Citat:
Ursprungligen postat av deathdealer3000
Hej kära FB.
Det var en gång en kille som bodde i ett hyreshus där grannarna spelade på ett gammalt hederligt piano dagligen, varierande mellan klockslagen 08:00-22:30. I repertoaren fanns tre låtar som flitigt övades, men utan störra framgång musikaliskt. Ja ni fattar.
Jag har snackat med hyrevärden flertal gånger som nu hävdar att de inte tänker agera eftersom det faller inom acceptabelt ljud och klockslag i en hyresrätt. De få dagar jag är ledig från jobb behöver jag sova ut men deras plinkande hörs två rum bort och igenom mina öronproppar. Familjen är dessutom högljud dagligen med ungar som skriker och smäller med saker och föräldrar som skriker tillbaka på Kebabiska.
Och nej, att gå snacka med de tror jag inte kommer hjälpa ett dugg, tvärtom. Har ni något annat förslag? Det känns fel att jag ska behöva flytta när det inte är jag som orsakat det här men det är väl så det får bli..
Tack i förhand om någon tar sig tid och ge synpunkt/tips :-)
Känner en kille som hade liknande problem som dig.
Hans granne spelade saxofon. Hade man tur kunde man få höra en halv låt innan fel ton kom. Och då menar jag verkligen fel, helt utanför alla felmarginaler. Att höra klassiker som "In the mood" bli totalt slaktade av världens sämsta saxofonist var ett ständigt "nöje" var gång man var bjuden hem till han jag känner.
Hur det hanterades? Jo, min bekante köpte sig ett trumset. Är instrument tillåtna så gäller det alla instrument. Och till saken hör att min bekante är ungefär lika bra på att spela trummor som en epilektiker.
Lycka till!