Citat:
Ursprungligen postat av V6
Jag har en granne som så fort han kommer hem börjar spela musik. Musiken är ganska hög, men problemet är basen, som hörs hur tydligt som helst i hela lägenheten. Dock är han väldigt duktig med att sluta spela då det börjar bli sent. Han spelar alltså i princip varje dag.
Frågan är nu, hur bör jag agera? Det kan väl inte vara okej att spela hur mycket som helst bara för att det inte är på natten? Vad som bör tilläggas är att så mycket som man hör hans musik mäter sig inte alls upp till vad man hör av andra granar - som lever ett normalt liv.
Jag har inte gått ned och sagt till någon gång.
Du kan börja med att snacka med grannen, i och med att ingen har sagt åt honom så vet han förmodligen inte ens att andra blir störd av basen, ta upp honom till din lägenhet med hans musik igång på rätt volym så får han lyssna själv. I och med att han sänker när det blir senare på kvällen så är han förhoppningsvis vettig och ser till att justera ner basen så den ej stör dig och andra grannar.
Bäst är alltså att du snackar direkt med personen ifråga och helt skippar lappar i trapphuset det ger nog mest resultat.