2011-08-23, 15:07
Medlem
mungos avatar
Smörsyra.
Citera
2011-08-23, 15:30
Medlem
Uses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MigueI
kasta in en stinkbomb

http://www.prylstaden.se/roliga-presenter/stinkbomb-fisbomb-luktar-hemskt

+1
Bomberna är ultimata för rackartyg, har själv använt dem i "hämningssyfte", de luktar något fruktansvärt och det är inget man vädrar ut på 10minuter.
Citera
2011-08-23, 15:34
Medlem
borra ett litet hål i väggen över till granne och så tar du lite smörsyra och en slang/rör och häller över det till grannens sida....kom ihåg att plugga igen hålet på din sida...när du ha gjort det köper du ett riktigt jävla ljudsystem och sitter o basar allt vad du kan
Citera
2011-08-23, 16:18
Medlem
Du gör så här:

Hämta ett baseballträ ur garaget, glöm inte skidluvan samt nån gammal äcklig möglig morgonrock.
Smyg över till grannen på förmiddagen när fadern är på jobbet.
Sparka in dörrfan!!!
Skrik något i stil med "ALLAH AKHBAR ALLAHU AHMAD!!" under ditt sökande.
Tjurrusa genom huset vilt svingande med baseballträt.
Hitta snorungen och hans jävla dator och/eller stero.
Slå sönder dator och/eller stereo. Fortsätt skrika. *OBS viktigt* Slå inte ungjävleln!
Avlägsna dig från platsen.
Låtsas sedan som ingenting och åtnjut nu din lugna, rogivande tillfaro under din ledighet.
Citera
2011-08-23, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fullavskit
Du gör så här:

Hämta ett baseballträ ur garaget, glöm inte skidluvan samt nån gammal äcklig möglig morgonrock.
Smyg över till grannen på förmiddagen när fadern är på jobbet.
Sparka in dörrfan!!!
Skrik något i stil med "ALLAH AKHBAR ALLAHU AHMAD!!" under ditt sökande.
Tjurrusa genom huset vilt svingande med baseballträt.
Hitta snorungen och hans jävla dator och/eller stero.
Slå sönder dator och/eller stereo. Fortsätt skrika. *OBS viktigt* Slå inte ungjävleln!
Avlägsna dig från platsen.
Låtsas sedan som ingenting och åtnjut nu din lugna, rogivande tillfaro under din ledighet.

that.

Citera
2011-08-23, 17:14
Medlem
VaBras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fullavskit
Du gör så här: Ondskefull plan

Spring bara inte in (eller ut i från) i din lägenhet ikädd den munderingen bara. Det kan nog leda till problem om någon får syn på dig, haha.

Annars kan prata med honom, hans föräldrar eller hyresvärden. Eller någon annan som kan påverka. Det är lite... säkrare.

edit: Ditt radhus menade jag.
Senast redigerad av VaBra 2011-08-23 kl. 17:17.
Citera
2011-08-23, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VaBra
Spring bara inte in (eller ut i från) i din lägenhet ikädd den munderingen bara. Det kan nog leda till problem om någon får syn på dig, haha.

Hm OK sant i och för sig.

TS Be en polare göra det åt dig för några hundra. Jag skulle lätt göra det.
Citera
2011-08-23, 17:32
Medlem
Bengrots avatar
Köp lite skumgummi och gå över till grannen och be dem att ställa högtalarna på detta och förklara att du håller på att bli psyksjuk av allt basljud. Det gjorde jag när mina grannar hade terrat mig en längre tid och de förstod och det blev bättre. Ibland kan man ju lösa problem genom att tala vänligt och vädjande till folk. Om inte det hjälper så tjacka en pitbull som du släpper loss i området.
Citera
2011-08-24, 21:34
Medlem
Attjagorkars avatar
Hej. Jag bor i en hyresrätt och min granne har spelat vrålhög musik sedan klockan 18:00 idag. Jag kollade efter en störningsjour men hittade ingen som var kopplad till mitt boende (bostadsbolaget). Jag kollade även igenom papper där det stod var man kunde vända sig angående störning ifrån grannar men det stod bara ett telefon nummer som gick att nås på dagtid.

Kan jag vända mig till polisen?

Mvh.
Citera
2011-08-26, 22:46
Medlem
Grårävs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoloth
Så du menar att ciggaretrökten når upp 2 trappor och går igenom 2 stängda dörran in i din lägenhet ? Jag köper inte det.

Vet du - det köper jag.

Jag jobbar i ett kök som ligger i undervåningen på en fastighet med bostadsrätter.
Jag har alltid dörren stängd till varuintaget, till soprummet och dörren till trappuppgången till lägenheterna likaså. Trots detta, känner jag påträngande och tydlig röklukt de gånger någon står på gatan utanför, 50 meter från mín köksingång och röker.
Det är påtagligt och ingen överdrigt - det luktar askkopp på min arbetsplats.

Så köp vad du vill, men cigarettrök luktar det lik förbannat.
Citera
2011-08-28, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpestumpen
Struntar i om någon redan har gjort en tråd, hittar inte den isåfall.

Dom jag hittar har ingen riktigt svarat på, och har inte hittat någon på google...

Jag har en idiotunge till granne som sätter på musik tidigt som fan, det är inte musiken utan bas helvetet som stör så att väggen skakar, ja det är klockan 8 på morgonen och ibland tidigare.

Dom har klagat på att jag duschar klockan 23 på kvällen, och säger att det väcker deras yngsta barn för man hör i vattenledningarna...? och jag står och bankar frenetiskt utan något svar.. det här är både helger och vardagar, orkar inte gå över till snorungen( 17-18 år) för jäveln lär blå neka..

Musiken upphör alltid klockan 13:30 då hans farsa kommer hem.

Har förövrigt snackat med hans farsa, och han säger att snorungen inte vill jobba eller göra något på dagarna bara spela och lyssna på musik, så dagarna jag väl är ledig från mitt jobb stör han.

Vad ska jag göra?

Finns det några klara regler för vad som gäller?

Helvete vad irriterad jag är.

Killen är 17-18 år säger du. Vad sägs om att skaffa en rejäl diskanthögtalare och sända ut en hög ton på hög volym (typ tinitus men med sjukt hög volym). Kör du på rätt frekvens så kommer föräldrarna antagligen inte att höra något men sonen kommer bli galen.
Citera
2011-08-28, 22:44
Medlem
Granne stryker naken - pinsamt

Jo det är så att min granne som är 65 + bor precis brevid bottenvåning och hennes lägenhet är väldigt ihålig så man ser igenom hela lägenheten. För att komma till huvudsaken så står hon jämt och ständigt i vardagrummet precis framför det stora fönstret och stryker sina kläder (varje dag) helt naken med rediga tag så att tuttarna slänger och far. Om hon inte stryker naken så lagar hon mat naken i köket där man också ser allt.. Mår illa varje gång jag går förbi men har lärt mig att inte titta in i hennes lägenhet. Dock är det väldigt genant när man tar hem gäster osv. Då hon alltid gärna vill öppna fönstret och hejja och prata med mig..

Vad göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in