2006-05-01, 12:46
Medlem
Bråkmakarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liemann
Vet inte på vilka grunder detta hände. Det var min handledare som berättade för mig när jag praktiserad på stålverket i Hofors.. Omkring gävle trakten skulle nån tant tydligen ha söpit ner sin gubbe, åkt ut mitt i ingenstand någonstans omkring Gävle och släpat ut honom ett par hundra meter i skogen, å skurit av hans organ, och tänt eld på honom.
Jösses
Citera
2006-05-01, 13:00
Medlem
Liemanns avatar
Ja =S

Och det var ingen oseriös min på denna handledares ansikte när jag fick det berättat.. Så sant är det nog.

Vet inte nå mer exakt än att det var Gävle trakten..
Citera
2006-05-03, 21:21
Medlem
Night Stalkers avatar
Linköping

1983
En ung tjej hittades strypt utanför Pingskyrkan med en röd nejlika på/vid kroppen. Hon hade tidigare under kvällen varit ute och dansat och vittnet såg henne i sällskap med en 22-årig man. Mannen häktades men det blev inget åtal i brist på bevis. Olöst

1995
Sargonia Danka (osäker på stavning) försvann spårlöst i November 1995, en krögare häktades misstänkt för att ha mördat henne, vet dock inte hur det blev med den saken. Hennes kropp har i alla fall inte återfunnits. Olöst

1998-2000(har ingen aning):
En pappa får tuppjuck och hugger ner sina barn och fru någonstans i famlijenslägenhet vid Vasastan. Jag minns inte om någon av dem faktiskt dog, jag minns faktiskt ingenting förutom att det var vid Vasastan och att det var en man som fick tuppjuck. Löst - antar jag.
Citera
2006-05-03, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Norrköping - "Cajsa-mordet"

När: den 8 januari 2005

Mördad: Cajsa Johansson, 19 år

Mördare: En 26-årig turk. Namnet skrevs i gratistidningen men inte på internet. Så jag vet inte namnet.

Typ av mord: Våldtäktsmord. Knivhugg i halsen, strypskador och slagen med en 12 kg tung sten i ansiktet.

Dödsorsak: Förmodligen kvävd av sitt eget blod.

Greps: Av tysk polis på flygplatsen i München.

Cajsa lämnar nattklubben Palace vid 03.00-tiden och går norrut längst promenaden på väg hem. Utanför Matteusskolan stöter hon på mannen i en bil.

Turkens historia:

Han ska åka och dela ut tidningar, och ser Cajsa gå längst gatan på väg hem, och han raggar då upp henne lite snabbt, tänker att ett knull hinner man väl med innan jobbet, dom åker till en park, där dom har sex i en stödriva, och han lämnar henne sedan på samma plats hon plockades upp. Sedan åker han och delar ut tidningarna.

Sedan ska flickan ha funnits död 1 mil längre bort, i motsat riktning hem.

Polisen finner det föga troligt att flickan skulle låtit sig raggas upp av turken och gått med på att ha sex ute i snön mitt i vintern.

Dessutom är han dömd för en brutal våldtäkt, ett år innan, på en annan 19-årig tjej.

Bakgrundsinformation publicerad på NT.se:

Turken är inte dömd för mordet. Men hans trovärdighet torde vara närmast 0.

Han var väl bosnier?
Gick i hennes paralellklass på högstadiet, pratade med henne några ggr.
Sorgligt
Citera
2006-05-04, 10:10
Medlem
Jimis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freddan70
Här har det hänt en del.

Vi har ju bl a mordet på Johan Pettersson 2002.
Den högst homofobe och anabolstinne Jimmy "Bomben" lurar med sig Johan från krogen, skär halsen av honom (två gånger om dessutom) och hivar honom med huvudet före och byxorna nerdragna ner i en gatubrunn.

Sen har vi en herre (f ö bror med en Robinson-deltagare) som för ett antal år sen knivmördade sin egen bror. Sköt dessutom sin mamma i benet för ett par månader sen, stabil kille!

Sen måste även Eric nämnas. En gift småbarnsfar, som knallar hem till en bekant mitt i natten, slaktar honom besinningslöst med en kniv, försöker skära huvudet av honom men misslyckas, hoppar på hans huvud och bröstkorg, går sen hem och kryper ner i sängen bredvid intet ont anande frugan.. Motivet troligtvis en obetald skuld.

Icke att förglömma mattmordet när 2 killar mördar sin farsa, rullar in honom i en matta och ställer honom i källaren. du kanske kommer ihåg mer om det.
Citera
2006-05-04, 10:47
Medlem
Inget egentligt mord men en känd händelse..

Polis skjuter ihjäl en psykiskt sjuk kille...
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,625847,00.html

Restaurangägare blir nestucken av av nysvenskar...
http://www.efterlyst.tv3.se/default.asp?menuItem=2&subMenuItem=8&contentItem=1 61

Sen har vi den galne hyrevärden som torterade sina inneboende.
Ingen kunde ana att det bodde en sadistisk mördare i den lilla byn Aspa utanför Lindesberg. Men så var det och saken avslöjades
när ett av hans offer inte klarade av att begå självmord, som han beordrats av plågoanden för att kamouflera ett tidigare mord.
När polisen började rulla upp härvan kom detaljer i dagen som inrymde mer än vad de mest utstuderade skräckfilmer brukar
prestera av grymhet, övervåld och förnedring. Straffet för gärningsmannen, 46-årige Kjell-Åke, blev livstids fängelse för mord.
Det som kan förvåna en chockad allmänhet är att gärningsmannen bedömdes straffmottaglig, alltså psykiskt frisk!
Citera
2006-05-04, 17:12
Medlem
Grudaxs avatar
Falun

http://sv.wikipedia.org/wiki/Mattias_Flink

Bodde då inte långt alls från den väg där Flink skjutandes vandrade ner från regementet. Samma kväll hade vi varit på den Statoilmack som ligger alldeles bredvid den plats där han sköt ihjäl en bekants brorsa.

Vi var på väg att åka tillbaka till Statoil för att köpa mer folköl, men sket i det, och avslutade kvällen. 10 minuter efter det att jag kommit hem hörde jag skotten. Trodde det var en övning, som Falubo var man van vid skottlossning från regementshållet. Hade vi åkt till Statoil, hade vi hamnat mitt i smeten.

Dan efter var helt galen, telefonen ringde i ett från klockan 7, vänner och kompisar som ville kolla att man levde, media överallt, fullt med poliser och stora blodpölar på vägarna. Man får vara tacksam för att han inte gick hela vägen ner till krogarna och började avrätta folk på väg hem...För övrigt min f.d granne som slutligen sköt ner Flink.

http://susning.nu/Thomas_Quick

Behöver väl knappast någon närmare presentation. Har köpt godis av honom när han hade kiosk uppe i Hälsinggården. Då hade han redan hållit på ett tag, vad jag förstår.
Citera
2006-05-04, 19:13
Medlem
Nirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freddan70
Det var 15 tsartrogna ryssar ledda av en överste Hadjetlaché som tog kål på ett gäng boljsjeviker 1919, dom hade sitt högkvarter i en stor villa i Bollstanäs. Dom använde strypsnaror på offren, sen dumpades dom i Norrviken.

Kommer ihåg när jag var lite mindre och vi var ute på äventyr, vi brukade alltid skrämma upp varandra med historier om "Ryssvillan". Bor fortfarande i Bollstanäs och det borde väl finnas ganska mycket skrivet om det där? Måste jag kolla upp ordentligt så att man kan skrämma skiten ur polarna med fakta istället.

Har väl inte så mycket att dela med mig av, Bollstanäs är ett lugnt område. Men för något år sen var det väl en 15-16 -åring som högg ned en jämngammal kille på Kärleksudden i Sollentuna? Han dömdes väl till ett par års ungdomsvård om jag inte minns fel? Det snackades mycket om det i plugget (Rudbeckskolan) när det hänt.

Jag vet att vi diskuterat några psykiskt sjuka idioter härifrån norrort ibland, måste kolla med kompisarna om det skett några mord som kan vara intressanta att kika närmare på.
Citera
2006-05-05, 19:21
Medlem
HellFists avatar
Skånska Mord

Kanske inte så nytt men ganska välkänt.
Bara någon mil härifrån (Tjörnarp) fanns det en riktigt skruvad karaktär på 50-talet som hette Tore Hedin o va snut. Mord, utpressning, mordbränder och annat fuffens var hans hobbys.

Ernst hugo Järegård (stavning?) spelar Tore i en serie om morden som sändes på 80-talet nångång. Han gick in i rollen så jävla mycket att han blev deprimerad o nästan galen när dom slutade inspelningen. Med hjälp av X antal timmar hos en psykolog blev han frisk igen.
Detta vet jag inte om det stämmer till 100% utan det är bara vad jag hört, men ser ni filmerna i nån 2hand-affär eller liknande så KÖP!, garanterat en kuslig upplevelse, eller en skrattfest för er med riktig mörk och skruvad humor.
Citera
2006-05-05, 19:24
Medlem
HellFists avatar
Hittade en länk på IMDB om "Skånska Mord"
MYCKET sevärt.

http://www.imdb.com/find?s=all&q=sk%E5nska+mord
Citera
2006-05-05, 20:02
Medlem
Tiwazs avatar
Den där Mattias Flink verkar ju helt wild & crazy
Skjuta 47 skott som alla träffar med 1.69 promille i blodet är inte illa pinkat!
Citera
2006-05-05, 20:35
Medlem
SweetJesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nirp
Kommer ihåg när jag var lite mindre och vi var ute på äventyr, vi brukade alltid skrämma upp varandra med historier om "Ryssvillan". Bor fortfarande i Bollstanäs och det borde väl finnas ganska mycket skrivet om det där? Måste jag kolla upp ordentligt så att man kan skrämma skiten ur polarna med fakta istället.

Det finns en bok om Sollentunas historia som jag tyvärr inte minns namnet på där det står ganska mycket om Ryssvillan i. Ska kolla nästa gång jag är hos morsan och återkomma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in