade det där inte alltför ovanliga dilemmat existerat rörande den där individen som är hur trevlig som helst och som person vore en perfekt match OM man bara hade varit attraherad av denne rent fysiskt. eftersom man då ju hade kunnat aktivera en attraktion för denna person ändå.

Vi (alltså individer rent allmänt) styrs snarare av våra känslor, sedan varierar det från fall till fall i vilken grad man agerar efter sina känslor samt känslornas intensitet, men själva känslorna har man vare sig man vill eller ej.


Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Jag läste denna Fannys blogg för några år sedan och hon har tydligen omvänt sig själv till lesbisk.
Det framgick i nästan varje inlägg att hon var stark kritisk mot män.

Hatisk är allt ett mer akkurat ord än 'kritisk', i hennes fall.
Rörande Fanny, så tenderar jag nog luta åt den åsikt som många andra i tråden om henne har, att hon egentligen inte är lesbisk utan snarare kör med så kallad politisk lesbianism; ett slags protest-lesbianism" där kvinnor som av någon anledning är starkt besvikna på män "bojkottar" dessa i ren protest och blir tillsammans med varandra.
Dessa är alltså inte genuina lesbianer utan är snarare systrar i agg, kan man litet poetiskt uttrycka det, som har så negativa erfarenheter av män, exempelvis att de blivit upprepat ratade, att de söker tröst i varandras famnar.



Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Fast vad båda dessa kvinnor gör är att försöka göra kvinnor mer värdefulla , de är garanterat för allt som de tror gör kvinnor värdefullare , invandring av män t.ex.

Kan du komma på något sätt att göra män mer värdefulla ?

Åh men det är enkelt, ty alla som inte redan gått Fanny & Co's vägar, alltså majoriteten, vet redan att män är mycket värdefulla och helt oersättliga.
Att de (alltså män) sedan stundom kan vara extremt frustrerande till sin natur är en annan femma, ty de förblir likväl oersättliga och av högt värde.



Hursom tror jag bestämt att vi har gått något OT nu, så kanske bör vi begränsa de saker vi diskuterar en smula.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback