Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-07, 19:43
  #37
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Feminism --> Relationer och samlevnad: allmänt
/Moderator
Citera
2018-12-07, 22:19
  #38
Medlem
Offices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utopiskutomjording
Feminism handlar inte Enbart om jämställdhet. Feminism handlar om uppskov. Begreppet feminism lämpar sig i många sammanhang, t.ex när man pratar om reproduktiv frihet. Att män sitter och beslutar om aborträtt tycker jag är löjligt. Det är något som är kvinnans, enbart.

Vad menar du när du säger "ni"? Vilka är ni?
Varför skulle det bara vara enbart kvinnans? Finns det inga andra aspekter i frågan än "det är min kropp, jag har rätt att bestämma över den"?
Citera
2018-12-07, 23:40
  #39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Office
Varför skulle det bara vara enbart kvinnans? Finns det inga andra aspekter i frågan än "det är min kropp, jag har rätt att bestämma över den"?

Nej, det är den enda aspekten som räknas
Citera
2018-12-08, 00:12
  #40
Medlem
Offices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utopiskutomjording
Nej, det är den enda aspekten som räknas
Okej, så då borde alltså kvinnor få abortera fram till att barnet är fött.

Jag förstår hur du tänker, men vi delar inte den åsikten.
Citera
2018-12-10, 10:57
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vetenskapsintolera
I Didn't Mean to Make Her CRY! [NYC Interview Gone Wrong

Något av den mest symboliska videon av feminismen. Personen dom intervjuar verkar nästintill hypnotiserad.

Reportern frågar om det finns några positiva sidor som kvinnor har och det svarade hon på snabbt. När han frågade om dom positiva sidorna män har är hon tyst i ca 30 sekunder. Sedan ställer han några frågor till och plötsligt börjar hon gråta och några n3grer kommer och backar upp henne och frågar vad han har gjort. Och han svarar att han bara ställde objektiva frågor.

Detta är hjärntvätt och kognitiv dissonans på högsta nivå mina vänner.

Kan man inte säga att män är olika?
Hur kan vi penetrera hjärntvätten mer effektivt?
Vad drar ni för slutsatser?

Hade personen som intervjuar varit det minsta provokativ, kunde man kanske ha lite invändningar, men då hade säkert kvinnan reagerat annorlunda också.
Nu verkar det faktiskt som att verkligheten delvis kommit ikapp henne. Inget annat, men det räcker. Säkert tufft när man är hjärntvättad av en sekt.

Tråden borde ligga kvar under feminism för den ger ju tydligt stöd till teorin att feminism främst är sekt-verksamhet.
Citera
2018-12-10, 11:51
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Ja, det kan vara svårt att få sina värderingar att gå ihop i slutändan. Jag pratade med en kvinna som hatade precis alla män - utom sin far och sin bror förstås.


Så du pratade med en random feminist och överlevde. Grattis antar jag.
#believesurvivors

Störande film men är så trött på alla som ska stärka sitt ego genom att argumentera emot en religiös övertygelse. Ja de första 74 "debunking feminism" eller "feminist owned by logic" filmerna man såg väckte känslor.
Sedan såg jag "Going clear of Scientology" och insåg att sekter är för farliga för att förlöjligas.
Citera
2018-12-12, 09:04
  #43
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xpqr12345
Du har helt rätt i att man inte ser kvinnan gråta i filmen, men jag tycker att det är tydligt att hon fått sig en ordentlig tankeställare, något som skakar om hela hennes tankegrund.
Jag tror faktiskt inte det. Jag tror bara att hon överanalyserar ordet "strong" och därför inte vill använda det i sammanhanget. Jag tycker hon är sjukt jobbig att lyssna på men samtidigt förstår jag hennes tankegång, om än inte håller med.

Sen har Micro rätt, vi vet inte hur stageat det är eftersom vi inte får se henne gråta.
Citera
2018-12-12, 10:54
  #44
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
Jag tror faktiskt inte det. Jag tror bara att hon överanalyserar ordet "strong" och därför inte vill använda det i sammanhanget. Jag tycker hon är sjukt jobbig att lyssna på men samtidigt förstår jag hennes tankegång, om än inte håller med.

Sen har Micro rätt, vi vet inte hur stageat det är eftersom vi inte får se henne gråta.
Gråta är clickbait. Klart hon är upprörd men det är snarare feministiska inlärningsstrategier som gör flickor sådana. Micro har sällan rätt.
Citera
2018-12-12, 11:13
  #45
Medlem
Swe1227s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Så du pratade med en random feminist och överlevde. Grattis antar jag.
#believesurvivors

Störande film men är så trött på alla som ska stärka sitt ego genom att argumentera emot en religiös övertygelse. Ja de första 74 "debunking feminism" eller "feminist owned by logic" filmerna man såg väckte känslor.
Sedan såg jag "Going clear of Scientology" och insåg att sekter är för farliga för att förlöjligas.

Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Ja, det kan vara svårt att få sina värderingar att gå ihop i slutändan. Jag pratade med en kvinna som hatade precis alla män - utom sin far och sin bror förstås.
Sånt har jag också hört. Var det inte zara larsson som sa något liknande? Det är det mest urbota dumma jag har hör. För det första att dessa kvinnor är så fyllda av hat och vill att alla ska gå runt och hata istället för att ha ett fint och trevligt samhälle. Sen så måste ju just denna kvinnans far och bror vara hatad av precis alla andrs kvinnor med den logiken.

Edit: Citerade en för mycket.
Citera
2018-12-12, 14:24
  #46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swe1227
Sånt har jag också hört. Var det inte zara larsson som sa något liknande? Det är det mest urbota dumma jag har hör. För det första att dessa kvinnor är så fyllda av hat och vill att alla ska gå runt och hata istället för att ha ett fint och trevligt samhälle. Sen så måste ju just denna kvinnans far och bror vara hatad av precis alla andrs kvinnor med den logiken.

Edit: Citerade en för mycket.

Zara Larsson kan jag inte uttala mig om personligen, men däremot besitter annars Fanny Åström och Lady Dahmer just den inställningen rörande män.
Citera
2018-12-12, 14:50
  #47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genderbender
Zara Larsson kan jag inte uttala mig om personligen, men däremot besitter annars Fanny Åström och Lady Dahmer just den inställningen rörande män.


Precis och du som är LGBT märker att båda propagerar för att kvinnor ska bli lesbiska för att män är så hemska.

Vilket gör att antalet lesbiska ökar.

Ni LGBT kunde bidra till balans genom att skaffa döttrar genom surrogat-mödrar.
Citera
2018-12-12, 15:10
  #48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Precis och du som är LGBT märker att båda propagerar för att kvinnor ska bli lesbiska för att män är så hemska.

Vilket gör att antalet lesbiska ökar.

Ni LGBT kunde bidra till balans genom att skaffa döttrar genom surrogat-mödrar.

Mycket smickrande att du minns mig.
Då minns du nog även att jag medelst uppvisande av vetenskaplig forskning på området visade att det är en omöjlighet att bli lesbisk, på samma vis som att det är en omöjlighet att bli hetero, och att den övervikt av självrapporterade bi- och homosexuella kvinnor du framlade som bevis för din hypotes berodde på andra faktorer.
Sedan, rörande din åsikt att det är Vi som är HBT som borde avla fler barn (och till råga på allt döttrar ): För det första, varför skulle 'vi' göra det när 'vi' inte har unisona önskemål rörande att vilja ha barn respektive inte vilja ha barn lika lite som heterosexuella har det? Personligen har jag exempelvis ingen som helst önskan att ha barn; varför skulle jag det när jag kan skaffa man istället? Jonas Gardell däremot hade visst två biologiska egna barn.

För det andra så är ju därtill barnalstrandet - av uppenbara skäl - heterosexuellas uppgift enligt Naturen själv, varför det då blir en smula knasigt när de som ofta kan beses beklaga sig över att det föds för få nordiska barn i dessa tider inte själva gör någonting åt det; ty varför hämtar de helt enkelt inte hem (exempelvis) en östeuropeiska och börjar avla med? Detta vore givetvis betydligt mer effektivt än att flytta över ansvaret till HBT-individerna.
Däremot kan jag hålla med om att heterofientliga aktivister har ett mycket stort ansvar, men HBT-grupper som sådana bör inte blandas ihop med dessa då det är tu helt skilda grupperingar.
__________________
Senast redigerad av Genderbender 2018-12-12 kl. 15:59.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback