2011-08-29, 12:41
Medlem
7noll4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmileuronTV
Fast värden måste ju ha tyckt att hon var ok eftersom de gav henne kontrakt. Det finns inga soc lägenheter på min gård. Kan vara hyrd av henne i 2:a, 3:e hand också.

Kan man anmäla sånt anonymt till vädren då? Vill ju inte att hon skall veta att det är jag iaf. Vill undvika "drama" eftersom mina andra grannar inte känner till min "historia".

Värden SKA inte säga vem klagomålet kommer ifrån!!

Förmodligen har soc med det att göra ändå, om inte, så får hon väl inte hyra i andra/tredje hand för värden säkert? Så kolla med värden om vem som står på kontraktet och kanske berätta din story för denne.. Värden alltså.. Att du inte vill va nära en tjackis osv..

Men kör på mitt andra tips.. Låt en stor jävel be henne flytta, då hon inte är välkommen i huset.. "4 timmar på sig att flytta eller nåt.. Annars kommer store starke Adolf dit igen, liiiite argare
Citera
2011-08-29, 12:43
Medlem
SmileuronTVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chaoswithin
Gå över och prata med henne, eller försök iaf.

Förklara för henne att du har pratat med grannarna och att ni inte kommer acceptera massa spring, hög musik etc. (Bara bre på, ser du ut som en svensson nu så lär hon gå på det.).

Kan ju vara värt ett försök, annars är det en lång väg du har att vandra -

Jo, men jag vill helst inte träffa henne överhuvudtaget eftersom jag vet hur hon är. Dessutom vet jag ju att hon kommer börja ringa på hos mig och köra "det är så synd om mig" pundar grejen. Vilja låna pengar och vara allmänt jobbig.
Hon kanske inte känner igen mig, isf kan jag ju göra som du säger.
Citera
2011-08-29, 12:48
Medlem
SmileuronTVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7noll4
Värden SKA inte säga vem klagomålet kommer ifrån!!

Förmodligen har soc med det att göra ändå, om inte, så får hon väl inte hyra i andra/tredje hand för värden säkert? Så kolla med värden om vem som står på kontraktet och kanske berätta din story för denne.. Värden alltså.. Att du inte vill va nära en tjackis osv..

Men kör på mitt andra tips.. Låt en stor jävel be henne flytta, då hon inte är välkommen i huset.. "4 timmar på sig att flytta eller nåt.. Annars kommer store starke Adolf dit igen, liiiite argare

Ok, det visste jag faktiskt inte.

En stor jävel...hmmm...kanske inte så dum idé ändå. Problemet är väl att hon är för trög för att fatta sitt eget bästa alt. den store jävlen får en avsugning och hon kör sitt vanliga race.
Citera
2011-08-29, 12:54
Medlem
7noll4s avatar
Citat:
Ok, det visste jag faktiskt inte.

En stor jävel...hmmm...kanske inte så dum idé ändå. Problemet är väl att hon är för trög för att fatta sitt eget bästa alt. den store jävlen får en avsugning och hon kör sitt vanliga race.

Hahaha!! Nä då, du får hitta någon storis som inte nöjer sig med en avsugning här
Låt henne tro att hon kan komma ur detta genom att snuska sig Vore ju inte mer än rätt om den store fan utnytjar henne så till den milda grad, att hon inte vill annat än att flytta, då den store fan förmodligen kommer säga att han tar med sig alla stora biffar han känner för en rejäl omgång nästa gång!! Alla har ju förstås fb-kukar
Citera
2011-08-29, 12:56
Medlem
VonUllas avatar
Du har inte funderat på att hon kanske också gått vidare i sitt liv och blivit drogfri precis som du??
Att hon ser sliten ut kan bero på följderna av ert gemensamma pundarliv, eller så är det helt enkelt jobbigt och slitit att flytta.
Tycker inte du ska kasta fan på väggen direkt och döma ut henne.
Ring på och fråga vetja.
Citera
2011-08-29, 12:57
Medlem
ZyClaves avatar
Vet du om hon fortfarande pundar? Om det var många år sedan du såg henne kanske hon också har ändrat sig, man vet ju aldrig
Du hade ju kunnat avakta och se om hon verkar vara ett problem, innan du ställer till med problem för henne och kanske även dig själv. Försöker hon ändra på sig (eller ändrat sig sedan länge) vore det ju inte snällt att sätta käppar i hjulet på henne direkt ...

OT: Vad var det för preparat som du satt på behandlingshem för, om du inte har något emot frågan?
Citera
2011-08-29, 13:02
Medlem
SmileuronTVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7noll4
Hahaha!! Nä då, du får hitta någon storis som inte nöjer sig med en avsugning här
Låt henne tro att hon kan komma ur detta genom att snuska sig Vore ju inte mer än rätt om den store fan utnytjar henne så till den milda grad, att hon inte vill annat än att flytta, då den store fan förmodligen kommer säga att han tar med sig alla stora biffar han känner för en rejäl omgång nästa gång!! Alla har ju förstås fb-kukar
Haha jo exakt. Man samtidigt så vill jag ju inte att hon skall bli "skadad" på riktigt, jag vill att hon skall flytta ändå. Förhoppningsvis räcker det med 2 biffar med fb-kuk och tribals för att hon skall fatta. Sen som sagt jag vill inte ha något "drama" på gården. Risken finns ju att hon kontaktar sina taniga "pundarkillar" och då blir det inte roligt för någon. Iaf. blir det mycket skrik. Här bor många barnfamiljer och jag vill undvika att de skall "se sån här skit" sas.
Citera
2011-08-29, 13:05
Medlem
chaoswithins avatar
Citat:
Jo, men jag vill helst inte träffa henne överhuvudtaget eftersom jag vet hur hon är. Dessutom vet jag ju att hon kommer börja ringa på hos mig och köra "det är så synd om mig" pundar grejen. Vilja låna pengar och vara allmänt jobbig.
Hon kanske inte känner igen mig, isf kan jag ju göra som du säger.
Annars kan du ju alltid be en vän göra det (honom lär hon ju knappast känna igen ) eller den svenska klassikern, en lapp!

Det viktiga är att hon får reda på vad hon har att rätta sig efter.

Dom flesta av oss behöver inte få en sån lapp eller få det förklarat för oss, men vi är heller inte tjackpundare.
Citera
2011-08-29, 13:09
Medlem
SmileuronTVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonUlla
Du har inte funderat på att hon kanske också gått vidare i sitt liv och blivit drogfri precis som du??
Att hon ser sliten ut kan bero på följderna av ert gemensamma pundarliv, eller så är det helt enkelt jobbigt och slitit att flytta.
Tycker inte du ska kasta fan på väggen direkt och döma ut henne.
Ring på och fråga vetja.

Vi pundade inte tillsammans. Vi var på behandling tillsammans. Nej jag vill ju inte ha någon kontakt med henne så att ringa på och bjuda på kaffe är inget alternativ.

Citat:
Ursprungligen postat av ZyClave
Vet du om hon fortfarande pundar? Om det var många år sedan du såg henne kanske hon också har ändrat sig, man vet ju aldrig
Du hade ju kunnat avakta och se om hon verkar vara ett problem, innan du ställer till med problem för henne och kanske även dig själv. Försöker hon ändra på sig (eller ändrat sig sedan länge) vore det ju inte snällt att sätta käppar i hjulet på henne direkt ...

OT: Vad var det för preparat som du satt på behandlingshem för, om du inte har något emot frågan?

Nej jag vet inte om hon fortf. pundar. Men jag kan ju säga att hon var den mest oseriösa människan på behandlingen. Hon var lika jävla pundig när hon kom som när hon förflyttades. Hon funkade inte med oss andra. Vi ville bli friska, hon ville bara prata "pundarminnen" och olika sätt att smuggla in tjack.

OT: Alkohol främst. Men även CB och benzo.
Citera
2011-08-29, 13:23
Medlem
ZyClaves avatar
Citat:
Nej jag vet inte om hon fortf. pundar. Men jag kan ju säga att hon var den mest oseriösa människan på behandlingen. Hon var lika jävla pundig när hon kom som när hon förflyttades. Hon funkade inte med oss andra. Vi ville bli friska, hon ville bara prata "pundarminnen" och olika sätt att smuggla in tjack.

Även om det låter som om hon troligtvis ej har slutat, så ge henne en chans! Alla förtjänar en chans att ändra på sig och även om hon kanske fortfarande tar droger, kanske hon gör det på ett ansvarsfullare sätt idag!
Jag tycker i alla all att du borde avvakta och hoppas på det bästa, och gå till hyresvärd eller liknande först efter eventuella problem uppstått och inte i förebyggande syfte!

Önskar dig all lycka till i alla fall!
Citera
2011-08-29, 13:30
Medlem
SmileuronTVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZyClave
Även om det låter som om hon troligtvis ej har slutat, så ge henne en chans! Alla förtjänar en chans att ändra på sig och även om hon kanske fortfarande tar droger, kanske hon gör det på ett ansvarsfullare sätt idag!
Jag tycker i alla all att du borde avvakta och hoppas på det bästa, och gå till hyresvärd eller liknande först efter eventuella problem uppstått och inte i förebyggande syfte!

Önskar dig all lycka till i alla fall!

Jo jag önskar att jag kunde vara så stor, man jag avskyr människan. Och att hon skulle blivit en ansvarsfull pundare, tror jag inte heller. Men men jag kan ju naturligtvis ha fel.
Citera
2011-09-01, 14:11
Medlem
gisshas avatar
Skrikande dement granne

Jag har lyckats flytta in under en dement kvinna som skriker sjukt mycket. Det går igenom taket och hon skriker både dag och natt. Jag har pratat med de som tar hand om henne och det finns tydligen inget att göra åt det rent behandlingsmässigt.

Är det någon som har tips, finns det något att göra? Börjar bli lite galen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in