2006-04-21, 13:38
Medlem
freddan70s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banana
Vilken Robinson-deltagare?:unsure

En herre som själv sitter i fängelse, Ad**n A*e*i.
Citera
2006-04-22, 02:11
Medlem
GammelRaggares avatar
Morden i Boden minns jag väl

-77 eller -78 hände detta. Jag/vi minns det mycket väl.
Citera
2006-04-22, 10:34
Medlem
Dejads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GammelRaggare
-77 eller -78 hände detta. Jag/vi minns det mycket väl.

Har du något bra händelseförlopp. Jag har bara hört lösryckta delar...
Citera
2006-04-23, 12:50
Medlem
Jessica Torstensson, Skellefteå 1992

Boogie-ad: Hur kom det sig att man troligen hade gärningsmannen, pizzabagaren, men inte kunde sätta dit honom? Var finns denne pizzabagare, kvar i Skellefteå? Jobbar?
Citera
2006-04-23, 12:56
Medlem
Angående Antikrundan...

Bengt Jansson TV-profil i programmet Antikrundan, var han verkligen bög? Hade fått för mig att han var gift...någon som vet hur det låg till med den saken?
Citera
2006-04-23, 15:48
Medlem
Soterns avatar
Är det någon som vet något om Deje-mannen? Le** L*nds*r*m som misstänktes för att ha mördat en flicka (kommer inte ihåg namnet) i Deje i Värmland någon gång på 70-talet?
Polisen var helt säkra men de saknade bevis och han ska visst sedan ha bosatt sig i Stockholm.
Fallet var mycket uppmärksammat på sin tid.
Citera
2006-04-23, 17:14
Medlem
Lena Zakariasson tror ja hon hete hon kom från karlstad hittades mördad på soptippen i Deje .
Det fanns en misstänkt till Ingemar Johansson som för ett par år sedan ströp sin käring och sen tog livet av sig själv .
Citera
2006-04-23, 17:39
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skyman_skyman
Lena Zakariasson tror ja hon hete hon kom från karlstad hittades mördad på soptippen i Deje .
Det fanns en misstänkt till Ingemar Johansson som för ett par år sedan ströp sin käring och sen tog livet av sig själv .

Ok. Har inte hittat något på nätet om detta fall som var så uppmärksammat. Har googlat på "Dejemannen" men hittar inget alls.
Vet du vilket år mordet skedde?
Citera
2006-04-23, 19:42
Medlem
73 möjligen 74
Citera
2006-04-28, 23:55
Medlem
GammelRaggares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dejad
Har du något bra händelseförlopp. Jag har bara hört lösryckta delar...
Jadå, jag kan hela händelseförloppet, vilka de inblandade var, vad de (de som lever) gör idag...o s v.
Citera
2006-04-30, 00:23
Medlem
Sigtuna kommun

Bor inte kvar där nu men kan väl förmedla ett par:

2003 hittades en vitrysk medborgare upphängd med kedjor i ett träd i Märsta. Två landsmän misstänktes, minns ej dock om de dömdes. Just upphängningen gör detta lite maffialikt och klassiskt.

2005 försvann en busschafför bosatt utanför Märsta. Huset hans brann ner och till slut visade det sig att även han burnnit för att sedan dumpas på annan plats. "Tingsrätten skriver i sin dom att gärningsmännen utövat utdraget våld som måste ha gett upphov till starkt lidande hos offret."

För kanske fem år sedan (minnet...) hittades en krögare skjuten i huvudet och inrullad i en matta i skogarna i kommunens utkant. Detta en tid efter att de ökända krogbränderna lugnat ner sig. Offrets mor gick ut i pressen och talade om sin son som "han var världens snällaste, han har aldrig gjort en fluga..." medan alla visste att han hade fiender så det räckte.

Örjan försvann 1993 och är fortfarande försvunnen; http://www.kanal5.se/templates/page.aspx?id=3602

Sedan knivmördades en av Valstaskolans lärare, men jag gick på den skolan då och har väldigt vaga minnen, en gissning är att det var 90-91. Han mördades nere vid stationen efter ett bråk utanför krogen som numera är Golden Memories. Mördaren släpptes ut 95-96 (gissning igen) och hängdes ut offentligt i området. Läraren var mycket omtyckt och dådet skapade en hel del rubriker.

1999-2000 mördades en kvinna framför ögonen på sina barn och många andra mitt på ljusa dagen i barnavårdscentralens lokaler. Inte nog med att han var helt obrydd vad gäller omgivningen så ska han även ha stuckit ut kvinnans båda ögon.

Sen kan man fortsätta diskutera i all eveighet om Asrin (som blev känd som "programledare" på löpsedlarna) tog sitt liv eller inte, uppmärksammat blev det iallafall;
http://www.mediekritik.nu/reaction.php?reaction_id=273

Styckmordet. Man sköt fru och spred henne överflera kilometers område då han satte sig i bilen och åkte Steninge allé från en liten stuga ut mot rävsta (konstigt hus, fanns någons slags lekplats där, men ligger helt off) till Statoilmacken och slängde ut bitar i diket under tiden. Finns en relativt ny tråd om karln här på forumet då han tydligen misstänks för något slags ekobrott nu, hittade dock ej nu....
Citera
2006-05-01, 12:44
Medlem
Liemanns avatar
Vet inte på vilka grunder detta hände. Det var min handledare som berättade för mig när jag praktiserad på stålverket i Hofors.. Omkring gävle trakten skulle nån tant tydligen ha söpit ner sin gubbe, åkt ut mitt i ingenstand någonstans omkring Gävle och släpat ut honom ett par hundra meter i skogen, å skurit av hans organ, och tänt eld på honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in