2006-04-04, 16:02
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
I Klippan 1995, mördades mörkhyade Gerard Gbeyo, av en nazist, som senare åkte fast, och tog sitt liv strax efter han kom ut från fängelset.
Jaja, familjen Cederholm som vanligt.
Jag trodde polisen tog in den släkten till förhör så fort något hände i nordvästra Skåne... De brukar ju vara skyldiga i fyra fall av tre.
Citera
2006-04-04, 16:30
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalmas
För ett par år sen var det en dokumentär om honom i TV3. Nån som kommer ihåg. Han verkade vara ett riktigt psyko.
Ja, jävlar - det hade jag helt förträngt.
Helt sjuk människa.
Citera
2006-04-05, 15:47
Medlem
Trollishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweetJess
Var det inte två stycken som det var svårt att bestämma identiteten på? Det fanns misstankar om att det var far och son.

jo först så hittade dom två stycken tror jag,om det var far och son vet jag ej.
SEn har dom juh hittat fler lik under åren efter.

666hate
Den ligger i kungsängen två mil utanför sthlm.
Citera
2006-04-05, 18:07
Medlem
I Hagfors, Värmland, finns det några försvinnanden som är lite mystiska. Värsta fallet är detta:
Pia som tidigare blivit misshandlad av sin make försvinner spårlöst mitt i natten. "Polisens" förklaring är att mitt i natten tog hon en promenad i villaområdet och gick vilse i den angränsande skogen. http://www.expressen.se/expressen/jsp/polopoly.jsp?a=48091

Till historien hör att hon var så sjukligt rädd för mörker att hon inte kunde gå ut själv på kvällen.

Hon var en ganska vek tjej som fick tag på en lite äldre svår typ och bildade familj. Hon fick stryk ibland och hade lite psyk-problem. Dock kunde hon inte ha tagit sitt eget liv på det sättet.

Jag bodde i närheten när det hände.
Citera
2006-04-09, 18:52
Medlem
Citat:
Kriminell MC-gubbe A sprängde ihjäl kriminell MC-gubbe B utanför tingsrätten när de typ skulle dit för att någon hade misshandlat den andre. Dessutom finns i denna soppa en kvinna som har barn med båda männen, om jag inte minns fel. Sjuk historia. Detta var nog runt 2004.

Å inte blir det mindre sjukt när man vet att MC-gubbe A var/är bergravningsentreprenör, anlitad av Umeå kommun bl.a.!
Citera
2006-04-13, 14:45
Medlem
freddan70s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scandal
men kommer inte ihåg när står i historieböckerna om sollentuna...
Ett gäng ryssar lurade hem folk och dränkte dom sedan i norrviken...kommer inte ihåg om det var på 40-talet...eller tidigare...

Det var 15 tsartrogna ryssar ledda av en överste Hadjetlaché som tog kål på ett gäng boljsjeviker 1919, dom hade sitt högkvarter i en stor villa i Bollstanäs. Dom använde strypsnaror på offren, sen dumpades dom i Norrviken.
Citera
2006-04-13, 14:57
Medlem
freddan70s avatar
Katrineholm

Här har det hänt en del.

Vi har ju bl a mordet på Johan Pettersson 2002.
Den högst homofobe och anabolstinne Jimmy "Bomben" lurar med sig Johan från krogen, skär halsen av honom (två gånger om dessutom) och hivar honom med huvudet före och byxorna nerdragna ner i en gatubrunn.

Sen har vi en herre (f ö bror med en Robinson-deltagare) som för ett antal år sen knivmördade sin egen bror. Sköt dessutom sin mamma i benet för ett par månader sen, stabil kille!

Sen måste även Eric nämnas. En gift småbarnsfar, som knallar hem till en bekant mitt i natten, slaktar honom besinningslöst med en kniv, försöker skära huvudet av honom men misslyckas, hoppar på hans huvud och bröstkorg, går sen hem och kryper ner i sängen bredvid intet ont anande frugan.. Motivet troligtvis en obetald skuld.
Citera
2006-04-15, 13:41
Medlem
Herrings avatar
Här i Stockholm har vi ju även mordet på någon bandidos medlem eller nåt som blev ihjälskjuten med automatvapen i Råckstarondellen någon kilometer från där jag bor för 10 år sen kanske.
Solvallamordet när någon kille som typ styrde Stockholms undre värl blev skjuten på travbanan för 5 år sen.
Nynazisten som blev brutalt mördad i Salem av några invandrare som ledde till att nazistorganisationer varje år demonstrerar i där.
Det är så mycket mord här så det krävs något riktigt "speciellt" för att det ska bli en klassiker.
Citera
2006-04-15, 13:51
Medlem
Truxas avatar
Vi har ju hammarmordet i Utby, där en före detta make i form av neger, smiter in nattetid och har ihjäl sin tidigare fru och svärföräldrar.
Citera
2006-04-18, 19:22
Medlem
Dejads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nasonex
har inte alla fakta, utan får gå på det jag hört och det var ett tag sen jag fick det berättat för mig

I Boden var det så vitt jag vet en man som slog ihjäl sin fru och sina svärföräldrar med ett rör eller dylikt hemma i sin villa. Slog väl slint eller nåt då jag förstått att han inte var våldsam eller kriminell tidigare.
Han åkte in på psyket men är ute nu (var ganska många år sedan) och han jobbar idag i staden och är enligt källor som jobbar med honom "helt normal"

Hörde för några år sen när jag bodde i Boden en variant av denna historia. Svärfadern ska ha slagit en stekpanna i huvudet på killen då dom bråkade om någonting varpå han slår ihjäl hela högen. Kan höra lite med min pappa om han har koll på det. Han bodde i Boden när det hände.
Citera
2006-04-19, 14:28
Medlem
Bananas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freddan70
Sen har vi en herre (f ö bror med en Robinson-deltagare) som för ett antal år sen knivmördade sin egen bror. Sköt dessutom sin mamma i benet för ett par månader sen, stabil kille!

Vilken Robinson-deltagare?
Citera
2006-04-19, 21:29
Medlem
pockis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Det stämmer, Anna Jensen mördades av en psykidiot. Jag kom samma dag i hög fart på min trimmade moped och höll på att skita på mig när jag såg så många snutar samlade runt kröken. Lyckligtvis var jag helt ointressant då dom hade viktigare saker för sig. 80 talet var det dock inte, det var 1992.

Bor du nära Macclesfield pocki?

Ca 30 mil därifrån
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in