Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-09-29, 22:20
  #625
Medlem
Skaraborg2s avatar
Har ett minne av den uppgiften.

Citat:
Ursprungligen postat av Aje1
Angående Selma Dahl-mordet i Lima så ska en bror till en viss idrottare från trakten varit misstänkt, fick aldrig reda på om min källa menade misstänkt som gripen och förhörd eller om ''folk i byn'' misstänkte honom. Källan berättade att den ''misstänkte'' hur som helst ska ha varit en lite knepig person.

En bror till Si˚xten Jer˚nberg ???

Jag har ett minne av att jag har sett den uppgiften tidigare någonstans.

Citera
2020-10-06, 00:17
  #626
Medlem
Elvislever241s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engelbreckt
När jag bodde i Jönköping skedde ett omtalat mord där en gängmedlem blir knivhuggen i ryggen på vätterstranden. Den mördade hade precis gått ut nian och var på fest på vätterstranden. Han hamnar i slagsmål med en kille. När han går därifrån bli han knivhuggen i ryggen, mördaren åberopar nödvärn i rätten... Den mördade gick på samma skola som jag sedan gick på. Hans skåp på skolan var gråmålat och användes inte av någon.

Här i Linköping skedde ju ett omtalat dubbelmord precis efter att jag flyttat hit. En galning, ännu inte fast, dödade en gammal kvinna och en liten pojke med ett flertal hugg från en butterfly. Jag bli misstänkt av flera personer då jag gillar knivar, passade på signalementet och dessutom äger en sådan mössa som mördaren slängde tillsammans med kniven. Jag har dock kvar min mössa och har aldrig ägt en butterflykniv, så jag vet att det inte var jag.

nej det var ingen gängmedlem det fanns inga gäng på 90-talet men jag var där den kvällen skolavslutning mycket folk som tog studenten gick ut 9 an 2 poliser som patrullerade av och an på vätterstranden och en massssaa soctanter ändå högg en medlem av det stadsunderstödda "gänget" non fighting generation kniven i en stackars kille som just gått ut nionde klass.
Vad bevisar det här?
Hur många poliser och soctanter man har på plats så kommer "gängvåldet "alltid finnas så länge det finns lättkränkta djävlar som eldas på av socialen..TÄNK PÅ DEN..

opsd kom ifrån ämnet jag minns ett antal omtalade självmord grannen nere på gatan som sköt skallen av sig för att kronofogden skulle komma och han fick sin hämnd kronofogden hittade honom och sen var det avspärrat i flera veckor.

En annan granne 2 hus längre upp på gatan bodde en lesbisk kvinna med sin katt hon fick någon obotlig sjukdom als eller ms tog sin katt och allllaa piller hon hade i medicin skåpet åkye ner till hamnen drog i sig tabletterna och slängde sig i sjön lämnade dock en lapp där det stod att hennnes bror ärvde katten som för övrigt satt kvar i bilen inlåst..
Hon själv slängde sig i sjön och hittades 2 veckor senare uppströms sengick det djävlar i mig rykten i 6 år här i Jönköping att hon hade blivit dränkt då hon i värsta csi stil inte hade vatten i lungorna.'
Citera
2021-07-19, 04:50
  #627
Medlem
Detta mord har säkert nämnts i tråden. Kraftigt övervåld, hatbrott, 1995. Inget man glömmer.

https://www.vlt.se/artikel/64-knivhu...-karlssons-liv
Citera
2021-09-19, 08:53
  #628
Medlem
Leipreachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalliban
Såvitt jag vet blev Henry Bäckman dödad i ett roulettespel.
Namnet månraketen kommer tydligen från att han kört ned i Kattviken på sin moped.

Bump!

Någon som vet vem som mördade honom?
Citera
2021-12-13, 23:43
  #629
Medlem
MKGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EgenKupava
Är det någon som vet något om ett knivmord eller dråp i Norrköping i början på 80-talet?
Det ska ha skett utanför varuhuset Spiralen och BO Mats Eriksson 640608 knivades av 2 bröder, möjligtvis från Turkiet.

Ett sent svar, men ändå. Det var två chilenare, BO hade tidigare varit i bråk med dem, något slagsmål där BO misshandlat någon med en yxa.
Citera
2022-01-29, 15:30
  #630
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlleyCat

"Meninglöst vålds"-mordet: 16:årige Jonnie Gradin får halsen avskuren med en trasig flaska av en man vid skanstull. Tror det var 89-90, första gången man började höra media prata om "meningslöst gatuvåld".


Är det någon som har mer information om detta mord, även kallat Götgatsmordet
Citera
2023-02-10, 15:48
  #631
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madigan
Mordet på Mari Larsson i Piteå blev ju rätt uppmärksammat. Mycket tragiskt för alla parter utom då Mördaren Glenn Lövgren förstås som givetvis förtjänade sitt livstids straff. Kände båda mkt väl umgicks mycket med Lövgren i tonåren och även senare, man kunde ju märka att han var mycket våldsam då han ilsknade till, men att det skulle gå så illa kunde ju ingen tro. Han blev diagnosterad borderline tidigt på 90 talet men fick ingen vård eller liknande, jag tror även att hans uppväxt har med hans beteende senare i livet, som ledde till ett svartsjuke mord, att göra. Han var även inblandad i ett bråk där han sköt med hagel gevär efter sin fd svärfar, redan då skulle ju nån kanske ha reagerat, han fick 3 mån fotboja för det.


Glenn Lövgren som avtjänar livstidsstraff för mordet på Mari har fått sitt straff tidsbestämts, släpps ut om två år.
2004 fick Mari plikta med livet då det svartsjuka fanskapet till man slog ihjäl Mari. Glenn fick först 10år i T-R med dömdes senare till livstid i H-R(2005)
Hittar igen egen tråd om Mari trots att mordet vid tidpunkten väckte stor uppmärksamhet.
Citera
2023-04-28, 11:09
  #632
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngeNytt
Glenn Lövgren som avtjänar livstidsstraff för mordet på Mari har fått sitt straff tidsbestämts, släpps ut om två år.
2004 fick Mari plikta med livet då det svartsjuka fanskapet till man slog ihjäl Mari. Glenn fick först 10år i T-R med dömdes senare till livstid i H-R(2005)
Hittar igen egen tråd om Mari trots att mordet vid tidpunkten väckte stor uppmärksamhet.

Glenn Lövgren dömdes på torsdagen 10 februari 2005 till tio års fängelse för mord på sin före detta sambo i Piteå. Åklagaren hade krävt livstid redan då men fick igenom yrkandet i hovrätten först.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback